Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Bém lobbuje za černou stavbu v Pardubicích, kvůli kamarádovi

  18:21aktualizováno  18:21
Kauza nepovolené výstavby spedičního centra firmy D+D Park v Pardubicích má novou zápletku. Ukázalo se, že zájem na udělení dodatečného stavebního povolení největší černé stavbě v zemi má pražský primátor Pavel Bém. Loboval za ni u primátora Pardubic Jaroslava Demla. To ale pražský primátor popírá.

Pavel Bém prý v Pardubicích lobbuje za černou stavbu, kvůli kamarádovi | foto:  Michal Sváček, MAFRA

Na budování pěti velkých hal za bývalou chemičkou Synthesia se jako investor podílí podnikatel Zbyněk Kareš. Ten je Bémův velmi dobrý kamarád, navíc šéfovi pražského magistrátu výhodně pronajímá velkou vilu v pražských Vokovicích.

S překvapivou informací vyšel na veřejnost pardubický zastupitel a šéf Sdružení pro Pardubice Miroslav Petráň.

"Byl jsem osobně přítomen, když Pavel Bém večer 21. září volal primátorovi Demlovi a evidentně u něj lobboval za černou stavbu spedičního centra. Podobný tlak na šéfy pardubické radnice proběhl i při Velké pardubické, které se Bém účastnil. Není možné, aby se věci řešily tímto způsobem," řekl Petráň, který je zároveň předsedou pardubického dostihového spolku.

Bém se zajímá, nelobbuje, tvrdí Deml

Sám primátor Deml přiznává, že s ním několikrát Bém na téma logistické centrum Zelená louka mluvil. Odmítá však, že by chtěl šéf pražské radnice pomáhat kamarádovi.

Primátor Pardubic Jaroslav Deml.

Primátor Pardubic Jaroslav Deml.

"Ano, s panem Bémem jsem na toto téma několikrát mluvil. Zajímal se o to, jak se celá kauza vyvíjí. Nehledal bych však zatím nic zvláštního, v poslední době si voláme poměrně často," řekl Deml.

"Mluvili jsme jen tři vteřiny"

Debatu na téma logistické centrum připustil i Pavel Bém. Ovšem i podle něj šlo jen o nevinnou zmínku. "Pokud si to dobře pamatuji, tak asi dvě nebo tři vteřiny mi vyprávěl o problému, který mají s budováním nějakého technologického centra. To je všechno," řekl vBém.

Jenže to, že Deml je pod jeho tlakem, potvrzuje i pardubický zastupitel za ČSSD Jindřich Tauber. "Pavel Bém má jasný zájem na tom, aby stavba dostala potřebná povolení. Tyto informace mám od svých politických kolegů z Vrchlabí," uvedl.

Právě z podkrkonošského města pochází firma D+D Park. Její šéf, vrchlabský radní za ODS Petr Dědek, zatím také vystupoval jako jediný investor obří stavby za miliardu korun.

Nyní se ukazuje, že peníze na výstavbu sehnal Zbyněk Kareš. Ten velmi slušně vydělal v roce 2004, když prodal největší českou logistickou společnost C. S. Cargo. Nyní se živí jako realitní makléř. Před dvěma roky se proslavil tím, že pronajal Bémovi luxusní vilu jen za 22 tisíc korun měsíčně.

"Ano, investujeme společně s panem Karešem," přiznal i Petr Dědek.

"Je to hloupost, nesmysl, bublina"

Pavel Bém by tedy motivaci pomoci svému bytnému měl. Ovšem on takovou možnost důrazně odmítá. Nehne s ním ani to, že Petráň připojuje přesné datum i čas, kdy Bém s Demlem mluvil.

"Já vám říkám, že ten projekt ani neznám. To údajné hučení představovalo několik málo vteřin a v zásadě informaci, kterou jsem obdržel od pana Demla, to je všechno. Je to hloupost, pitomost, nesmysl. Bublina. Z mého pohledu úsměvné, nikterak mě to netrápí, nic o tom nevím," odmítá jakýkoliv lobbing Bém.

Podle Petráně však nemluví pravdu. "Jasně jsem to slyšel. Primátor Deml mu říkal, že do toho nemůže nijak zasahovat. Ten tlak byl však zřejmý. Stál jsem vedle něj," uvedl Petráň.

Ten si myslí, že lobbing vlivného člena ODS, kterým Bém stále je, má na jeho stranické kolegy velký účinek. Ostatně minulé úterý rada města právě hlasy ODS prosadila to, že město půjčí firmě D+D Park pozemek, na kterém načerno postavila výhybnu pro kamiony. A to i přesto, že společnost před tím absolutně ignorovala nařízení rady, aby nepovolenou stavbu odstranila.

"Naši tři radní návrh nepodpořili, ale ODS je přehlasovala. Je výsměch, jak se radnice k této zákony porušující firmě chová," řekl k tomu Petráň.

Vedení města se hájilo tím, že firmě stavějící načerno "nechtěla dělat naschvály."

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Chřipka (ilustrační foto)
Neschopenek přibylo. Nejvíc marodů na pochůzkách kontrola načapala v Praze

Pražané stůňou v průměru o několik dní kratší dobu než lidé v jiných regionech. O to častěji se ale proviní tím, že tráví čas na neschopence venku místo na...  celý článek

Ostrý provoz na dálnici D11 u Hradce Králové (21.8.2017).
Na novém úseku dálnice u Hradce začal ostrý provoz, D11 teď měří 90 km

Silničáři otevřeli před patnáctou hodinou nový tříkilometrový úsek dálnice D11 u Hradce Králové. Stalo se tak 39 let poté, co celé dílo začalo růst od Prahy....  celý článek

Velkokapacitní vepřín na místě bývalého romského koncentračního táboru v Letech...
Vláda koupí a nechá zbourat vepřín v místě, kde za války trpěli Romové

Vepřín v Letech u Písku zmizí. Vláda se jednomyslně rozhodla koupit ho a zbourat. „Není důstojné, aby na místě, kde zemřelo několik set obyvatel, z toho dvě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.