Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dopravu jsme řídili, hájí se majitel firmy, které spadl dům na silnici

  18:02aktualizováno  18:02
Majitel demoliční firmy I.BM-Trans, které spadla v ústecké čtvrti Předlice část domu na rušnou silnici, se hájí, že jeho lidé u bourané ruiny řídili dopravu a nemohlo se tak nic stát. Ústecký Dopravní podnik bude chtít od firmy půl milionu korun, protože sutiny přetrhaly trolejové vedení.

Trosky domu spadly na frekventovanou křižovatku mezi centrem Ústí, trmickým Globusem a výpadovkou na Teplice. | foto: Městská policie Ústí nad Labem

"Zatím jsme škodu vyčíslili na půl milionu korun. Je to za 300 metrů trolejí vyřazených z provozu, náhradní autobusovou dopravu i práci lidí na opravě trolejové výhybky," řekl provozně-technický náměstek Dopravního podniku Jiří Randák.

Kvůli opravě přerušených trolejí čekají obyvatele Ústí o víkendu dopravní komplikace, křižovatka se bude muset uzavřít. "Ta výhybka trolejí je složitá, v noci ji opravovat nelze," poznamenal Randák.

Fotogalerie

Majitel firmy I.BM-Trans Milan Baránek je připravený náklady zaplatit. "Škodu Dopravnímu podniku uhradíme," řekl Baránek.

Část prvního nadzemního patra rohového domu v ústecké ulici Tovární a Majakovského spadla při demolici v sobotu přímo na frekventovanou silnici (o pádu domu zde).

"Samotného mě to mrzí. Zjistili jsme, že na domě bylo kdysi pověšené lano trolejového vedení, což je neskutečný tah. Statika v tom místě byla narušená víc, než jsme předpokládali. Pro mě je ale důležité, že se nikomu nic nestalo," řekl Baránek, jehož firma již v Předlicích dříve dva vybydlené domy zbourala.

Dopravu jsme zastavovali, říká majítel

Podle demoličního povolení firma uzavřela polovinu jízdního pruhu těsně u domu a navozila k němu i betonové zátarasy. "Používám je vždy," poznamenal Baránek.

Sutiny však nakonec zavalily celou vozovku. Video, které pořídil kolemjdoucí krátce před pádem ruiny, ukazuje, že zatímco firma dům bourala, v jeho blízkosti dál jezdila auta a trolejbusy.

Baránek argumentuje tím, že když firma bourala přední část domu, stáli u silnice vždy tři lidé, sledovali statiku a v případě nebezpečí byli připraveni dopravu zastavit. Odmítá, že by auta a trolejbusy kolem domu jezdily i při bourání čelní zdi.

"V momentě, kdy bagr začal bořit, byla na můj příkaz zastavena doprava a když zmizel oblak prachu, doprava se zase pustila. Likvidovat dům nad projíždějícími auty, to je pro mě nepřijatelné," tvrdí Baránek.

Policie zjišťuje, jak byla zajištěná bezpečnost lidí v okolí

Za jeho verzi se staví i majitel likvidovaného domu Jiří Novák. "Když se bouralo něco z čelní stěny, zastavoval se na silnici provoz v obou směrech," prohlásil Novák, který chce místo zbořeného domu postavit autosalon, servisní centrum s karosárnou, lakovnou, pneuservisem a myčkou.

Policie vyšetřuje, jestli firma při bourání porušila bezpečnost práce. Vyslýchá svědky a od strážníků si vyžádala kamerové záznamy.

"Zjišťujeme, zda byl zvolený správný způsob demolice a zda byla dostatečně zajištěna bezpečnost lidí v okolí," sdělila policejní mluvčí Veronika Hyšplerová.

Demolice bude od úterý opět pokračovat a do konce týdne by měl celý dům zmizet.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.