Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


On-line rozhovor

On-line rozhovor s ředitelem DP Praha Martinem Dvořákem

Martin Dvořák
velikost textu:
vydáno 9.8.2007 9:30
Jak dlouho budou trvat výluky na tramvajových tratích? Co všechno chce Dopravní podnik hlavního města Prahy (DP) udělat pro pohodlí cestujících? Bude se zdražovat jízdné? I toho se týkal on-line rozhovor s ředitelem Dopravního podniku Martinem Dvořákem.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 9. srpna 2007 do 9:40

OTÁZKA: Zdravím, 1) Z jakého důvodu je zastávka autobusu 192 Pod Ryšánkou na znamení a jestli by v tom případě nebylo dobrý tam udělat alespoň přístřešek když už jsou i na každé zastávce v poli? 2) Nemělo by metro vyjet v určitém intervalu z konečné a snažit se co nejdříve dostat na druhý konec? To je přeci smysl metra. Co májí znamenat ty prostoje v zastávkách? Je logické čekat na metro z protisměru když jsou traťové úseky různě dlouhé? Děkuji za vaše odpovědi a pěkný den. Petr
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Zastávky na znamení v současné době mírně omezujeme, jelikož zatím se nám nepodařilo cestující naučit dát řidiči signál, a proto jsme rozhodli jejich počet snížit pouze na ty, které jsou málo frekventované a kde je minimální počet linek. Konkrétní povědomí o Vámi zmiňované zastávce momentálně opravdu nemám. Snažíme se zkrátit intervaly v metru na minimum, ale hlavní je pro nás bezpečnost, to znamená, že hlavním limitujícím faktorem snížení intervalů jsou bezpečnostní systémy. Ale doufám, že jste zaznemanal, že jsme snížili intervaly na lince B. 9.8.2007 9:34
OTÁZKA: Předchozí vedení DP za přispění dalších městských organizací jako TSK proměnilo vestibuly a okolí stanic metra Vltavská, Národní třída, Kačerov a dalších v nalévárny alkoholu a tržnice s krabicovým prodejem veteše, kde se srocují bezdomovci a alkoholici a kde se normálnímu cestujícímu minimálně zvedá žaludek, pokud není rovnou verbeží napaden. Budete s tím něco konečně dělat, nebo si prostě máme zvykat, že důležitejší než bezpečí a pořádek je zisk stánkařů a pravděpodobně i těch, co tohle povolují (jinak se to vysvětli nedá)? Nemyslíte, že tenhle problém je jeden z hlavních důvodů, proč nepoužívat MHD? A bude za Vašeho vedení dál pokračovat devastace a likvidace architeknonické hodnoty vestibulů stanic metra, jako třeba na Smíchovském nádraží nebo Náměstí Republiky? Tomáš D
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Tato oblast, o které se zmiňujete, je pro nás určitě nepříjemná a souvisí s jednou z největších priorit zvýšit kulturnost a komfort jak dopravních prostředků, tak také dopravních uzlů. Věřte mi, že to je věc, kterou se intenzivně zabýváme, ale konkrétní změny se domnívám, cestující pocítí nejdříve v příštím roce. Jako příklad uvedu projektovou přípravu rekonstrukcí stanic metra, kde tato situace je nejkřiklavější, jako např. stanice metra Kačerov nebo Národní třída. 9.8.2007 9:37
OTÁZKA: Dobrý den, pane Dvořáku. Máte rád sluníčko, kytičky, zvířátka a přírodu vůbec? Udělal jste si letos na jaře čas a vyrazil do přírody v rozkvětu a rozpuku? Pociťujete na jaře zvýšenou potřebu něhy? Xavon
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Zvýšenou potřebu něhy pociťuji celoročně, ale samozřejmě slunce a jaro tuto potřebu jenom zvýší. Do přírody vyrážím v každé volné chvíli, protože mne neuvěřitelně dobíjí. 9.8.2007 9:39
OTÁZKA: Pane generalni rediteli.Pracuji u DP 11 let.Ridim vlacek metra za 200 milionu korun ktery vazi 180 tun a jsem zodpovedny i za tech priblizne tisic lidi za svymi zady.Myslite si,ze dvacet tisic cisteho je odpovidajici mzda?Kolik berou lide v kancelarich nebo spaci na pohotovosti ve stanici Muzeum?Vzhledem k situaci v podniku se fakt nepodepisu.Diky za odpoved. Casey
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Přiměřenost odměňování a motivace odměňování je jednou z největších priorit probíhajících změn, jejichž výsledkem by mělo být, aby se motivovali lidi, kteří pracují na 100 %, kteří mají velkou odpovědnost a aby ti, kteří se jenom vezou, nikoli soupravou metra, ale na zádech svých kolegů, byli nuceni odejít. Součástí toho také je, aby ve firmě vznikla atmosféra, aby se nikdo nebál se podepsat a nechodily mi denně stohy anonymů. 9.8.2007 9:42
OTÁZKA: Které je Vaše oblíbené jídlo k pivu? Xavon
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Vzhledem k tomu, že piji pouze nealkoholické pivo, jelikož jsem abstinent, tak si pivo dávám k jakémukoliv jídlu. 9.8.2007 9:42
OTÁZKA: Dobrý den, 1. V tramvajích a autobusech se velmi rozmáhají psi bez košíku. Budete s tím něco dělat až poté, co vystresovaný pes někoho ošklivě pokouše, nebo dříve? Proč není položka "pes bez náhubku" v sazebníku pokut? 2. Ve většině metropolí západní Evropy jsou všechny zastávky autobusů i tramvají na znamení, vy to naopak rušíte. Jsou česká specifika - navíc neekonomická - opodstatněná? 3. Nové autobusy i tramvaje jsou hůře větratelné než ty staré. Horkých dní bude možná přibývat. Co s tím? Děkuji za odpovědi. Jiří Macek
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: 1. Tato věc se řídí, podle mého názoru, primárně městskou vyhláškou, jejíž dodržování kontroluje městská policie. 2. Zastávky na znamení je něco, čeho se úplně nevzdáváme, ale bude chvíli trvat, než se cestující, ale i někteří naši řidiči, tento systém naučí používat. 3. Tuto věc průběžně řešíme a řešit budeme. 9.8.2007 9:45
OTÁZKA: Dobrý den, pane řediteli. Jak velký byl pro vás kulturní šok, když jste ze soukromé, zřejmě velmi profesionálně řízené firmy, přišel do přezaměstnaného molochu, který leckde připomíná 80. léta? Martin
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Myslím, že každá společnost, jak soukromá, tak státní má svá pro a proti. Je pravda, že se domnívám, že do DP je potřeba vnést principy řízení a plánování běžné v soukromém sektoru, na druhou stranu v soukromém sektoru jsem se nesetkal s takovou mírou nadšení a oddanosti, jako u některých lidí v DP. 9.8.2007 9:47
OTÁZKA: Připadají vám praktické nové tramvaje 14T, které mají první dveře jen pro šoféra, takže cestující zmateně běhají po zastávce, kabina řidiče zabírá i v interiéru nesmyslně mnoho místa na úkor prostoru pro pasažéry, nemluvě o nepochopitelných sedačkách pro jeden a půl člověka? Při svých cestách po Evropě jsem nikde nenarazil na tak nešikovně řešené (a hlučné) tramvaje... Vratislav Pech
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Obě tyto věci se s dodavatelem řeší. Myslím tím dispoziční řešení interiéru a hlučnost. 9.8.2007 9:48
OTÁZKA: Jste optimista? Xavon
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Jsem nenapravitelný životní optimista. 9.8.2007 9:48
OTÁZKA: Jak relaxujete? Jste spíše workoholik nebo lenoch? Xavon
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Nejsem workoholik ani lenoch, myslím, že všeho má být přiměřeně, to znamená, pracuji maximálně 11 hodin denně a relaxuji primárně s rodinou, sportem a setkáváními s lidmi, které mám rád. 9.8.2007 9:52
OTÁZKA: Dovolil bych si ještě jednu otázku: Když nejste schopní udržovat textilní potahy sedadel, do kterých hlavně v tramvajích docela běžně močí bezdomovci, neuvažujete, že se vrátíte ke snadno a mnohem levněji udržovatelné kožence? Nepřál bych vám zažít ten pocit, když si sednete a pod vámi to začvachtá... Tomáš D
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Obecně uvažujeme o větších investicích do čištění dopravních prostředků a s dodavateli testujeme všechny možné typy sedadel a jejich povrchů, ale bohužel se domnívám, že pokud bude povrch jakýkoli, tak když do něj někdo namočí, jak zmiňujete, tak to povrch sedadla nevyřeší. 9.8.2007 9:54
OTÁZKA: Dobrý den, případné zdražení jízdného obhajujete tím, že je u nás skoro nejnižší v celé Evropě. Ale myslíte na to, že také mzdy jsou u nás zlomkové v porovnání se Západem? Lidé, kteří jezdí MHD, nekradou. Josef Novák
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Samozřejmě jsme přepočítávali cenu jízdného na kupní sílu obyvatelstva a věřte mi, že i po tomto přepočítání, je cena jízdného v Praze téměř nejnižší. Dále určitě nesouhlasím, že mzdy jsou u nás zlomkové v porovnání se západem. Jsou pořád ještě nižší, ale určitě ne zlomkové. Bohužel drtivá většina nákladových vstupů je na stejné cenové úrovni jako na západě. 9.8.2007 9:56
OTÁZKA: Dobrý den, bude dražší jízdné a proč? Už mi to připadá dost drahé... Díky bublinka
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Zatím nemohu říci, zda jízdné bude dražší, každopádně připravili jsme materiál, který navrhuje určité zvýšení jízdného, ale tento materiál musíme přednést a nechat schválit MHMP. 9.8.2007 9:59
OTÁZKA: Pane řediteli, kdy už konečně nebudeme muset sedat v autobusech a tramvajích na špinavé látkové sedačky plné vlasů, se "zažehlenými" žvýkačkami a jiným humusem. Nebyla by praktičtější koženka nebo plast, jako dříve? Klárka
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Na tuto otázku jsem již odpovídal. 9.8.2007 9:59
OTÁZKA: Co pokládáte za svůj největší úspěch, ať už soukromý nebo pracovní? Xavon
Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Osobní úspěch je asi to, že se cítím spokojený a šťastný a ten pracovní snad ještě příjde. 9.8.2007 10:00

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.