On-line rozhovor s ředitelem DP Praha Martinem Dvořákem

Martin Dvořák
velikost textu:
vydáno 9.8.2007 9:30
Jak dlouho budou trvat výluky na tramvajových tratích? Co všechno chce Dopravní podnik hlavního města Prahy (DP) udělat pro pohodlí cestujících? Bude se zdražovat jízdné? I toho se týkal on-line rozhovor s ředitelem Dopravního podniku Martinem Dvořákem.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 9. srpna 2007 do 9:40

OTÁZKA: Jsem fanda do veřejné dopravy a jako takový si rád fotím i autobusy a tramvaje. Zrovna tak to dělám v Německu, Rakousku, ale jen v Praze se mi už několikrát stalo, že mě řidič málem inzultoval za to, že jsem si dovolil vyfotit jeho vozidlo. Šotoman
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Tomu nerozumím a budu rád, když si naše vozidlo budete fotit a pokud Vás někdo verbálně nebo fyzicky napadne, mne o tom budete informovat. 9.8.2007 10:01
OTÁZKA: Chápu, že jako bývalý šéf Primy máte dobré vztahy se Žlutými lázněmi, kde se natáčel Bar a Vyvolení, ale proč byla zcela nestandardně přejmenována v hlášeních v tramvajích zastávka Dvorce na Dvorce-Žluté lázně? Hned další zastávka přitom nebyla přejmenována na Kublov-Plavecký bazén Podolí, přestože tam míří ještě více lidí. Tak trochu pirátské vysílání:-) Šrek
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Když se podíváte do našich materiálů, zjistíte, že se snažíme a budeme snažit propagovat a podporovat místa, do kterých můžeme Pražany přepravit prostředky MHD za zábavou, sportem a odpočinkem. V tomto případě mi asi nebudete věřit, ale tato věc byla plně v kompetenci marketingu, který celý tento koncept realizuje, včetně doplnění dodatků názvů stanic. 9.8.2007 10:04
OTÁZKA: Zdravim, nekdy mi pripada, ze jsem jeden z poslednich, kdo v MHD plati. Kdy zmenite odbavovaci system, aby byla duslednejsi kontrola. Pravdepodobnost, ze cerny pasazer narazi na revizora, je stale minimalni, pochybuju, ze se nekomu nevyplati jezdit nacerno. stary turniket
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: To mne překvapuje, jelikož množství udělených pokut je opravdu velmi vysoké a naopak mám mnoho ohlasů od cestujících, že kontrola je příliš přísná. Takže i v tomto případě platí, co člověk, to názor. 9.8.2007 10:06
OTÁZKA: Trasa B má odpoledne kolem 16 - 17 hodiny intervaly po 5 minutách, ale i tak je to narvaný až k prasknutí. Můžete ty intervaly ještě snížit? Navrhuji, aby se metro B prodloužilo ze Zličína do Řep, pak do Ruzyně, Dlouhou Míly a pak na letiště. Bylo by to určitě levnější. Briťák
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Jak jsem již zmínil, snažíme se a budeme se snažit intervaly postupně snižovat, ale věřte mi, že to není tak triviální, jak si možná myslíte. Co se týče prodloužení trasy metra B, tak spíše se domnívám, že varianta prodloužení trasy metra A je lepší. 9.8.2007 10:08
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych věděl, kdy začnou jezdit slibované elektrobusy na Václavském náměstí? A také jestli DP neplánuje zavést autobusové linky přímo do centra, jako již jezdí autobus na trase o Karlova náměstí směrem k I.P.Pavlova? TŘP
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Naopak se snažíme omezit provoz autobusů v přímém centru anebo pouze velmi selektivně, jako ve Vámi zmiňovaném případě. 9.8.2007 10:10
OTÁZKA: Dobrý den! Jedním z problémů DP je, že zaměstnává osoby staršího věku, často i důchodce (a to i na vedoucích místech!), kteří jsou brzdou jakékoliv perspektivní změny. Z osobní zkušenosti vím, že se chlubí tím, že jsou u podniku již 20, 30 let (což je spíše znak absence flexibility a nikoliv skutečnost hodná ocenění) a dosud dobu komunismu vychvalují do nebes. Nehodláte s těmito zcela neefektivními elementy – relikty neblahé minulosti – blokující místa mladým asertivním lidem, kteří by mohli podnik v mnoha ohledech proměnit na firmu evropského formátu – něco udělat? Děkuji za odpověď Jaroslav Mourek
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Jak jsem zmínil výše, dle mého názoru, nejde o to, jestli vám je 30 nebo 65 let, ale jde o to, jakou zastáváte životní a pracovní filosofii a věřte mi, že na konkrétních případech a na základě osobní zkušenosti znám důchodce, kteří jsou motorem ve svých oborech a strukturách a znám mladé lidi, kteří jsou naopak brzdou a demotivují celý kolektiv. To znamená, že budeme posuzovat lidi podle toho, ne kolik jim je let, ale podle toho, jestli to s prací pro DP myslí vážně a dobře nebo chtějí jenom přežít další den. 9.8.2007 10:14
OTÁZKA: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, hodláte do budoucna řešit otázku vymáhání pokut za čenou jízdu, zda na to bude najata nějaká firma a za jakých podmínek. Děkuji za odpověď K.Křičková
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Již běží veřejné výběrové řízení a zadávací dokumentace na centrální adrese. 9.8.2007 10:15
OTÁZKA: Kdy bude metro protaženo do Uhříněvsi? Xavon
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Na tuto otázku zatím nemám odpověď. 9.8.2007 10:15
OTÁZKA: pane generalni rediteli,bude podnik resit bezdomovce v doprave,pomocene a zaspinene sedacky,spici vagusy ve vlacich metra,opilce a bezdomovce?Je v teto situaci kdy se stitim si v metru sednout spravne zvysovat jizdne? Casey
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Řešíme to a budeme to řešit, protože je to evidentně věc, která cestující téměř nejvíce trápí. 9.8.2007 10:16
OTÁZKA: dobrý den, ráda bych se zeptala, jak je možné, že nikde nejsou označené nízkopodlažní tramvaje č.9, přestože jezdí a to ne zrovna krátkou dobu. Lidé na vozíčku jsou na těchto informacích závislý, a tímto se cestování trochu hodně komplikuje!! Děkuji za odpověď kate schumacher
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Oblast označování spojů je věc, kde jsme si vědomi určitého dluhu, který se budeme snažit odstranit. 9.8.2007 10:17
OTÁZKA: Počítáte se tím, že kamarový systém v metru bude konečně upraven tak, aby pořizoval záznam? S ohledem na to, že policistu v metru nepotkáte a kamary nikdo soustavně nesleduje, je to asi jediný způsob, jak omezit řádění kapsářů, sprejerů a dalších živlů. Tomáš D
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Ano. A přemýšlíme o kamerách nejen v metru. 9.8.2007 10:17
OTÁZKA: Dobrý den, proč potkávám revizory stále na stejných místech, především v metru a třeba v autobuse v podstatě vůbec? Metrem sice prochází největší počet cestujících, ale připadá mi, že se revize zaměřuje na snadné cíle, tedy špatně informované turisty. Naopak v autobusech si černí pasažeři libují. A věřte, že jich je dost... Pavel
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Existuje rozpis služeb, podle kterého se revizoři řídí a samozřejmě se snažíme pokrývat i linky autobusů a tramvají. 9.8.2007 10:19
OTÁZKA: Dobrý den, není trochu luxus, že na každé trase metra je jiný zabezpečovací systém? Relé
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Možná ano, ta zabezpečovací zařízení vznikala v různé době. 9.8.2007 10:20
OTÁZKA: Dobrý den, proč prosím v Modřanech má autobus č. 165 každý den ráno ve směru Jižní Město zpoždění cca 15-45 minut? Už jsem díky tomu přišla o zaměstnání. Jana
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Pokud mají autobusy zpoždění, tak je to primárně způsobeno zácpami individuální automobilové dopravy, proto se snažíme o co nejvíce tzv. preferenčních cest. 9.8.2007 10:21
OTÁZKA: Dobrý den, plánujete zavedení pozitivní motivace pro řidiče, nebo bude i nadále platit, že dobrý řidič si vydělá na korunu stejně jako dobytek? A pokud mohu ještě doplňující otázku: bude se něco dělat se současnou politikou maximálního utajování provozních informací, nebo zavedete větší otevřenost ve vztahu k cestujícím? Mluvím o zákazu zveřejňování VJŘ (např. v souvislosti s provozem nízkopodlažních tramvají, které nejsou uvedené v JŘ pro cestující), dále "tajné" nájezdy a zátahy tramvají (takže cestující je nemohou využít) a samozřejmě neinformování cestujících o závažných mimořádných událostech například pomocí dispečerské zprávy do vozu přes generální volbu (tuto možnost mají všechny tramvaje v Praze). Díky za odpověď, Nedvěd R31
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Pozitivní motivace nejen pro řidiče je součástí, jak jsem již zmínil, transformace. Druhou oblast bude částečně řešit zastávkový informační systém, ale to bude ještě chvíli trvat. 9.8.2007 10:23

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.