- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No, jestli jste tak citlivý na přesnost výrazů, tak čidlo nemůže ani signalizovat, ani varovat, zaznamenat či hlásit. Čidlo je snímač.
Čidla v airbusu před pádem detekovala kouř.
To se vy pisálkové ani trochu nestydíte za svou češtinu?! Máte vy vůbec maturitu z českého jazyka? Chodili jste vůbec do českých škol? Prosím vás, co je to za sloveso- "detekovat"? Anglické "to detect" může mít v češtině mnoho významů, ale nevíte-li si rady s překladem, dáváte najevo, že čeština je vaše slabá stránka. V dané souvislosti čidla mohou zaznamenat, hlásit, signalizovat, varovat a podobně, ale detekovat? Uchylujete-li se ve své jazykové nemohoucnosti k primitivnímu počešťování anglických výrazů, dělejte to alespoň důsledně a napište "detektovala". Ale ani to vám nedochází. Od vámi vynalezené "detekace" je už jenom krůček k defekaci, což asi nejlépe symbolizuje vaše zacházení s češtinou.
Fuj, hanba iDnes i ČTK !
zlozvyk pouzivani anglicismu kde existuji dobre ceske vyrazy, je bohuzel na idnes rozsiren. Snad nejhorsi je to v rubrikach pro damy v souvislosti s modou.
Chapu pouziti tam, kde treba v ramci technologickeho rozvoje je tezke najit dostatecne vystizny cesky vyraz a jeden se bez anglickeho vyrazu neobejde. Ale jinde se jedna o lenost, neznalost, modu, pripadne pokus o radoby svetackost.
Od zacatku se mi bomba na palube nezdala a vypada to,ze jsem mel pravdu.
Nemůžu si pomoct, ale fotky těch trosek na mě dělají dojem, že se to rozpadlo už ve vzduchu.....
Náraz o hladinu obvykle letadlo roztrhá...
Vzhledem k tomu, že na ACARS šla série informací o závadách nesouvisejících systémů to vypadá na průšvih (patrně požár) v avionice. Ta toaleta už byla pravděpodobně porucha signalizace nebo se tam dostal kouř z avioniky.
Nejsem odborník přes elektroniku ani letectví. Ale pokud : Záznamy jsou totiž systémem ACARS přenášeny automaticky.
Proč ten systém nezlepšit , a používat ho jako " druhé černé skříňky " ?
Možná proto, že by to vyžadovalo souvislý datový tok. Tohle vysílá jen chybová hlášení.
Koukám letadla posílají informace bez ohledu na posádku a téměř o všem.
Mohla posílat informace z černých skříněk.
Streamovat audio z pilotní kabiny ještě nějakou dobu asi jednoduše nepůjde. Ale uvažuje se o tom, že naopak ony černé skříňky mohly později streamovat svůj obsah těm, kdo je hledají, takže by spoustu dat šlo zachránit i tehdy, pokud by se skříňka nenašla.
"se úřady rozhodly projít pod drobnohledem 86 000 lidí"
Písálci, to jste se zase vytáhli.
To je stale stejna pisnicka. Uz to slysim: nevi se kde je vrak letadla, nemohou se najit cerne skrinky, zrejme jsou hluboko na dne oceanu, detektory zachytili falesny signal z more, zacinaji dochazet baterky v cernych skrinkach, pravdepodobne dosly baterie v cernych skrinkach, ale je moznost ze jeste tyden budou vysilat protoze jsou preddimenzovane, cerne skrinky uz nevysilaji. Vzdyt je to stale to stejne, nebo ne?
středozemní není oceán a baterie jsou předimenzované. ale jinak máš pravdu
Mohla to být ta zadní okna,napřed posuvné a pak i pevné.To mohlo znamenat dekompresi,museli by rychle dolů a mohlo by to to letadlo roztrhat.Něco podobného
se už stalo.
Jaká zadní? R - right, L - left. Jediné otevíratelné je v pilotní kabině a opravdu ve výšce ho kontrolní mechanismus nedovolí otevřít.