Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Mládkův resort si objednal články na Parlamentních listech za 165 tisíc

  16:03aktualizováno  16:03
Ministerstvo průmyslu a obchodu si zaplatilo propagaci na serveru Parlamentní listy. Zveřejnění několika PR článků, rozhovorů a fotografií ministerstvo vyjde na 165 tisíc korun. Informoval o tom server Lidovky.cz. Parlamentní listy uvedly, že zveřejněné články označí jako „komerční".

Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek. | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Ministerstvo průmyslu a obchodu vedené Janem Mládkem si podle serveru Lidovky.cz objednalo deset PR článků, tři rozhovory s vrcholnými zástupci úřadu, dvě reportáže na předem stanovené téma, uveřejnění tří desítek tiskových zpráv a několika vybraných fotografií.

Texty se na stránkách Parlamentních listů budou objevovat od února do prosince letošního roku. Další dva PR články by měly vyjít na webu Krajských listů, které rovněž provozuje společnost Our Media.

Zveřejnění všech článků vyjde podle objednávky zveřejněné v registru smluv na 200 tisíc korun včetně DPH. Protože ministerstvo průmyslu a obchodu není plátcem daně, zaplatí za objednávku 165 tisíc korun.

Pozitivní články si v minulosti na serveru platil i bývalý hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek (psali jsme zde). Český rozhlas před časem upozornil na to, že propagaci si na Parlamentních listech objednaly rovněž ministerstvo pro místní rozvoj nebo pražský magistrát. V obou případech však provozovatel články neoznačil jako komerční sdělení, ačkoli mu to ukládá zákon.

Server PR články označí jako komerční sdělení

Ministerstvo průmyslu a obchodu ale očekává, že podobný incident nebude muset řešit. „U komerčních sdělení resortu počítáme s tím, že budou i takto označena,“ uvedl pro server Lidovky.cz mluvčí ministerstva František Kotrba.

To potvrdil i ředitel společnosti Our Media Jan Holoubek. „Samozřejmě,“ odpověděl na dotaz iDNES.cz, zda Parlamentní listy texty označí jako komerční články.

Parlamentní listy provozuje společnost Our Media, v níž má 70% podíl podnikatel a senátor Ivo Valenta. Server je často spojován s šířením dezinformací a proruské propagandy. Podle loňské analýzy brněnské Masarykovy univerzity patří mezi weby, které vzbuzují nenávist a zlobu vůči Západu.

„Je jedno, zda se jedná o zpravodajství či komentáře, pomyslná hranice na těchto webech přestává existovat. Autoři používají emotivní figury nebo manipulativní techniky a například každý pátý článek vyjadřuje negativní emoci,“ uvedla jedna z autorek analýzy Petra Vejvodová. Holoubek zařazení mezi prokremelské weby označil za nesmysl, „stejně jako údajné zkreslování informací ze strany redakce“ (více o analýze čtěte zde).

Autor:




 




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Aktuálně zateplovaný dům v Okružní ulici ve Žďáře nad Sázavou o labutě nepřišel.
Labutě na domě v sídlišti Stalingrad zůstanou, jinde je skryl polystyren

Nejstarší sídliště ve Žďáře nad Sázavou, kterému i přes pokusy o přejmenování nikdo neřekne jinak než Stalingrad, v minulosti kvůli zateplování přišlo o kus...  celý článek

Bývalý ředitel Národní galerie Milan Knížák (vlevo) a výtvarník David Černý
Trest za „kriploidního ču...a“ platí, Ústavní soud Černého stížnost odmítl

Ústavní soud odmítl stížnost výtvarníka Davida Černého proti rozsudku, podle kterého má zaplatit bývalému řediteli Národní galerie Milanu Knížákovi 100 000...  celý článek

Mezi ulicí U Hřbitova a Telečská dnes vede provizorní cesta z panelů přístupná...
Jihlava stopla stavbu 30 metrů dlouhé silnice. Kvůli hygieně, zlobí se

Mělo to být pouhých třicet metrů nové silnice, která by ulevila přetíženým ulicím na jihu Jihlavy. Magistrát však nakonec propojku ulic Telečská a U Hřbitova...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.