Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhlas obešle tisíce firem, chce peníze za rádia ve služebních autech

  17:58aktualizováno  17:58
Český rozhlas pokračuje ve snaze vybrat více peněz na svoji činnost. Osloví proto další domácnosti a především firmy s větším vozovým parkem. Rozhlas za první pololetí letošního roku vybral na poplatcích více než miliardu korun.
Firmy, které mají široký vozový park, v autech rádia, za které neplatí poplatek, dostaly nebo teprve dostanou dopis od ČRo. Ilustrační foto.

Firmy, které mají široký vozový park, v autech rádia, za které neplatí poplatek, dostaly nebo teprve dostanou dopis od ČRo. Ilustrační foto. | foto: Reuters

"Tento týden spouštíme další oslovovací akci zaměřenou na provozovatele autoparků. Cílíme na přijímače umístěné v osobních a nákladních autech. Rozsah oslovení je 10 tisíc právnických osob," uvedl Ladislav Musil, náměstek generálního ředitele ČRo pro správu a provoz, na čtvrtečním jednání Rady Českého rozhlasu.

Křišťálová lupa

"Velkou akcí, kterou plánujeme na říjen, je oslovení fyzických osob, odběratelů elektrické energie, které nemáme v evidenci," dodal Musil s tím, že při této akci se rozhlas opírá o data od distributorů elektřiny.

Na informaci upozornil server Mediář.cz. Rozhlas firmy a domácnosti oslovuje letáky nebo dopisy.

Rozhlasový poplatek nyní činí 45 korun a jeho výše je stejná od října 2005. ČT se naposledy zvyšoval poplatek od ledna 2008 na 135 kroun měsíčně.

V srpnu letošního roku ČRo oznámil, že se mu podařilo za letošní první pololetí navýšit příjmy z výběru rozhlasového poplatku o 4,1 procenta na částku jedné miliardy a téměř 40 milionů korun.

Loni rozhlas na poplatcích vybral celkem 1,9 miliardy korun a evidoval 3,6 milionu rozhlasových přijímačů.

Zvýšit počet poplatníků se rozhlas snaží delší dobu. Loni se to podařilo o necelých 30 tisíc lidí (z 3 033 348 fyzických osob na 3 062 705).

Za nárůstem stojí také kampaň, ve které začal ČRo obesílat 220 tisíc domácností, které sice mají televizi s příjmem digitálního vysílání, ale neplatí rádiový poplatek, ačkoliv skrze televizní přijímač stanice ČRo naladit mohou (více o akci čtěte zde).

"Na základe této akce se přihlásilo 50 tisíc nových poplatníků (tj. finančně se jedná o roční výnos v objemu 27 mil. Kč)," stojí ve výroční zprávě ČRo za rok 2012.

Loni také obeslal pět tisíc firem, které provozují autoparky. "Tato akce skončila s výsledkem 11 tisíc nově přihlášených přijímačů (finančně vyjádřeno 5,9 mil. Kč/rok)," uvádí výroční zpráva.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.