Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ODS cílí na mladé, podpoří je při startu podnikání i koupi prvního bytu

  13:29aktualizováno  13:29
ODS podpoří mladé lidi do třiceti let při koupi prvního bytu a rozjezdu podnikání. Zástupci strany to uvedli při středečním oficiálním zahájení předvolební kampaně. Jejího rozjezdu se zúčastnilo všech čtrnáct krajských lídrů. Kampaň chtějí intenzivně vést i po sociálních sítích.

ODS oficiálně zahájila kampaň do sněmovních voleb. | foto:  Petr Topič, MAFRA

ODS své nové návrhy shrnula pod hesla "první byt" a "první práce". Lidé do třiceti let, kteří do tří měsíců od ukončení školy začnou podnikat, hodlá strana osvobodit od placení daně z příjmu. "Chceme ulehčit přechod lidem ze školy do práce," uvedl úřadující šéf strany Martin Kuba.

Firmy, které by zaměstnaly absolventa, jenž je více než půl roku registrován na úřadu práce, by platily nižší odvody v rámci sociálního pojištění.

Strana také navrhuje, aby lidé pod třicet, kteří si kupují nemovitost k trvalému bydlení v hodnotě do tří milionů, neplatili daň z převodu nemovitosti. "Podpoří se tím trh s nemovitostmi, domácí spotřeba a dáme tím jasně najevo, že mladá generace je budoucností tohoto státu," doplnil Kuba. Další programové teze ODS představí v příštích dnech a týdnech.

Předvolební billboard ODS bez loga strany. (6. září 2013)

Předvolební billboard ODS

Občanští demokraté zahájili kampaň v sídle své strany v Praze za účasti všech čtrnácti lídrů. Každého zvlášť představila kandidátka strany na premiérku Miroslava Němcová.

Bývalá vládní strana bude organizovat centrální kampaň za účasti Němcové či Kuby a také regionální kampaně v každém kraji. "Objedu republiku. Představuji si to tak, že jako volební lídr všechny své kolegy v jednotlivých krajích podpořím," řekla iDNES.cz Němcová.

Při mítincích bude na náměstích velký modrý stan, který volební tým nazývá diskusní kavárnou. V ní budou voliči moci debatovat s jednotlivými kandidáty - a to jak naživo, tak prostřednictvím internetu.

Právě komunikaci na webu, zejména pak na sociálních sítích, chce ODS výrazně posílit. Minulý týden strana vyvěsila billboardy s heslem "#Volím_pravici" a malým ptáčkem, což je symbol Twitteru (více čtěte zde)..

Fotogalerie

"Je to oblast, kterou považujeme za zásadní. Chceme-li pro mladé lidi něco udělat, tak jim také musíme dávat informace a musíme s nimi komunikovat způsobem, na jaký jsou zvyklý," řekl iDNES.cz bývalý pražský primátor Bohuslav Svoboda (dvojka na kandidátce v hlavním městě) s tím, že on sám má účet na Twitteru i facebookový profil. "Řadu podnětů přes sociální sítě jsme už zúročili," doplnil.

 Telefonáty ani návštěvy domácností při přesvědčování voličů ODS v Praze neplánuje. "Nejsem příznivcem zasahování do soukromí. V USA kontaktní kampaň má tradici, u nás probíhá na ulici, v hospodách, ale ne v domácnostech. Tady pořád platí můj dům, můj hrad," uvedl Svoboda.

Strana do kampaně investuje maximálně 50 milionů korun

Všech čtrnáct kandidátek schválila výkonná rada strany minulý týden. Lídrem v Praze je celostátní jednička ODS Němcová, Kuba povede kandidátku v Jihočeském kraji, exministr spravedlnosti Jiří Pospíšil v Plzeňském kraji.

Na jižní Moravě si ODS jako volebního lídra vybrala nestraníka, exministra školství Petra Fialu. Další z bývalých ministrů Zbyněk Stanjura bude v čele kandidátky v Moravskoslezském kraji, Petr Bendl ve středních Čechách. V Olomouckém kraji povede občanské demokraty primátor Olomouce Martin Novotný.

Na kandidátkách ODS je celkem 432 lidí na kandidátce. "Třicet čtyři procent tvoří žen, na kandidátkách je 71 starostů," uvedla Němcová. Všichni kandidáti budou podepisovat čestné prohlášení. V něm se zavážou, že podpoří změnu ústavy, podle které by odsouzení nebo vazebně stíhání poslanci přišli o mandát.

Strana chce do volební kampaně investovat méně než v minulosti, podle Němcové maximálně 50 milionů korun. To například sociální demokracie hodlá investovat až 90 milionů.

ODS bude o voliče soupeřit zejména s TOP 09, která svou kampaň spustí ve čtvrtek. O víkendu svůj program představila v Ostravě ČSSD (více čtěte zde), kampaň už rozjela také KSČM a řada menších stran.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.