Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Britský bulvární týdeník po 168 letech končí kvůli odposlechům

  19:07aktualizováno  19:07
Největší britský bulvární nedělník News of the World vyjde o víkendu naposledy. List, který vlastní mediální magnát Rupert Murdoch, končí po 168 letech kvůli skandálu s odposlechy. Týdeník údajně špehoval královskou rodinu, politiky, příbuzné obětí teroristického útoku v Londýně nebo padlých vojáků.

Týdeník News of the World po 168 letech končí. | foto: AP

"Práce News of the World je kontrolovat ostatní a hnát je k odpovědnosti," uvedl v prohlášení šéf vydavatelské společnosti News International James Murdoch. "Zklamali jsme však, když došlo na nás samotné."

Na rozhodnutí o zastavení týdeníku údajně neměla žádný podíl Downing Street nebo jiné úřady, vše rozhodla sama vydavatelská společnost.

Podle Murdocha půjdou tržby z prodeje posledního čísla na charitu. Stejně tak místo určené pro reklamu zaplní inzeráty dobročinných organizací.

Zatím není jasné, co se stane se dvěma stovkami zaměstnanců. Podle BBC vydavatelství uvítá, když se budou ucházet o jiná pracovní místa ve firmě.

Okamžitě se také vyrojily spekulace, který list News of the World nahradí. News International vydává ještě mimo jiné bulvární deník The Sun, který vychází od pondělí do soboty. "Co bude s The Sun, není na pořadu dne," odmítl dohady mluvčí vydavatelství.

List špehoval i rodiny padlých vojáků

Skandál s odposlechy telefonů se ve čtvrtek dál prohloubil, když The Daily Telegraph napsal, že týdeník zřejmě odposlouchával i telefony rodin britských vojáků padlých v Iráku a v Afghánistánu. Již před tím se začátkem týdne ukázalo, že odposloucháváni byli nejen celebrity a politici, ale také pozůstalí obětí teroristických útoků či nezletilé oběti zločinů (čtěte více o kauze).

Příbuzní vojáků i oficiální činitelé nešetřili slovy jako "hnusné", "nechutné" a "ohromující", citovala je ČTK. Řada firem oznámila, že přestává do News of the World zadávat reklamu, a prestižní Britská královská legie ukončila spolupráci s listem v kampaních týkajících se válečných veteránů.

"Jestli je to pravda, je to hnusné," řekla v BBC Rose Gentleová, matka vojáka, který padl v Iráku. Bývalý náčelník britského generálního štábu Richard Dannat řekl, že je ohromen. "Naše ozbrojené síly a jejich rodiny si zaslouží úctu a podporu národa," reagoval ministr obrany Liam Fox.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Severokorejský vůdce Kim Čong-un oslavuje test mezikontinentální rakety...
Máme udeřit jako první? V Bílém domě se mluví o preventivní válce s KLDR

Donald Trump možná jen blafuje, ale přístup jeho administrativy k severokorejské jaderné hrozbě je zcela jiný než za jeho předchůdců. V Bílém domě se nyní...  celý článek

Kouř stoupá nad jemenským městem Saná po náletu vedeném Saúdy (22. 9. 2015)
Při náletech v Jemenu zemřelo přes třicet lidí, povstalci viní vládu

Při náletech, které v Jemenu zasáhly hotel u Saná, přišlo o život přes 30 lidí, včetně civilistů, uvedla televize Al-Džazíra. Povstalci viní provládní síly.  celý článek

Chlapec zastavil dopravu Macarenou
Teenager v Saúdské Arábii tancoval na ulici Macarenu. Zadržela ho policie

Policie v Saúdské Arábie zadržela čtrnáctiletého chlapce, který na videu z města Džidda na pobřeží Rudého moře tančí na ulici Macarenu - tanec, který proslavil...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.