Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Policie odložila kauzu politiků, kteří selhali v testu „milion za zákon”

  13:41aktualizováno  15:08
Policie odložila případ politiků, kteří byli ochotni přijmout milion za změnu loterijního zákona. Kriminalisté zabývající se korupcí nezjistili trestný čin. Politiky loni tajně testovala MF DNES. Poslanci KSČM Jiřímu Dolejšovi hrozilo až 12 let vězení.

Lídr pražské KSČM Jiří Dolejš byl jedním z těch, kdo v testu MF DNES neuspěli | foto: iDNES.cz

Spolu s Dolejšem policie podezírala i jeho stranického kolegu Čeňka Milotu. Oba dva totiž propadli při testu MF DNES, při kterém redakce vyslala svého člověka, aby v roli majitele neexistující sítě heren Jackpot nabízel politickým stranám milion korun za to, že v parlamentu zabrání přijetí novely zákona o loteriích. Dolejš i Milota byli ochotni o tom jednat.

Podle informací iDNES.cz s nimi skutečně kriminalisté zahájili trestní řízení kvůli podezření z přijímání úplatku. Nakonec je ale neobvinili.

"Nebyly zjištěny informace, podle kterých by došlo ke spáchání trestného činu," řekla iDNES.cz bez dalších podrobností mluvčí pražského městského státního zastupitelství Štěpánka Zenklová.

"Na celém vyšetřování mě nejvíc překvapilo, že policie potřebovala 188 dní na to, aby analyzovala náš článek a došla k závěru, že se trestný čin nestal. Plyne z toho zároveň pozoruhodné poselství, že chtít obcházet zákony o politických stranách, ukrývat identitu sponzorů a slibovat jim změnu zákona je v této zemi zcela legální," komentoval rozhodnutí Jiří Kubík, zástupce šéfredaktora MF DNES.

David Ondráčka ze společnosti Transparency International se domnívá, že protikorupční test MF DNES měl i tak smysl. "Byla to důležitá informace pro společnost o tom, jak jsou někteří politici zranitelní," řekl iDNES.cz Ondráčka.

"Vnímám to jako potvrzení toho, co jsem vždycky říkal. To znamená, že se v té kauze nic trestněprávního nestalo. Šlo o normální jednání s člověkem, o kterém se pak, bohužel, ukázalo, že byl někým jiným," řekl ČTK Jiří Dolejš.

Zelení se nechtěli bavit vůbec

Test MF DNES se týkal ODS, ČSSD, KSČM, lidovců, zelených a TOP 09. Nejhůře dopadli zástupci komunistů - místopředsedové Čeněk Milota a Jiří Dolejš, a poslanec a místopředseda rozpočtového výboru Ladislav Šustr, který jednal za TOP 09: peníze by vzali, skryli identitu dárce a lobbovali.

Jednání se zástupci ČSSD a ODS postupně "vyšumělo", nejlépe dopadli zelení, kteří údajného majitele heren rovnou poslali pryč.

TOP 09 se s Šustrem okamžitě po zveřejnění kauzy rozloučila. "Neměl žádné oprávnění jednat za TOP 09," uvedl tehdy zakladatel strany Miroslav Kalousek.

Zbavila se i druhého spolupracovníka, který v testu figuroval. Luděk Kudláček z volební kanceláře byl tím, kdo poslal falešného podnikatele v hazardu za Šustrem.

Také komunisté svého poslance za chování v testu nejprve potrestali, odhlasovali jeho stažení z pražské kandidátky do Sněmovny. Vedení strany ho tam ale nakonec nechalo.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ludmila Havránková poblíž dálnice D11 v Hradci Králové (21.8.2017).
O dostavbu D11 jim nešlo, hrálo se o pozemky, říká statkářka Havránková

Statkářka Ludmila Havránková bude už navždy spojována s dálnicí D11 u Hradce Králové. Odmítá, že to byla ona, kdo na roky zastavil výstavbu, ačkoli pro mnohé...  celý článek

O slyšení před komisí se přihlásil bývalý šéf fotbalu Miroslav Pelta (22. srpna...
Komise k únikům informací vyslechla exšéfa fotbalu Peltu, přihlásil se sám

Poslanecká komise v úterý pokračuje ve vyslýchání svědků kvůli možným únikům informacím z policejních spisů. Před poslanci jako první předstoupil bývalý šéf...  celý článek

Barokní palácový komplex Belveder v rakouské Vídni
100 POHLEDŮ: Udusanou cestou k pompéznímu paláci Belveder ve Vídni

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.