Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Soudkyně uvěřila Nečasovi, že rodinu nechal sledovat on, ne Nagyová

  10:16aktualizováno  10:16
Soudkyně Helena Králová vysvětlila, proč v květnu zprostila Janu Nečasovou a trojici vojenských zpravodajců obžaloby. V písemném verdiktu uvedla, že klíčovou pro ni byla výpověď expremiéra Petra Nečase. Ten uvedl, že o pomoc požádal zpravodajce sám, protože měl obavy o sebe i svou rodinu.

Jana Nečasová (dříve Nagyová) s manželem Petrem Nečasem u soudu v Praze. (20. 11. 2014) | foto:  Michal Šula, MAFRA

„Obžalovaní i svědek Nečas shodně potvrdili, že to bylo v obou případech na jeho pokyn, neboť se obával jednak o bezpečnost své tehdejší rodiny a jednak o svou bezpečnost,“ citoval deník Právo z rozsudku.

Nečas vypovídal kvůli utajovaným skutečnostem za zavřenými dveřmi. Z rozsudku vyplývá, že mluvil o svých obavách spojených s rozhodnutími ve strategických zakázkách. Někdy v roce 2012 si všiml nezvyklého pohybu osob v místě bývalého bydliště. Proto požádal o pomoc tehdejšího šéfa vojenského zpravodajství Ondreje Páleníka. Za kontaktní osobu pak určil Janu Nečasovou, tehdy ještě Nagyovou.

Kdo je kdo v kauze Nagyová

Motivem podle soudkyně nebyl Nečasův rozchod s manželkou Radkou, protože na něm už v té době byl tehdejší premiér a jeho žena domluveni. A Jana Nečasová prý uvedla, že její vztah s Petrem Nečasem už v té době trval devět let.

Právo píše, že podle soudkyně bylo v pořádku i sledování dvojice zaměstnanců Úřadu vlády, protože se jednalo o prověřování zneužití služebního auta a i zde hrály svou roli obavy tehdejšího premiéra o rodinu.

Soudkyně zcela odmítla tvrzení žalobců. „Jedinou skutečností, se kterou se nalézací soud shoduje s obžalobou, je skutečnost, že Páleník, Kovanda a Pohůnek byli úředními osobami,“ citoval deník z odůvodnění.

Státní zástupce Rostislav Bajger uvedl, že má písemný rozsudek od pondělí k dispozici. „Vše uvedeme do odůvodnění odvolání. Až ho napíšeme a dostane ho soud, pak určitě zveřejníme, co namítáme a co je předmětem odvolání,“ řekl Bajger iDNES.cz.

Obžaloba vinila Janu Nečasovou a zpravodajce Ondreje Páleníka, Milana Kovandu a Jana Pohůnka ze zneužití vojenského zpravodajství. Soudkyně Králová z Obvodního soudu pro Prahu 1 je však v květnu zprostila obžaloby. „V žalobě označené skutky nejsou trestným činem,“ stručně tehdy zdůvodnila verdikt. Co ji k němu vedlo, je ale zřejmé až nyní z písemného verdiktu. (více o zproštění obžaloby zde)

Poslechněte si, jak Nečasová (dříve Nagyová) mluvila s Pohůnkem:

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Majitel společnosti Synot a senátor Ivo Valenta.
Senátoři odhalili své příjmy, figurují v nich dary i dluhy za miliony

Nejbohatším senátorem zůstává byznysmen Ivo Valenta (za Stranu soukromníků). Nejzadluženějším je naopak Ladislav Václavec za ANO, který má dvě hypotéky v...  celý článek

(ilustrační snímek)
V Chorvatsku kolabovala doprava. Řidiči strávili hodiny v dlouhých kolonách

Řidiče mířící k moři do Chorvatska čekaly v sobotu dlouhé kolony. Ve směru na jih země zcela kolabovala doprava, upozornil ráno ústřední automotoklub ÚAMK. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Herní zákon ovlivnila hazardní lobby, tvrdí analýza. Ukazuje i na Valentu

Zákon o hazardních hrách, který platí od letoška, doznal při svém projednávání podle vládní analýzy několik změn pod vlivem „hazardní lobby“. Upřednostnil se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.