Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Rusko je demokratická země, televizi ani rozhlas neovlivňuje, tvrdí Putin

  9:38aktualizováno  11:01
Ruský prezident Vladimir Putin připustil, že loňské vítězství Donalda Trumpa v prezidentských volbách skoro nic nezměnilo ve vztazích mezi oběma velmocemi. „Skoro nic,“ řekl Putin v další části ze čtyřdílného rozhovoru s americkým režisérem Oliverem Stonem. Rusko označil za demokratickou zemi.

Ruský prezident Vladimir Putin | foto: AP

Putina podle agentury TASS rozesmála Stoneova poznámka, že „Kreml má Trumpa v hrsti“. Jiná ruská média spíše zaujalo Putinovo tvrzení, že ruské televize nejsou pod kontrolou státu.

„Máme stovky televizních a rozhlasových společností. Stát je nijak nekontroluje, prostě je to nemožné,“ prohlásil Putin. Problém ruské opozice podle něj nespočívá v tom, že se nemůže dostat na obrazovky, ale že nedokáže předvést voličům výhodnější program.

Ve skutečnosti jsou však klíčové stanice přímo řízené státem - většina Rusů čerpá informace z televizního Prvního kanál (sleduje jej podle odhadů zhruba 100 milionů lidí) a kanálu Rossija (přibližně 80 milionů).

Když v prosinci 2013 vznikla sloučením agentury RIA Novosti a rozhlasové stanice Hlas Ruska agentura Rossija Segodňa, příslušný dekret podepsal přímo Putin. Do čela nového subjektu jmenoval prokremelského novináře Dmitrije Kiseljova (více čtěte zde).

Organizace Novináři bez hranic na letošním seznamu 180 zemí řazených podle respektu ke svobodě tisku Rusko řadí na 148. místo. Opoziční novináři v zemi často čelí zastrašování (o případu Lva Šlosberga vyznamenaného Cenou Borise Němcova čtěte zde).

„Stone pochlebuje a k smrti nudí“

Na Stoneovu repliku o „tradičně autoritářském státu“ zareagoval ruský prezident připomínkou tisícileté monarchie, kterou u moci vystřídali komunisté, takže až začátkem 90. let začala nová etapa rozvoje, a proto „si nelze představit, že z jednoho dne na druhý budou u nás takové poměry jako v USA, ve Francii či v Německu“.

Putin: S gayem bych v ponorce do sprchy nešel, nechci ho provokovat

Ale „Rusko, přes všechny snahy jej démonizovat, je demokratická země - a svrchovaná“, dodal s tím, že takové státy lze spočítat na prstech.

Stone se projevoval jako Putinův stoupenec už dříve. Podle serveru The Daily Beast čtyřdílný seriál není ničím jiným než polidšťováním uctívaného hrdiny a zatracováním Ameriky.

Komentátor ruského servisu BBC se zase svěřil, že při prvním dílu interview měl problém, aby neusnul. Stone podle něj nejenže pochlebuje ruskému vůdci, ale také „k smrti nudí“. A celou dobu nezazněla jediná ostrá otázka, až se zdálo, že pro ruskou propagandistickou televizi RT pracuje Stone osobně, a ne jeho syn Sean.

Režisér na výtky svých kritiků, že klidně nechává Putina nehorázně lhát, odpověděl: „Dělám s ním rozhovor. Proč by mi lhal?“

Putin ve Stonově dokumentu hovořil i o Snowdenovi:

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Plácneme si? ...takto asi gesto míněno nebylo. Kancléřka Angela Merkelová se...
V září nevolte Merkelovou, apeluje Erdogan na německé Turky

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan vyzval turecké voliče v Německu, aby ve volbách udělili politickým stranám lekci a aby nevolili kancléřku Angelu...  celý článek

Britská herečka Laila Rouassová v seriálu Holby City
Herečka se v Barceloně schovala do mrazáku, z úkrytu pilně tweetovala

Herečka Laila Rouassová z britského seriálu Holby City se během čtvrtečních teroristických útoků v Barceloně ukryla v mrazáku. Na Twitteru svým fanouškům...  celý článek

Polonahý prezident Vladimir Putin se na dovolené chlubí jedním ze svých úlovků...
Buď jak Putin, ukaž hruď. Lidé na fotkách napodobují ruského prezidenta

Tisíce lidí se rozhodly vzdát poctu ruskému prezidentovi Vladimíru Putinovi a vyfotit se bez trička. Reagují tak na nejnovější zveřejněné fotografie Putina z...  celý článek

Dumrealit.cz/Development
Obchodník - realitní specialista

Dumrealit.cz/Development
Zlínský kraj
nabízený plat: 35 000 - 100 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.