Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Největší černá stavba v zemi, kterou podpořil i Bém, přinesla další hádky

  18:12aktualizováno  18:12
Kauza černé stavby obřího spedičního centra nedaleko Pardubic dostala nečekanou zápletku. Proměnila se totiž v osobní válku mezi šéfem firmy D+D Park a vrchlabským radním Petrem Dědkem a zastupitelem za Sdružení pro Pardubice Miroslavem Petráněm.

Pražský primátor Pavel Bém podle Petráně lobboval za černou stavbu. Primátor to popírá. | foto: Soňa LechnerováiDNES.cz

Petráň totiž nedávno pustil do médií informaci o tom, že za největší černou stavbu v republice lobboval i pražský primátor Pavel Bém. Na výstavbě obřího překladiště za miliardu korun se totiž podílí i Bémův kamarád Zbyněk Kareš. Ten šéfovi pražského magistrátu pronajímá za výhodných podmínek vilu ve Vokovicích. Bém Petráňovo nařčení odmítl. - čtěte Bém lobbuje za černou stavbu v Pardubicích, kvůli kamarádovi

Navíc Petráň, který je i šéfem dostihového spolku, počínaní firmy dlouhodobě kritizuje a například tvrdí, že sklady nedají práci 750 lidem, jak uvádí Petr Dědek.

Ředitel vrchlabské společnosti, která začala stavět na černo už na jaře, uvedl, že Petráň dokončení stavby brání ze svých osobních důvodů. Dědkovi také vadí, že se bývalý radní a šéf radničního Sdružení pro Pardubice vložil do řízení o dodatečném stavební povolení na výhybnu pro kamiony. Bez něj přitom firma nemůže pokračovat ve stavbě.

"Zastupitel Petráň lže. Škodí nám a dělá vše proto, aby jsme nedostali dodatečné stavební povolení. Měl by rezignovat na svůj post. Sleduje totiž jen své osobní zájmy. Dokonce po mě žádal, abych sponzoroval jím vedený dostihový spolek, za to se mi mělo dostat výhod. Řekl mi, že prý jen on tahá ve městě za nitky," nebral si na tiskové konferenci servítky Dědek, který prý dokonce zvažuje trestní oznámení na dlouholetého politika.

"Motivem je pouze msta"

"Na první pohled by se mohlo zdát, že motivy pana Petráně jsou úctyhodné, ale opak je pravdou. Jeho motivem je pouze pomsta," dodal Petr Dědek, který byl zvolen za ODS. Z té však v květnu 2009 vystoupil.

"Jsou to nesmysly. Musím se tomu jen smát. Přeji si, ať na mě žalobu podají, aspoň se ukáže, jak neuvěřitelně firma jedná," reaguje Petráň.

Dědek při svých argumentech však překvapivě nezpochybnil lobbing Pavla Béma. Hlavně útočil na to, že se Petráň přihlásil do řízení o dodatečném stavebním povolení pro výhybnu kamionů, kterou také na černo firma D+D Park v létě postavila na pozemku města.

"Pan Petráň nemá podle našich právníků vůbec právo se do řízení hlásit. Svým postupem může celý projekt zbourat. Zájemce o překladiště firma DB Schenker už zvažuje, že kvůli zpoždění z Pardubic odejde, tím by město mimo jiné ztratilo 750 pracovních míst," uvedl Dědek.

Neřešitelný problém pro Pardubice

Šéf sdružení pro Pardubice Petráň kritizuje černou stavbu překladiště za miliardu korun už od jara. Upozorňuje na to, že jeho otevření bude znamenat pro pardubickou dopravu neřešitelný problém. Právě proto se prý přihlásil do řízení o výhybně, které bude zjevně pro celou stavbu klíčové.

"Podle mě na to právo mám. Navíc mě o zastupování požádali majitele garáží, které leží u výhybny. Nechci, aby se sklad boural. Jde mi jen o to, aby firma postupovala podle zákona a před otevřením skladů pomohla vyřešit dopravní situaci v jejich okolí. Místo napadání musíme začít jednat," řekl Petráň.

Ten také odmítá tvrzení Dědka, že žádal za vstřícnost radnice peníze pro dostihový spolek, nebo že sleduje své obchodní zájmy. Dědek totiž uvedl, že se Petráň snaží přetáhnout společnost DB Schenker do jiných prostor ve městě.

"S panem Dědkem jsem na dostizích jednal, to je pravda. V žádném případě jsem ale neřešil nějaký sponzoring. Firmě Schenker jsem nabízel náhradní prostory než se vše kolem projektu Zelená louka podaří vyřešit. Je to při obdobných případech docela normální postup a za daných okolností to byla spíše vstřícnost. Uznávám, že by byla škoda o takového investora přijít," dodal Petráň.

Šéf dostihové spolku se prý také nechce nechat zatáhnout do podobně ostrých výměn názorů přes média.

"Protože k tomu mám nesporně právo, budu se i nadále zabývat technickými aspekty obou černých staveb a nehodlám připustit, aby obyvatelé města trpěli nesmyslnou dopravní zátěží pro zisk a prospěch těch, kteří se podle svého vlastního vyjádření vědomě rozhodli porušovat pravidla slušného chování a také zákony," dodal.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zemřel válečný veterán Antonín Štícha. Za války spolupracoval s odbojem a...
Zemřel válečný veterán a účastník Pražského povstání Antonín Štícha

Zemřel válečný veterán Antonín Štícha, bylo mu 93 let. Za druhé světové války spolupracoval s odbojem a zapojil se do Pražského povstání. Do armády se...  celý článek

Po několikaměsíční rekonstrukci se v pondělí 31. října opět otevřel pro zájemce...
Rodiče posílali peníze na plavání dětí, šly ale do trenérovy firmy

Peníze, které rodiče poslali do znojemského plaveckého oddílu, nešly za dětmi, ale do soukromé firmy jejich trenéra. Tomu teď hrozí trestní stíhání za...  celý článek

Poznáte místo na snímku?
100 POHLEDŮ: Skladiště pod elegantním mostem. Poznáte místo?

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.