Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Malajsijci poslali dopravní letadlo nad Sýrii, sklidili za to kritiku

  11:03aktualizováno  11:03
Letecká společnost Malaysia Airlines, která přišla v minulých měsících o dvě letadla se stovkami pasažérů, nechává své stroje létat z Evropy nad bojovými zónami v Sýrii. Na sociálních sítích tato informace vyvolala pobouření. Společnost se brání, že vzdušný prostor nad zemí zmítanou občanskou válkou není nijak omezen.

Malajsijci poslali dopravní letadlo nad Sýrii | foto: Reuters

Letadlo společnosti Malaysia Airlines s téměř 300 lidmi na palubě bylo minulý týden s největší pravděpodobností sestřeleno nad východní Ukrajinou (vše o pádu letounu najdete zde).

Pád boeingu na Ukrajině

Společnost nyní přiznala, že kvůli uzavření letecké trasy nad Ukrajinou v neděli odklonila let MH004 z Londýna do Kuala Lumpur na trasu nad Sýrií. „Let MH004 byl po celou dobu v prostoru povoleném Mezinárodní organizací pro civilní letectví. Syrský vzdušný prostor není nijak omezen,“ uvedla v pondělním prohlášení na svou obranu Malaysia Airlines. Používání povolených letových tras nad zeměmi jako Sýrie, Afghánistán či Irák je podle expertů na letectví běžným jevem.

Na sociálních sítích se však okamžitě objevily četné a rozohněné komentáře. „Co se s těmi chlápky děje? Malajsijci teď létají nad Sýrií,“ napsal jeden uživatel Twitteru. „Chtějí přijít o další letadlo?“ reagoval další.

Společnost chce snížit náklady

Malajsijské aerolinie i vláda se bránily kritice, že se let MH17 ocitl nad bojovou zónou na Ukrajině tím, že to je trasa povolená Mezinárodní organizací pro civilní letectví a je běžně využívaná pro lety z Evropy do Asie. To potvrdil i šéf Mezinárodního sdružení pro leteckou dopravu (IATA) Tony Tyler. Prohlásil, že „vlády a letecké navigační služby poskytují informace o vhodných leteckých trasách a malajsijské letadlo MH17 letělo na jedné z nich“.

Malaysia Airlines zatím nereagovala na dotazy, zda hodlá pro lety z Evropy a na tento kontinent nadále využívat syrský vzdušný prostor. Podle AFP chce společnost minimalizovat letový čas a náklady na spotřebu paliva. Vzhledem ke konfliktům na Blízkém východě a v Afghánistánu je stále těžší najít bezpečné trasy do Asie.

Malaysia Airlines ztratila první letadlo v březnu, když zmizel let na lince z Kuala Lumpuru do Pekingu. Na palubě bylo 239 lidí a stroj ani ostatky pasažérů se dosud nepodařilo najít (vše o zmizení tohoto stroje se dočtete zde).

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.