Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Bruselu došla trpělivost, Česko dál váhá s ochranou unikátního údolí Labe

  0:02aktualizováno  0:02
Brusel odmítl žádost Česka, aby znovu odložilo zařazení údolí Labe u Děčína a Přelouče na seznam specificky chráněných lokalit. Vláda bude v pondělí už poněkolikáté řešit, zda požadavek Evropské komise splní, nebo zde naopak vybuduje plavební komoru a umělý kanál. V druhém případě ale Česku hrozí, že bude EU každý den posílat pokutu čtvrt milionu korun.

Labské údolí mezi Děčínem a Německem. | foto: Archiv Ondřeje Kůse

Kabinet Bohuslava Sobotky tlačí čas. Na zapsání lokalit mělo Česko asi deset let (více čtěte zde). Termín vypršel letos v lednu. Proto koncem února zahájil Brusel s Českem řízení kvůli porušení unijního práva, které může vyústit v žalobu u Evropského soudního dvora v Lucemburku.

Vláda měla další dva měsíce na to, aby Evropě svůj zamítavý postoj vysvětlila. Lhůtu však nestihla. Navíc v Bruselu nevyslyšeli dubnovou žádost o měsíční odklad. „Komise naší žádosti nevyhověla, a to zejména z důvodu, že na naplnění směrnice čeká již více než pět let,“ vysvětluje ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO).

Fotogalerie

Komise ignorovala český argument, že o této problematice v současné době ministři intenzivně diskutují. „Česká republika proto po rozhodnutí vlády, které se předpokládá toto pondělí 2. května, poskytne komisi komplexní odpověď nejpozději do konce května,“ doplňuje Brabec.

Většina ministrů však v minulých týdnech již několikrát dala přednost říční dopravě. Pokud tak učiní i v pondělí, zřejmě už letos pošle Brusel do Prahy účtenky s nemalými pokutami, které se navíc každý den zvednou o více než čtvrt milionu korun (psali jsme zde).

Kromě toho, že Česko zaplatí minimálně dva miliony eur jednorázové pokuty, bude totiž muset poslat dalších asi deset tisíc eur každý den do doby, než dvě raritní přírodní místa mezi Evropsky významné lokality zahrne.

Šéf resortu životního prostředí již dříve varoval, že ve finále tak může jít o stamiliony korun a stejně nakonec bude muset vláda požadavkům komise vyhovět.

Vedle toho velmi reálně hrozí, že Unie stopne i sedmimiliardové dotace určené právě na projekty týkající se vnitrozemské vodní dopravy. A navíc je pravděpodobné, že Česko čeká další soud, když plánovaný jez a kanál začne stavět. Výsledné sankce tak mohou být v důsledku více než trojnásobné.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Šedesátiletý muž spadl z Karlova mostu. Zachránili jej dva lidé z výletní lodi....
Muž spadl z Karlova mostu, vytáhli ho výletníci. Je ve vážném stavu

Z Vltavy pod Karlovým mostem vytáhli v sobotu odpoledne dva zachránci šedesátiletého muže. Jak se do vody dostal, není jasné. Zatímco záchranáři hovoří o pádu,...  celý článek

Architekt Jakub Cigler, jehož studio stojí za projektem obnovy Václavského...
Václavák protnou pásy z dob Karla IV. Stánky s buřty nechci, říká architekt

Dvanáct let ladil architekt Jakub Cigler se svým týmem projekt obnovy spodní části Václavského náměstí. Požadavky se měnily a trvala i jednání s památkáři....  celý článek

Parašutista dopadl při seskoku v Praze na Letné mezi diváky (23. září 2017)
Parašutista na Dnu s armádou dopadl mezi diváky, zranil i dítě

Při seskoku parašutistů během Dne s armádou v Praze na Letné se jeden z nich netrefil do určeného prostoru a dopadl mezi diváky. Zranil sebe i dva přihlížející...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.