Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Část domu při demolici zavalila ulici, po níž jezdily auta i trolejbusy

  9:15aktualizováno  9:15
Policie prověřuje okolnosti pádu domu v ústecké čtvrti Předlice, kde při demolici zavalily sutiny ulici a vyřadily z provozu 300 metrů trolejí. Video, které pořídil kolemjdoucí krátce před pádem ruiny, ukazuje, že zatímco firma dům bourala, v jeho blízkosti dál jezdila auta a trolejbusy.

"Budeme zjišťovat, zda nedošlo k porušení bezpečnosti práce," uvedla policejní mluvčí Alena Bartošová.

Fotogalerie

Nehoda se stala v sobotu po čtvrté hodině odpoledne na křižovatce ulic Tovární a Majakovského při demolici opuštěného domu. Rameno bagru zasáhlo jednu ze stěn stavby, která se následně zřítila na silnici a vzala s sebou trolejové vedení.

Pád zdi nikoho nezranil. Trosky domu ovšem zablokovaly křižovatku, jež byla směrem od centra města neprůjezdná. Dopravu museli odklánět strážníci, místem nemohly projíždět trolejbusy ani autobusy.

"Když jsem se tam byl v sobotu v půl jedenácté večer podívat, už to bylo odklizené," řekl šéf odboru dopravy magistrátu Dalibor Dařílek.

Firma zaplatí trolejové vedení i náhradní dopravu

V neděli po sedmé hodině ráno pak na místo nastoupila četa zhruba osmi techniků z Dopravního podniku, kteří se pustili do oprav vedení. Nehoda vyřadila z provozu zhruba 300 metrů trolejí, v neděli tak nejezdily trolejbusy ani směrem na staré Předlice, ani směrem k hypermarketu Globus.

"Na staré Předlice bude jezdit v týdnu náhradní autobusová doprava," řekl provozně-technický náměstek Dopravního podniku Jiří Randák. Oprava trolejového vedení, jež opětovně umožní vozům jezdit na staré Předlice, proběhne nadcházející víkend. Trolejbusy směrem ke Globusu jezdí od pondělního rána.

Míru poškození vozovky po pádu zdi nemá ústecký magistrát ještě zjištěnou. Proto zatím není jasné, zda bude po demoliční firmě žádat náhradu škody.

Dopravní podnik už se na náhradě škody dohodl hned v sobotu, za opravu trolejí si nechá vyplatit 200 tisíc, firma by měla zaplatit i náhradní autobusovou dopravu.

Autor:


Po stopách vrahů s Jiřím Pánkem




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.