Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Němcová: Kampaň postavíme na příběhu člověka, objedu celou zemi

  16:24aktualizováno  16:24
Občanští demokraté chtějí svou předvolební kampaň stavět na příběhu imaginárního člověka. Zaplatit za ni nehodlá víc než padesát milionů. "Pokud není něco v hlavě, v peněžence se to těžko dohání," řekla iDNES.cz při zahájení kampaně volební jednička strany Miroslava Němcová. Prvním tématem je podpora mladých, další teze budou následovat.

Volební jednička ODS Miroslava Němcová chce v průběhu kampaně objet všechny kraje. | foto:  Petr Topič, MAFRA

Jakým způsobem se jako lídr strany budete účastnit kampaně?
Chystáme tuto část kampaně s tím, že určitě budu v každém kraji. Představuji si, že jako volební lídr všechny své kolegy v jednotlivých krajích podpořím. Samozřejmě tím, že jsem jedničkou v Praze, tak musím velkou část strávit tady, ale tu republiku objedu.

V kampani se ODS chce zaměřit i na komunikaci prostřednictvím sociálních sítí. Vy sama máte facebookový profil a účet na Twitteru?
Na Facebooku profil nemám a to z dobrých důvodů, protože si myslím, že je to docela nebezpečné médium. Velmi si hlídám alespoň limitované soukromí, které mám. S Twittrem pracuji.

ODS spustila kampaň, chce ulehčit lidem do 30 let

Budete jej v kampani využívat?
Ano, určitě. Patří to k moderní komunikaci. Ale nechceme z toho dělat banalitu a komedii. Nechceme to používat jako Zdeněk Škromach (senátor za ČSSD, který přes sociální sítě čile komunikuje - pozn. red.), který například napíše: "Vstávám, svítí sluníčko, dávám si kafíčko a den je sluníčkový." - Tak takhle určitě ne. Každé naše sdělení má mít svou myšlenku a smysl, aby to lidem pomáhalo přemýšlet nad tím, co jim nabízíme.

Fotogalerie

Máte vyčísleno, kolik by stála realizace "prvního bytu" a "první práce", které jste ve středu představili (více čtěte zde)?
Velmi podrobně jsme to projednávali, a to i s experty z ministerstva financí. První práce je skoro neutrální. Protože ve chvíli, kdy dostanete člověka ze sociální sítě, když je na úřadu práce a dostává dávky, tak když bude jeho zaměstnavateli odpuštěno 80 procent ze sociálních odvodů, tak to v žádném případě neznamená zátěž pro veřejné rozpočty.

Pokud jde o "první byt", tak daň z převodu nemovitostí teď ročně činí kolem sedmi miliard korun. Tento případ se ale týká jen limitované skupiny obyvatel, lidí do 30 let. Je tam navíc limitována částka nemovitosti, maximálně do tří milionů korun. I kdyby to mělo být v řádech stamilionů korun, tak si myslím, že je to velmi dobrá investice. Zaprvé proto, že podporuje další investice. Ten člověk si koupí dům, buď jej začne opravovat,  vybavovat si jej, nebo jej začne stavět. To, po čem volá řada ekonomů, aby se rozpoutala spotřeba občanů, rodinná spotřeba, tak to jde přesně v duchu prorůstových impulsů. Takže si myslím, že to jsou pozitivní dopady, i kdyby na příjmové straně rozpočtu sto nebo dvě stě milionů chybělo. Vše se ale dopočítat nedá. Například to, že člověk získá majetek a bude jej uklidňovat to, že ať už se kolem něj bude život třeba převalovat dramaticky, tak on tady bude mít nějakou jistotu.

V jakém časovém rozestupu bude ODS představovat další hlavní teze programu?
Nemáme přesně stanoveny horizonty dnů, ale budeme to oznamovat vždy během několika málo dnů. Chceme to stavět na příběhu života, příběhu člověka, který napřed zakládá rodinu. Dneškem jsme ji založili, máme střechu nad hlavou a teď se budeme starat o to, co bude dále.

Máte už přesnější představu, kolik bude vaše kampaň stát? Zatím jste uváděli rozmezí 40 až 50 milionů.
Detailní rozpočet není hotový, ale úplně horní limit je padesát milionů. Budu se snažit, abychom se dostali raději na těch čtyřicet, protože si nemyslím, že úspěch kampaně je v tom, že do ní nasypete co nejvíce peněz. Pokud není něco v hlavě, v peněžence se to těžko dohání.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.