Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Murdoch se spolčil se zločinci, zuří expremiér kvůli šmírování své rodiny

  9:49aktualizováno  11:23
Britský plátek News of the World v minulých letech slídil po detailech ze soukromí bývalého premiéra Gordona Browna. Zjišťoval třeba informace o jeho nemocném synovi. Brownovi jsou šokováni. Stejně jako rodiny padlých vojáků, kteří sloužili v Afghánistánu. I ty týdeník špehoval.

Gordon Brown s rodinou | foto: AP

"Ti lidé spolupracovali s kriminálníky. Známými zločinci. S kriminálníky se záznamem," prohlásil bývalý premiér Velké Británie podle stanice BBC. "Jsem šokovaný, skutečně mě zasáhlo zjištění, že se něco takového stalo kvůli provázanosti listu a známých kriminálníků," dodal britský labourista.

Šedesátiletý Brown se v minulých letech stal opakovaným cílem nezákonných odposlechů, které údajně ve velkém využíval bulvární deník The Sunday Times a týdeník News of the World. Ten kvůli skandálu s nelegálním získáváním informací vyšel v neděli naposledy (čtěte zde).

Předvolání

Britští zákonodárci si předvolali v úterý Ruperta Murdocha, jeho syna Jamese a někdejší šéfredaktorku News of the World Rebekah Brooksovou na 19. července, aby je vyslechli ohledně skandálu s nelegálními odposlechy.

Zdroj: CNN

Nejčtenější plátek ve Velké Británii ze stáje mediálního magnáta Ruperta Murdocha totiž roky získával velmi osobní informace z premiérovy rodiny. Kupříkladu detaily o bankovních účtech, ale také lékařské zprávy členů Brownovy rodiny, napsal britský list The Daily Telegraph.

Asi nejcitlivější informace se týkaly premiérova malého syna Frasera, jemuž v roce 2006 lékaři diagnostikovali cystickou fibrózu, těžkou dědičnou chorobu, která postihuje hlavně dýchací ústrojí. Zpráva o těžké nemoci se na webech bulvárních deníků objevila pouhé čtyři měsíce po jeho narození.

"Jestli je to pravda, je to vskutku bolestivé"

Brown nejprve napsal na svém Twitteru, že "pokud je to všechno pravda, je to velmi osobní a vskutku bolestivé". Později v BBC nařkl vydavatele plátku Ruperta Murdocha ze spolupráce se zločinci.

Několik let trvající skandál s odposlechy dosáhl v uplynulých dnech vrcholu. Veřejnost pobouřily informace, že týdeník kromě celebrit a politiků odposlouchával i pozůstalé po obětech londýnského atentátu a rodiny britských vojáků, kteří padli v Afghánistánu.

Legislativní výbor odpoledne vyslechne i několik londýnských policistů, kteří zřejmě věděli o odposlouchání a nic neudělali. Labourističtí zákonodárci už vyzvali k rezignaci komisaře Johna Yatese z Metropolitní policie, který před dvěma lety rozhodl ukončit tehdejší vyšetřování. Yates se brání, že tak činil na základě rady od kolegů.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Teroristický útok v centru Barcelony vyvolal paniku  (17. srpna 2017)
Při teroristickém útoku v Barceloně zemřelo 13 lidí, raněných je na 100

V centru Barcelony najela ve čtvrtek navečer dodávka do davu lidí. Katalánská policie už potvrdila, že šlo o teroristický útok. Před půl devátou večer pak...  celý článek

Východ slunce na pražských Hradčanech (1. srpna 2017).
Sedmnáctiletá matka nechtěla budit dítě, v rozžhaveném autě zemřelo

Na západě Rakouska zemřelo dvouleté dítě, které matka s přítelem nechali při venkovní teplotě 30 stupňů Celsia zavřené v autě. Informovala o tom agentura APA....  celý článek

Venezuelská zoo jsou na hraně kolapsu. Zvířata umírají hlady.
Z venezuelské zoo mizí zvířata. Hladoví zloději je snědli, tuší policie

Venezuelská policie vyšetřuje zmizení několika zvířat ze zoologické zahrady ve městě Maracaibo na západě země. Úřady se domnívají, že je kdosi ukradl a snědl....  celý článek

DUMREALIT
Nový obor podnikání - majitel nové pobočky

DUMREALIT
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.