Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čidla v airbusu před pádem detekovala kouř, hledají se černé skříňky

Na palubě letadla společnosti Egyptair byl krátce před jeho zřícením detekován kouř. Podle expertů to však nemusí nutně znamenat požár či explozi. Oblast pádu airbusu ve Středozemním moři prohledávají od rána letadla a lodě celkem šesti států.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17i53n24d30ř52i11c44h 34T68ů89m34a 1334632937618

No, jestli jste tak citlivý na přesnost výrazů, tak čidlo nemůže ani signalizovat, ani varovat, zaznamenat či hlásit. Čidlo je snímač.

0/0
23.5.2016 2:39

O51t90a39k78a53r 84Š91p84a15č83e20k 5821732232159

Čidla v airbusu před pádem ?detekovala? kouř.

To se vy pisálkové ani trochu nestydíte za svou češtinu?! Máte vy vůbec maturitu z českého jazyka? Chodili jste vůbec do českých škol? Prosím vás, co je to za sloveso- "detekovat"? Anglické "to detect" může mít v češtině mnoho významů, ale nevíte-li si rady s překladem, dáváte najevo, že čeština je vaše slabá stránka. V dané souvislosti čidla mohou zaznamenat, hlásit, signalizovat, varovat a podobně, ale detekovat? Uchylujete-li se ve své jazykové nemohoucnosti k primitivnímu počešťování anglických výrazů, dělejte to alespoň důsledně a napište "detektovala". Ale ani to vám nedochází. Od vámi vynalezené "detekace" je už jenom krůček k defekaci, což asi nejlépe symbolizuje vaše zacházení s češtinou.

Fuj, hanba iDnes i ČTK !

+2/−1
22.5.2016 2:40

M58i63c55h58a52l 20M56i57l17l90e52r 9616392309692

zlozvyk pouzivani anglicismu kde existuji dobre ceske vyrazy, je bohuzel na idnes rozsiren. Snad nejhorsi je to v rubrikach pro damy v souvislosti s modou.

Chapu pouziti tam, kde treba v ramci technologickeho rozvoje je tezke najit dostatecne vystizny cesky vyraz a jeden se bez anglickeho vyrazu neobejde. Ale jinde se jedna o lenost, neznalost, modu, pripadne pokus o radoby svetackost.

+1/0
22.5.2016 4:06

O90t63a46k61a56r 32Š45p31a31č23e11k 5691142472779

100% souhlas. První případy bezdůvodného používání anglicismů jsem zaznamenal k mému velkému překvapení záhy po listopadu 1989 u Václava Havla. Podezírám, že pokusy o rádoby světáckost jsou u mnohých pisatelů kompensací vlastních komplexů méněcennosti, respektive příznaky jejich křečovité snahy o zviditelnění a uznání coby vzdělance.

0/0
22.5.2016 4:47

O87t38a75k15a44r 75Š80p52a46č13e43k 5981862272249

100% souhlas. První případy bezdůvodného používání anglicismů jsem zaznamenal k mému velkému překvapení záhy po listopadu 1989 u Václava Havla. Podezírám, že pokusy o rádoby světáckost jsou u mnohých pisatelů reakcemi na vlastní komplexy méněcennosti, respektive příznaky jejich křečovité snahy o zviditelnění a uznání coby vzdělance.

+1/0
22.5.2016 4:50

P63e32t92r 51Ž46á57k 1368512765829

Od zacatku se mi bomba na palube nezdala a vypada to,ze jsem mel pravdu.

0/0
21.5.2016 17:07

R36a49d53a87n 47K72u78b69a77n25t 1463270639490

Tak určitě. A proč se vám to zdá?

0/0
21.5.2016 17:09

R26a53d59a12n 62K68u15b30a67n98t 1293590339550

Na mě to působí jako následek exploze. Mimo jiné jedna obchodní loď hlásila pád hořícího předmětu.

0/0
21.5.2016 17:33

P21e36t20r 54Č48e65j90k87a 7426795679432

Nemůžu si pomoct, ale fotky těch trosek na mě dělají dojem, že se to rozpadlo už ve vzduchu..... :-/:-(

0/−1
21.5.2016 14:51

J65a83k50u10b 60S23ú15k48e90n44í94k 3662456554257

Náraz o hladinu obvykle letadlo roztrhá...

+4/0
21.5.2016 15:34

M37i29c92h63a91l 60M52i59l32l75e79r 9366742179452

naraz na hladinu z takove vyse je totez, jakoby letadlo narazilo na betonovou zed. Proste se roztriska. Vzpomen si, v jakem stavu bylo letadlo Germanwings kdyz to napalilo do skaly. Voda z te vyse bohuzel neni zas tak o moc mekci.

0/0
21.5.2016 16:26

J85i26n45d77ř27i15c69h 53T92ů79m68a 1874602537898

Vzhledem k tomu, že na ACARS šla série informací o závadách nesouvisejících systémů to vypadá na průšvih (patrně požár) v avionice. Ta toaleta už byla pravděpodobně porucha signalizace nebo se tam dostal kouř z avioniky.

0/0
21.5.2016 14:09
Foto

J63i38ř21í 46D96v33o50ř29á24k 5835439180708

Nejsem odborník přes elektroniku ani letectví. Ale pokud : Záznamy jsou totiž systémem ACARS přenášeny automaticky.

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/na-palube-letounu-egyptair-byl-pry-pred-padem-detekovan-kour-prs-/zahranicni.aspx?c=A160521_080819_zahranicni_zt

Proč ten systém nezlepšit , a používat ho jako " druhé černé skříňky " ?

+2/0
21.5.2016 13:40

P73e84t16r 69M62i74c97h26a48l 2400854711432

Možná proto, že by to vyžadovalo souvislý datový tok. Tohle vysílá jen chybová hlášení.

0/0
21.5.2016 13:42

K48a34r74e40l 17L61a94n92g63r 2432387510658

Zaplatíte pak za letenku o x tisíc více? Asi ne, že?

0/0
21.5.2016 13:44

J26i70ř41í 12M69o56r41s84e 7463339272935

Časem určitě, ale dnes to ještě není úplně reálné.

Ale čemu nerozumím je, proč tam prostě není kopie dat v nějaké kapsli, která se v okamžiku, kdy už je naprosto jasné, že to nedopadne dobře, odpálí a bude schopna plavat na hladině. Uvnitř nějaký ELT, který dá vědět, že se něěco stalo, polohu a pak ještě nějakou dobu bude navigovat pátrače.

To fakt ani dnes s našimi technologickými možnostmi nejsme schopni vyrobit bójku, co přežije pád z výšky do vody a nepotopí se?

0/0
21.5.2016 13:53
Foto

O89n44d14ř58e77j 66V77a96r71o57š20č21á62k 3874497533

Prachy.....

0/0
21.5.2016 15:12

G37a44b42r50i52e90l 42H94o55r91t98e10n 9351199303404

Bójka není problém, ten spočívá v nárocích na spolehlivost toho systému mimo situaci, pro kterou by byl určen. Velmi zjednodušeně řečeno nesmí spustit, dokud letadlo skutečně neovladatelně nepadá a to, i když to tak možná nevypadá, není rozhodně jednoduché poznat.

0/0
21.5.2016 15:27

T84o95m12á12š 27Š36t84r45i65g93n55e14r 9181537610251

Zoberte si ze len jeden moderny motor lietadla ma 5000 cidiel ktore vygeneruju datovy tok niekolko GB/s. Vyrobcovia motorov maju spraveny uplink a tieto data zbieraju. Bigdata z realneho nasadenia im totiz pomahaju vyvynut lepsie motory. Cele lietadlo ma tych cidiel nasobne viac... ale pre aerolinky nepredstavuje ziadnu pridanu hodnotu aby mali real-time data o tom ze prietok vody na toalete cislo 3 u lietadla X vzrastol za poslednych 10 minut o 4.5%. Ak chcete prenasat len zaujimave data (pozicia, rychlost, vyska, identifikacia), tak budete duplikovat uz existujuci system - transponder

0/0
21.5.2016 21:54

R29o95m52a95n 80K36r60a93t87o22c59h77v40í67l 6766417716234

Koukám letadla posílají informace bez ohledu na posádku a téměř o všem.

Mohla posílat informace z černých skříněk.

0/0
21.5.2016 13:33

J19i59ř70í 23M68o90r77s48e 7933479812875

Streamovat audio z pilotní kabiny ještě nějakou dobu asi jednoduše nepůjde. Ale uvažuje se o tom, že naopak ony černé skříňky mohly později streamovat svůj obsah těm, kdo je hledají, takže by spoustu dat šlo zachránit i tehdy, pokud by se skříňka nenašla.

0/0
21.5.2016 13:38

R43o39m71a12n 57K39r38a92t78o89c17h88v52í49l 6946267676344

OK, napadá mě, posílat věci z těch černých skříněk.

0/0
21.5.2016 13:41

J31i41ř94í 58M82o48r56s37e 7273139112425

No a tam je právě to audio, které je často tím rozhodujícím, co určí důvod havárie.

Základní data obsahují i ty ACARS zprávy. A posádka může posílat i manuálně zadané zprávy.

0/0
21.5.2016 13:58

R54o71m60a58n 50K56r29a11t39o82c61h80v16í29l 6176317286514

Myslel jsem on-line posílat z letadla pryč.

0/0
21.5.2016 19:51

K33a53r27e61l 52L33a15n93g81r 2432837530378

A budete pak platit místo 500 usd za letenku 1000? Asi ne co? ;-) On takový datový přenos přes satelit něco stojí. Vzhledem k tomu, že letadel jsou ve vzduchu tisíce, by to nebyla levná sranda ta data uchovávat a zpracovávat.

0/0
21.5.2016 20:30

R95o48m16a39n 57K48r94a29t92o86c83h71v49í34l 6746507616304

hm

0/0
21.5.2016 20:44

J15a14r73o85s48l88a30v 65H65e75j16n72a 4757721429

"se úřady rozhodly projít pod drobnohledem 86 000 lidí"

Písálci, to jste se zase vytáhli.

+1/0
21.5.2016 13:14

F43i54l51i57p 80N21e11s34p63o48r 6817767378762

To je stale stejna pisnicka. Uz to slysim: nevi se kde je vrak letadla, nemohou se najit cerne skrinky, zrejme jsou hluboko na dne oceanu, detektory zachytili falesny signal z more, zacinaji dochazet baterky v cernych skrinkach, pravdepodobne dosly baterie v cernych skrinkach, ale je moznost ze jeste tyden budou vysilat protoze jsou preddimenzovane, cerne skrinky uz nevysilaji. Vzdyt je to stale to stejne, nebo ne?

0/−3
21.5.2016 13:02

J81o53s73e76f 39N20o67v88á16k 6273500722819

středozemní není oceán a baterie jsou předimenzované. ale jinak máš pravdu

+2/0
21.5.2016 13:05

R41a32d53a29n 53K49u26b97a76n93t 1393590949500

hledat 40 m hliníku v 2000 m v sedimentech dá zabrat.

0/0
21.5.2016 13:14

M65a90r19i21e 21J48a22h91n98o76v61á 5182833354265

Náhodou, v jednom z článků psali, že se to letadlo zřítilo do oceánu ;)

0/0
21.5.2016 22:49

F14i77l75i48p 88N57e14s20p97o65r 6787597828522

30 dnu pro baterie se ti zda predimenzovane?

0/0
22.5.2016 1:08

J93a77k35u72b 28S58e76m94e78r37á80d 2827636691451

a s tim ze rano slunce vychazi a vecer zapada problem nemas?

+3/0
21.5.2016 13:24

F44i27l33i21p 29N10e54s49p11o89r 6407667358392

Jde o to, ze se sluncem nic nanadelas. Zatimco treba cerne skrinky muzes vylepsit daleko vic. Mohli by treba plavat na hladine v samonafukovacin clunu atd...

0/0
22.5.2016 0:47

K60a38r94e27l 23L72a13n42g59r 2172407460758

Hodně utopická představa. V praxi neproveditelné.

0/0
22.5.2016 0:49

J96a92n 84F28i22a69l91a 7734547595599

Některé stále stejné pohyby mě baví.

0/0
21.5.2016 17:48

J37a13r91o86s93l16a92v 28V25o65l83n20ý 4664197595362

Mohla to být ta zadní okna,napřed posuvné a pak i pevné.To mohlo znamenat dekompresi,museli by rychle dolů a mohlo by to to letadlo roztrhat.Něco podobného

se už stalo.

0/0
21.5.2016 12:19

K85a37r86e86l 44L31a17n69g30r 2882307480928

Jaká zadní? R - right, L - left. Jediné otevíratelné je v pilotní kabině a opravdu ve výšce ho kontrolní mechanismus nedovolí otevřít.

0/0
21.5.2016 12:21

R79a79d11a10n 91K34u36b78a96n48t 1403900739610

smysl pro humor ON/OFF

0/0
21.5.2016 12:31

R65a40d83a34n 90K36u41b15a85n20t 1373510679810

Pardon až teď jsem četl dole info od pana MÜLLERA.

Zaujala mě závada na přečerpávání paliva.

0/0
21.5.2016 12:43

P13e65t55r 23M23i48c24h65a91l 2840394401622

Možná myslel zadní v kokpitu.

0/0
21.5.2016 12:58

J86a54r45o22s34l77a90v 33V45o38l62n88ý 4424167695512

První varování tam bylo,námrazové okno R posuvné,pak po tom kouři i

pevné.Nemám tušení,kde ta námrazová okna jsou,R jsem si přeložil jako

rear-zadní, blbost.Určitě máte pravdu.Jo,a to,že najednou odlétla skla

v pilotní kabině,už se stalo.Při výměně tam dali špatné šrouby.

0/0
21.5.2016 13:13

R59a42d19a31n 69K32u83b35a91n76t 1183690809100

krátké šrouby.

Na záchodech jsou malá kulatá okénka a taky je tam jakýsi odsávací systém. Z toho by mohla být ona dekomprese.

Nevím jak funguje to čištění hajzíku, ale pokaždé je to pěkný průvan.

0/0
21.5.2016 13:23

K53a71r14e80l 94L92a61n41g46r 2282327520498

anti ice - je rozmrazování.

0/0
21.5.2016 13:26

J76i23ř16í 52M95o63r32s81e 7623699172775

To nejsou "námrazová okna". Je to hlášení, že došlo k poruše vyhřívání okna na pozici kopilota.

+1/0
21.5.2016 13:31

J61i62n68d13r63a 96S89t79e72p34a80n92e49k 6542386159408

potom nekam let :-/:-/

0/0
21.5.2016 11:43

J20i66ř81í 92M18o76r82s95e 7223859872275

No... můžete také vyrazit pendolínem, po trati plné přejezdů, tak oblíbených polskými řidiči kamionů, naložených ocelovými plechy...

+7/0
21.5.2016 13:13

R40o45m92a51n 28K36r89a96t43o55c48h58v28í68l 6826727616244

dobrá reakce

0/0
21.5.2016 13:34

J89a32r22o24s80l76a97v 10J77a65n55s26a 5757786590432

Kdyby klesal na bezpečnou výšku tak by měli piloti letadlo po dekompresi pod kontrolou ale určitě by problém komentovali s letištěm. Takhle to vypadá na neřízený pád.

0/−1
21.5.2016 11:15

L79u81k61á66š 59S56l93á59n91s60k48ý 4221193457256

Nemyslím, mohlo dojít k velké poruše elektroniky, která mohla zničit audio spojení a řízení. Ale to je stále jen spekulace.

0/0
21.5.2016 11:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.