Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Komunista Dolejš už nežádá veřejnou omluvu za kauzu loterijního zákona

  11:57aktualizováno  11:57
Komunistický poslanec Jiří Dolejš stáhnul část žaloby proti vydavatelství Mafra. Nadále požaduje omluvu za tvrzení, že byl ochoten přijmout milion korun za změnu novely loterijního zákona, stačí mu však neveřejná. Původně chtěl, aby se mu vydavatelství omluvilo v deníku Mladá fronta DNES a na serveru iDNES.cz.

Jiřího Dolejše nahrála na skrytou kameru MF DNES, když ochotně řešil s lobbisty, jak změkčit loterijní zákon. Později popřel, že by jim stranil. | foto: iDNES.cz

"Už z toho není třeba dělat velkou mediální kauzu, já jsem dostal jisté morální zadostiučinění tím, že bylo publikováno rozhodnutí policie," řekl novinářům Dolejš.

Komunistický poslanec a další politici totiž čelili podezření, že byli ochotni přijmout peníze za to, že změkčí novelu loterijního zákona. Útvar odhalování korupce a finanční kriminality však v dubnu případ odložil a nikoho neobvinil.

KSČM A TOP 09 NEUSPĚLI V TESTU

Bavili se s lobbisty, kteří slibovali peníze, jak změnit loterijní zákon

Soudkyně Jaroslava Lobotková nyní jednání ve sporu přerušila. Poslanec KSČM si totiž myslí, že by se mohl s vydavatelstvím dohodnout mimosoudně. Možnost dohody připustila i právní zástupkyně vydavatelství Linda Kasha.

O tom, že představitelé některých stran byli ochotni za úplatek změnit zákon při diskusi s reportérem vydávajícím se za majitele heren, psala loni v září Mladá fronta DNES.

Dolejš zároveň uvedl, že v letošních volbách dostal dostatek preferenčních hlasů. "Takže si myslím, že škoda nebyla tak velká," dodal poslanec. Chce, aby vydavatelství zaslalo text omluvy jemu a na adresu ústředního výboru KSČM v Praze.

Podle žaloby byl rozhovor mezi Dolejšem a reportérem, který byl nahráván skrytou kamerou, v článku vytržen z kontextu. Tvrzení, že by Dolejš nabídl lobbing poslanců ve prospěch sponzora, kterého hrál reportér, bylo prý nedůvodné a nepravdivé. Nic takového podle Dolejše ani z vyjádření nahraného kamerou nevyplývá.

Podle žaloby šlo o pokus napadnout Dolejše jako politika a poškodit KSČM v předvolebním období. Vedle Dolejše se podezření týkalo i jeho stranického kolegy Čeňka Miloty. Oba v souvislosti s kauzou odešli z postů místopředsedů KSČM.

Uvedli, že chtějí své jméno očistit u soudu. Kvůli kauze rezignoval i generální sekretář KDU-ČSL Jiří Stodůlka. Z kandidátky TOP 09 zmizel kvůli ochotě spojit se s lobbisty i exlidovec Ladislav Šustr.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ostrý provoz na dálnici D11 u Hradce Králové (21.8.2017).
Na novém úseku dálnice u Hradce začal ostrý provoz, D11 teď měří 90 km

Silničáři otevřeli před patnáctou hodinou nový tříkilometrový úsek dálnice D11 u Hradce Králové. Stalo se tak 39 let poté, co celé dílo začalo růst od Prahy....  celý článek

David Rath při vynesení rozsudku Nejvyššího soudu v Brně v kauze nezákonných...
K Čapímu hnízdu vypovídali na policii i bývalí hejtmani Rath a Bendl

O dotaci pro farmu Čapí hnízdo, kvůli níž chce policie stíhat šéfa hnutí ANO Andreje Babiše, vypovídali na policii bývalí středočeští hejtmani Petr Bendl a...  celý článek

Milan Chovanec na sjezdu ČSSD v Brně (10. března 2017)
Chovanec chtěl omluvu od Pelikána za slova, že policie ovlivňuje volby

Slova ministra spravedlnosti Roberta Pelikána, že policie se žádostí o vydání Andreje Babiše snaží ovlivnit volby, vyvolala spor s ministrem vnitra Milanem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.