Ředitel správy železniční dopravní cesty Pavel Habarta

OTÁZKA: Vážený pane řediteli, poslední stručný dotaz, můžete prosím zveřejnit jaké jsou průměrné náklady na zrušení 1 regionální tratě a jaké jsou průměrné náklady naopak na zabezpečení provozu na dané trati řekněme na následujících 10-20 let? Děkuji. Ondřej Holčák
OTÁZKA: Vážený pane řediteli, ještě jeden dotaz, ŘSD má na starosti údržbu, rekonstrukci a výstavbu silnic a to i těch méně vytížených a investuje miliardy do korun do toho, aby zkvalitnilo dopravní podmínky na území celé ČR, nevšiml jsem si, že by se nějaké silnice rušily, SŽDC je v podstatě totéž v bleděmodrém na dráze avšak oproti ŘSD průběžně svou činností likviduje dopravu postupným rušením regionálních tratí, které nejsou ekonomicky rentabilní. Můžete mi tento rozpor laskavě objasnit? Ondřej Holčák
OTÁZKA: Proč SŽDC lhala v případě nehody u Vyškova a říkala, že informace neměla když je měla, což následně potvrdila v dalších dnech během kterých napadala Drážní inspekci, která informovala o skutečném stavu věci.
OTÁZKA: Dorbý den, chtěl bych se zeptat, jak to vypadá s modernizací tratě 300, respektive části této trati, a to Blažovice - Nezamyslice? Co tak zjišťuju, tak neustále dochází k odsouvání do dalších let. S ohledem na to, že se jedná o spojení mezi 2. a 3. největším městem ČR + Olomoucí, tak je stav na trati katastrofální, neustálé čekání na křížení vlaků, každý měsíc výluka na trati, nejvyšší rychlost 90 km/h a to jen v části trati. Na papíře to vypadá pěkně, jen aby došlo i k realizaci. Ono šetření finančních prostředků je třeba, jenže v jiných částech ČR, respektive Čech.
OTÁZKA: Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak vypadá příprava rekonstrukce nádraží Karlovy Vary - horní nádraží? A dále, jak pokračuje plánování holdingu SŽDC a ČD?
OTÁZKA: Dobrý den, chystá se v budoucnu restrukturalizace jednotlivých SDC? Nyní vychází jedno SDC na kraj. Zůstanete u takového rozdělení, nebo proběhne např. nějaké sloučení? Jan Hladík
OTÁZKA: Zajímalo by mě, zda podporujete myšlenku, že by pod SŽDC měly patřit i nádražní budovy, přičemž SŽDC by pronajímala prostory restauracím, obchodům, českým drahám pro pokladny, stejně tak i soukromým dopravcům pro jejich pokladny. Nemyslíte, že nádražní budovy v rukou ČD mohou představovat ohrožení uvedení konkurence na českou železnici například znemožněním prodeje jízdenek jiným dopravcům, zákazem vstupu osob bez jízdenky ČD atp.? Vojtěch Trmač
OTÁZKA: Vážený pane řediteli, můžete prosím vysvětlit, proč SŽDC nechává likvidovat železniční budovy (viz nedávná reportáž pořadu Reportéři ČT), které jsou v nevyhovujícím stavu a pozemky na nichž budovy stojí prodává soukromým zájemcům, navíc často pod tržní cenou, když by problém mohl být vyřešen prodejem či pronájmem budov obcím, které o správu a rekonstrukci příslušných budov mají zájem? Je pro Vás hlavní motivací co nejlepší hospodářský výsledek SŽDC anebo zajištění veřejných služeb občanům? Zdá se, že to první. Děkuji. Ondřej Holčák
OTÁZKA: Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem, zda-li v souvislosti s avizovaným přechodem 9500 zaměstnanců z Českých drah pod SŽDC od 1.9.2011 je počítáno s dalšími, navazujícími kroky v rámci Správ dopravních cest (slučováním) a popř. od jakého data? Děkuji
OTÁZKA: Bude přesun výpravčích pod SŽDC znamenat pro tyto zaměstnance nějakou zásadní změnu? Na SŽDC například proběhlo nedávno snížení základních platů až o 10%, mají se tedy tito zaměstnanci obávat podobných kroků nebo jim budou zachovány stávající podmínky? Mak Kos
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal, zda-li hodláte konečně provozovat dráhu více ekonomicky. Fascinuje mě například, když na jedné trati musí být zaměstnáno několik lidí, jejichž jediným úkolem je spouštět a zvedat staré mechanické závory. Jejich náhrada automaticky spouštěnými elektrickými závorami by se přeci určitě vyplatila. Dále bych se rád zeptal, zda podporujete přesun nádraží v Brně a budete lobovat za to, aby dostal od státu potřebné peníze nyní, aby stihl financování z EU podmíněné ukončením stavby v roce 2015. Třetí dotaz bych rád směřoval na slibovanou rekonstrukci tratě Brno-Přerov na rychlost 200 km/h. Kdy k ní dojde? Děkuji Vojtěch Trmač
OTÁZKA: Dobrý den, jak je možné tak masivní povolení šroubů v úseku Přerov-Brno? To tratě opravdu průběžně nikdo nekontroluje? Josef Drásal
OTÁZKA: Uvedli jste, že stav koleji je v ČR nejhorsi na jižní Moravě. Je jasné, že koleje se do tohoto katastrofalniho stavu nedostaly hned a nekdo se o ne nestaral, jak mel. Proc jste tedy nevyhodili vaseho jihomoravskeho sefa, přitom jste sundali lidi nad nim i pod nim? Na koho co vi, ze se na nej bojite sahnout?
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli, chtěl bych se zeptat, zda, když padla varianta VRT tunelu Praha - Beroun, je již pevně stanoven stanoven termín výstavby koridoru na trati 171? Nebude tomu předcházet nějaká rekonstrukce trati 173 aby se na 171 dlouhodobá výluka lépe zvládla? Karel Breburda
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda-li je někde k nahlédnutí jak bude vypadat po rekonstrukci nádraží v Přerově, které se právě opravuje... A jak dlouho to ještě potrvá? Děkuji Miroslav Gašpařík
OTÁZKA: Jak to vypadá s živou dopravní cestou? Uskuteční se tento projekt, nebo ustoupíte odborářům a necháte všechno při starém.
OTÁZKA: Dobrý den, chci se zeptat, jak se vyvíjí situace kolem pomalých jízd? Pěkný den řeji Luboš Smrčka