Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dráhy mají s Fittipaldim problém, naznačila inspekce

  21:14aktualizováno  21:14
Přítomnost Emersona Fittipaldiho v kokpitu rychlovlaku pendolino nebyla tak nevinná, jak České dráhy tvrdí. Přesvědčena je o tom Drážní inspekce, která případ prošetřuje. Bývalý pilot formule si nedávno vyzkoušel řízení rychlovlaku, podle inspekce však mohl ohrozit bezpečnost cestujících.

Podle Drážní inspekce mohly dráhy ohrozit bezpečnost cestujících | foto: Jan ZátorskýMF DNES

Drážní inspekce považuje případ za vážný. Nasvědčují tomu prý výsledky několika státních dozorů, které u drah provedla. Konkrétní a úplné závěry však úřad zveřejní až po ukončení šetření.

"Situace kolem kauzy Fittipaldi není tak jednoznačně bezproblémová, jak ji dráhy později prezentovaly," řekl iDNES.cz náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera.

Podle něj však šetření ještě není u konce. "Požádali jsme o dodání některých dokumentů Drážní úřad a čekáme na jeho reakci," doplnil Kučera.

Kubala: Vlak neřídil Fittipaldi, ale autopilot
Dráhy se tváří, že problém neexistuje. V podnikovém týdeníku Železničář otiskly vyjádření svého mluvčího, podle kterého se případ medializuje zbytečně. Fittipaldi prý vlak neřídil.

"České dráhy nepřenechaly kontrolu nad vlakem žádné osobě, která by k tomu neměla oprávnění a zároveň důrazně odmítají tvrzení, že mohlo dojít k ohrožení bezpečnosti cestujících," uvádí v něm mluvčí drah Ondřej Kubala.

Podle něj jel vlak v režimu autopilota, kdy "manipulace s pákou přidávání výkonu nemá na jízdu vliv".

Vystřídali se všichni
Kromě Fittipaldiho si řízení vyzkoušeli i další čeští závodníci Tomáš Enge a Erik Janiš. Sám Enge už dříve iDNES.cz řekl, že při řízení ujel asi deset kilometrů. Než se u řídící páky vystřídali všichni závodníci, vlak musel urazit dlouhý úsek. - více zde

V té souvislosti působí nepřesvědčivě tvrzení mluvčího drah, že fotograf učinil jen několik naaranžovaných fotografií, které měly vytvořit pouhé zdání toho, jak závodník vlakovou soupravu řídí.

Nejedná se přitom o první případ, kdy by dráhy do kokpitu vlaku vpustily známou osobnost. V řídící kabině se tak už objevila například Lucie Bílá se svým přítelem a synem Filípkem. Při podobných akcích se vlakem svezl i Richard Krajčo, Karel Gott či tenista Tomáš Berdych.

České dráhy se pendolinem rády chlubí, poslední dobou jim ale rychlovlak působí spíše vrásky. Kromě Fittipaldiho musely vysvětlovat i interní dokument, podle kterého má vlak problémy s bezpečnostními čidly. - více zde

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Na jihu zůstávají stovky lidí bez elektřiny, některé vlaky pojedou až zítra

Po bouřce z noci na sobotu zůstaly v jižních Čechách stovky lidí bez elektřiny. Většina poruch už se během soboty a v noci na neděli podařila opravit, přesto...  celý článek

Nový hangár na letecké základně v Čáslavi
NATO chválí letecké základny v Česku. Investuje do nich miliardy

Výtečné. Tak zní verdikt zvláštní inspekce z velitelství vzdušných sil NATO, která kontrolovala stav leteckých základen v České republice. Především letištní...  celý článek

Programátoři Ivan Buchta a Martin Pezlar. Řecký soud začal po letech znovu...
Čeští programátoři unikli řeckému vězení, chtějí se však soudit dál

V Řecku hrozilo dvěma Čechům dvacet let za špionáž, vybojovali podmínku. Teď chtějí čistý trestní rejstřík. Fotili prý jen to, co ostatní turisté na ostrově.  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.