Předseda Asociace pedagogů základního školství Jaroslav Štercl

vydáno 24.10.2008 15:00
Agresivita, vulgarita a nerespektování pravidel - tím se podle učitelů vyznačují žáci. Vyplývá to z analýzy, kterou vypracovala Asociace pedagogů základního školství. Podle ní se chování žáků zhoršuje a učitelé jsou bezradní. "Možná alternativa je, že by měl ředitel školy možnost žáka vyloučit na omezené časové období," říká v on-line rozhovoru předseda asociace Jaroslav Štercl.
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 24. října 2008 do 15:24
OTÁZKA:
Jako ředitel základní školy si dovolím tvrdit, že stačí jedna změna školského zákona, a to povolit vyloučení žáka ze školy za hrubé porušení kázně. Každá škola ať si pak sama rozhodne, zda chce neukázněné žáky ve škole. Někdo se třeba bude bát malého počtu žáků, jiní /třeba jako my/ si řekne, že mu stojí za to, vytvořit lepší podmínky pro slušné žáky.
A mimochodem, někdo utčitě namítne, že "zlobivý" vyloučený žák třeba nebude mít kam jít. To ale není náš problém. Mohl se chovat slušně. Takže mu rodiče mohou třeba zaplatit sokromého učitele.
Myslím, že by se tímto rozhodnutím výrazně zvýšila kázeň a pořádek v našich školách.
Štefan

OTÁZKA:
Proč místo toho nesmyslu o veřejném činiteli raději neprosadíte aby bylo možno žáka i na zš bez větších problémů vyrazit? Je to rychlé a elegasntní řešení. Dělat z učitelů veřejné činitele to opravdu ne, to by totiž mohl chtít každý kdo jde po ulici s ostatními lidmi a je tak riziko napadení. Zcela evidentně je to nesmysl, navíc jsou zde další povinnosti pro veřejného činitele apod.
juve

OTÁZKA:
Dobrý den. Mohu se zeptat, jak dlouho učíte a jaké jsou vaše vlastní zkušenosti s chováním žáků na "vaší" škole? Dostal jste se někdy s nějakým svým žákem do konfliktu? Děkuji a přeji pěkný den
Jana

OTÁZKA:
Jste opravdu tak bezradný? Napiště pár příkladů, co se Vám přihodilo a nevěděl, jak to řešit. Pěkný víkend
paskudilek

OTÁZKA:
Hezké odpoledne. Slyšel jste o "indigových" dětech?
Vladimíra

OTÁZKA:
A co s učiteli kteří jsou špatní a dovolují si ( na každé škole kterou jsem prošel se vždy jeden takový našel)? O stížnostech řediteli snad netřeba mluvit, obvykle to jsou všechno kamarádi a tak je vlastně chyba vždy na straně žáka. Dnešní stav je i chyba učitelů, že si dříve dovolovali co chtěli bez jakékoliv odpovědnosti.
juve

OTÁZKA:
Dobrý den,
změnilo se opravdu výrazně chování dětí na školách? Nebylo mi ještě ani 25 let, ale před deseti lety jsme si se psolužáky nedovolili to, co dělají děcka běžně dnes. Zdá se mi to nebo je to pravda?
Lucie

OTÁZKA:
Ze svých školních let (teď je mně 40) si pamatuji, že jsem nikdy vnitřně nerespektoval autoritu, která byla autoritou pouze z definice. Tedy opovrhoval jsem učiteli, na kterých bylo vidět, že je jejich obor nebaví, že mu nerozumějí, nebo že jsou lidsky nevyzrálí.
Naopak bylo mnoho učitelů, kterých jsem si vážil pro jejich odborné a/nebo lidské kvality.
Opravdu dnešní žáci jsou jiní než jsem byl tehdy já (a věřím že i moji spolužáci)?
Honza

OTÁZKA:
Zdravím. Myslíte, že chování děcek nějak ovlivňuje jejich předčasná vyspělost, hlavně u holek? Není zvláštní dnes vidět třináctileté kočky na podpatcích a zmalované, chovají se strašně vulgárně a lacině i k sobě navzájem.
Alfabeta

OTÁZKA:
Dobrý den,
mám doma 12-ti letého syna, takže vím, o čem je dnešní mládež. Zároveň ve svém povolání přicházím do styku s učitelským sborem a musím konstatovat, že od dob, kdy jsem ukončil ZŠ ( je to 24 let), se ve školství moc nezměnilo. Myslím tím hlavně přístup učitelů. Co se týče respektování autority, pokud učitel nemá autoritu, mladí mu to dají jasně najevo a je pochopitelné, že ho nemůžou respektovat. Nemyslíte, že si za to z poměrně velké části mohou učitelé sami?
Podle sebe vím, že ke svému synovi musím přistupovat úplně jinak než moji rodiče. Doba se hodně změnila a ještě se změní, je načase, aby se změnilo i naše školství.
Děkuji za reakci
Vašek

OTÁZKA:
Argument, že učitel nemusí mít statut veřejného činitele, protože by mu měla stačit přirozená autorita, mi připadá přitažený za vlasy. Stejně tak bych mohl argumentovat, že by ten status nemusel mít ani policista, protože dobrému policistovi musí stačit přirozená autorita. Co si o tom myslíte Vy? Jinak držím palce - věnuji se ve volném čase mimoškolnímu vzdělávání mládeže a můžu říct, že vy učitelé to máte mnohem těžší...
Šroubek

OTÁZKA:
A ještě jednu věc si pamatuji ze školních let. Na základce jsme měli učitele, který byl známý tím, že si občas vzal někoho na chodbu a jednu mu vrazil. Taky se mi to jednou stalo :-) Cítil jsem, že to bylo zaslouženě, i když možná v tom částečně zahrála roli jeho samolibost (udělal jsem si dětinskou srandu z jeho jména). Nicméně jsem se necítil po facce nijak ukřivděný...
Souhlasíte (aspoň filosoficky) s takovýmto výchovným řešením ve škole? Teda pokud se to můžete vzhledem k vaši profesi odvážit veřejně napsat ;-)
Honza

OTÁZKA:
Mám pocit, že kdyby ve školách pracovalo více mužů, žáci by měli ze školy úplně jiný respekt,. S prominutím uječená učitelka je jim akorát pro srandu. Je opravdu tak malý zájem ze strany mužů být učitelem?
Ivana

OTÁZKA:
Dobrý den,
je problém agresivních žáků v nějaké úměře, vztahu k sociálním problémům v rodinách nebo sociální postavení nemá na míru agresivity dětí vliv? díky
Kásim

OTÁZKA:
Jak se právně postupuje, když učitel beze svědků drzému hajzlíkovi jednu vrací? Je v tom v českém školství a soudnictví nějaký precedens? Bere se to jako tvrzení proti tvrzení?
Honza

předchozí | 1 2 3 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.