Ptejte se na Karlův most rektora AVU Jiřího Kotalíka

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 19. února 2001 do 13:35

OTÁZKA: Dobrý den. Pame rektore, nedávno mi bylo 40 let,tedy mezi velké pamětníky se nepočítám, ale mám stále ještě v živé paměti televizní pořad s prof.V.V.Štechem, který byl tehdy vysílán naživo z tehdy rozestavěného Karlova mostu. Zajímalo by mě jaké technologie byly tehdy použity, že nevydržely ani 40 let a zda máte o nich dost informací.Nemůže se stát, že se tehdy použité technologie dostanou (myslím po technologické a chemické stránce) do těžkého konfliktu se současnými technologiemi a most těžce poškodí ?Děkuji Vám za odpověd. Mirek Mirek
OTÁZKA: Ad privatizace: "Nikdy!" není odpověď. Máte argumenty? Linda
OTÁZKA: Toto téma se aktuálně objevuje již několik posledních let, kromě znesnadnění života Malostraňákům, by přinesla komplikaci i na královskou cestu vázaném turistickém trhu. Podle již zpracovaného projektu by mněla oprava probíhat ve třech fázích, z toho I.-schody na Kampu je již hotova a II. část opravy od Malostranské mostecké věže po schody na Kampy alespoň po podstatnou dobu zachovala průchodnost. Vždyť v této II. části se počítá i z rozsáhlou výměnou hustých inženýrských sítí a to nebude hotovo za pár měsíců. Domníváte se že tlak na úplné zavření na takřka dvě turistické sezóny je výhodný právě jen pro stavební firmy? Dále bychom rádi věděli Váš názor na umístění kasiček dobrovolného vstupného na vstupech na Karlův most, s patřičnou legendou, které by spravovalo v místě působící a pro most a jeho výzdobu nemálo dělající neziskové Sdružení výtvarníků Karlova mostu? Vždyť 1Kč v průměru vybraná od každého turisty by bohatě za nějaký čas na rekonstrukci vydělala. Roman Kotrč
OTÁZKA: Karlův most je přece NÁRODNÍ památka a pokud je státní pokladna prázdná, měli by pomoci firmy, lidé... Když přijedou moraváci do Prahy taky po něm chodí. Navíc jsou dost zazobaní, takže by to měla být pro ně povinnost ze zákona. Co Vy na to? Ještě vzkaz pro Brňáka Radima, Špilberk nikde nikdo ve světě nezná a vlastně ani Brno nikdy nedosáhne pražské slávy. Petra
OTÁZKA: Nemělo by se už přestat s tím vyměňováním originálů soch za kopie? Vypadá to fakt divně, ta světlá Luitgarda proti těm původním ztmavlým sochám. japonka
OTÁZKA: Nemyslíte si, že je více srovnatelně hodnotných památek, které jsou ve skutečně havarijním stavu (např.Kuks), které nakonec dopadnou hůře nejen kvůli tomu, že třeba nestojí v Praze, ale prostě proto, ž enejsou tak na očích turistů s fotoaparáty na jedno použití? Luboš K.
OTÁZKA: Opravu prosazují primátor Kasl a rektor Witzany. Architekt Lukeš ale v MF Dnes prohlásil, že za vším je tlak stavebních firem. Co si teď i panu Kaslovi a Witzanym myslíte? Kapucínek
OTÁZKA: Byl byste pro privatizaci Karlova mostu? Ať si to kdyžtak ten soukromník zrestauruje, ne? Linda
OTÁZKA: Proč památkáři nechtějí připustit alespoň dobrovolné vstupné na tento historický a kulturní skvost? Ivanka Holešová
OTÁZKA: Já žádné peníze Pražákům nedám! Ani ve sbírce, ani z daní! Opraví nám snad někdo Špilberk, kurňa? Radim Brňák
OTÁZKA: I když asi nejste odborník - stavař, kolik by asi oprava mostu stála? Kuba
OTÁZKA: Proč by se Karlův most nemohl třeba na rok zavřít? Kdyby se přece zgruntu opravil, nemohl by na tom nikdo prodělat. Jindřich Vokoun
OTÁZKA: V minulosti jezdily po mostě dokonce automobily. Podepsala se i tato skutečnost na jeho současném stavu? Pavel S., Bráník
OTÁZKA: Byl byste pro národní sbírku na opravu mostu? Přispěl byste? Jaromír Sladký
OTÁZKA: Myslíte, že máme dost vajíček na opravu Karlova mostu? Karel von Barack
OTÁZKA: Myslíte, že oprava mostu je opravdu akutní? Most tu stojí několik století a jistě byl i několikrát opravován (po povodních). Proč by měl být "na spadnutí" zrovna teď? Karel Macháček, Praha 7

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.