FIA testovala celkem 23 evropských měst a městská hromadná doprava v české metropoli dostala známku "dobrý". Nejvyšší ohodnocení "velmi dobrý" přitom získal Mnichov. "Velmi špatná" je naopak jen doprava v chorvatském Záhřebu.
Praha své konkurenty porazila především cenovou politikou, která je podle komisařů velmi dobrá a jízdenky jsou poměrně levné.
Hlavní město Česka nicméně proti některým konkurentům zaostává v čase, který si občané na cestování městskou dopravou musí nutně vyhradit, započítává se například i počet přestupů. V této kategorii Praha získala hodnocení "přijatelný", stejně jako v případě informací o systému městské dopravy či v případě dostupnosti městské dopravy, kam se započítává například dosažitelnost na kole či pěšky.
Kritika za letiště
Inspektoři v Praze kritizovali především slabé spojení na letiště Ruzyně, které zajišťuje jen autobus. Nelíbilo se jim také, že automaty na lístky jsou prakticky jen v metru, kde se navíc jen velmi vzácně vyskytují výtahy a počet eskalátorů není dostačující.
Pochvalu naopak sklidila cenová politika pražského Dopravního podniku.
"Existuje mnoho druhů lístků a na automatech jsou i instrukce v angličtině. Lístky je navíc možné koupit i na internetu či prostřednictvím mobilního telefonu," popisuje FIA situaci v Praze.
Zástupcům federace se líbily také nízké ceny, výhodou podle nich je například to, že náklady na měsíční jízdenku se cestujícím vrátí po zhruba 20 jízdách. V ostatních městech Evropy je tento poměr výrazně méně výhodný.
Chorvatská metropole sice dopadla výrazně nejhůře, ale neskončila by na posledním místě, pokud by FIA v hodnocení nevynechala Atény.
Inspektorům se v řeckém hlavním městě několikrát vůbec nepodařilo nastoupit do autobusu, někdy také nástup trval tak dlouho, že jim vypršela platnost jízdenky. "To k tomu, že Atény nebylo možné hodnotit, protože bylo nemožné najít informace o odjezdech a příjezdech a o cenách. To metropoli zachránilo od špatného hodnocení," dodala FIA.