Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Policie nasadí tři elektromobily. Zatím jen na zkoušku a v okolí zásuvek

  18:48aktualizováno  18:48
Lidé v Praze budou následující půlrok potkávat tři vozy BMW i3 v policejních barvách. Jedno auto bude jezdit nejčastěji v Šáreckém údolí, druhé ve Stromovce a třetí v centru. Policisté je budou využívat k hlídkové činnosti. Otestují, zda by se jim hodila při práci.

„I tímto způsobem se snažíme reagovat na výzvy k ochraně životního prostředí,“ uvedl při předání elektromobilů policejní prezident Tomáš Tuhý.

Fotogalerie

S vozy v Praze počítají především pro takzvanou obchůzkovou službu v parcích. Vozidla nejsou určena primárně pro zásahy, proto nemají na střeše maják. „Policisté budou mít pro případ potřebu uvnitř takzvané sady, díky kterým se výstražné zařízení dá pomocí přísavek upevnit i na karbonovou střechu těchto vozů,“ řekl Tuhý.

Náměstek pražského krajského policejního ředitele Ivan Smékal upřesnil, že jedno z vozidel bude na místním oddělení Vokovice, jeden na místním oddělení Výstaviště a třetí v centru Prahy. Místa byla vybrána mimo jiné i tak, aby bylo poblíž rychlonabíjecí stanoviště a policisté nemuseli elektromobily zdlouhavě nabíjet z běžné sítě. Řidiči aut byli předem určeni a proškoleni.

„Nejrychlejší doba nabíjení je 40 až 50 minut, nejpomalejší z klasické zásuvky trvá 10 až 12 hodin. U nabíjecích stanic, které jsou v současnosti ve městech nejčastější, trvá dobití asi tři hodiny.,“ uvedl Tomáš Cmíral, který má na starosti prodej elektrických BMW ve společnosti Invelt, která vozy policii zapůjčila.

Auta mají baterii s kapacitou 94 ampérhodin (Ah). Dojezd je od 160 kilometrů v zimě až 280 kilometrů v létě. „Výhodou pro elektromobily je městský provoz, takové to rozjíždění a brzdění. Díky rekuperaci energie je v tomto provozu dojezd největší,“ vysvětlil Cmíral.

Vozy mají konstrukční rychlost jen 150 kilometrů v hodině. Výhodou elektromobil je ale velmi rychlý rozjezd. „Mají vysoké zrychlení. Z nuly na sto kilometrů v hodině za sedm sekund, z nuly na šedesátku dokonce za tři,“ řekl Cmíral (test BMW i3 najdete zde).

Zda to bude pro polici výhodou a elektromobily zařadí do svého vozového parku, se teprve ukáže. „Chceme nejprve získat zkušenosti s tímto typem vozidla a teprve poté se rozhodneme, zda je budeme kupovat, případně zjišťovat další možnosti elektromobilů,“ uvedl policejní šéf Tuhý.

Policie má 12 tisíc vozidel které jsou zařazeny do výkonu služby. Většina jezdí na benzin, jen malá část využívá alternativních paliv typu CNG či LPG (více o policejních vozech na CNG a LPG zde). S elektromobily zkušenosti nemá.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.