"Pro hlavní město je naprosto nepřijatelné jakékoli snižování rozsahu a kvality městské hromadné dopravy. Nepřípustný je pro nás zásah do provozní doby metra i jakékoli omezení intervalů," sdělil Bém na tiskové konferenci.
"První i poslední spoje zůstanou tak, jak jsou na ně cestující zvyklí," dodal Bém.
Společnost Ropid, která sestavuje v Praze a okolí jízdní řády, v dohledné době žádné nové zásadní škrty v pražské dopravě nechystá.
"Teď se nic dít nebude. Nějaké změny budeme připravovat, ale určitě postupně a rozhodně ne k březnovým termínům. K sedmému březnu nastanou pouze lokální úpravy příměstských linek na základě požadavků obcí," řekl iDNES.cz mluvčí Ropidu Filip Drápal.
Ropid pravidelně zpracovává desítky návrhů na optimalizaci městské hromadné dopravy. Před tím, než je předloží ke schválení pražským radním, změny projednává s jednotlivými městskými částmi.
Tak tomu bylo i v případě materiálu s názvem "Návrh optimalizace sítě PID", který rušil první a poslední spoje metra a na ně navazující autobusy. Ušetřit se mělo až 300 milionů. Návrh už byl hotový a zbývalo pouze hlasování na radě Prahy. - čtěte Návrh na zkrácení metra je hotový, dřív budou končit i autobusy a tramvaje
Na základě rozhodnutí primátora Béma byl ale návrh z projednávání stažen.
Proti uvažovanému zkrácení nočního provozu metra protestovali lidé na Facebooku, kde se domlouvali na tom, že vyrazí demonstrovat. Nápad se nelíbil ani zeleným a pražským lidovcům. - čtěte Za metro po půlnoci bojují tisíce lidí na internetu i politici