Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čidla v airbusu před pádem detekovala kouř, hledají se černé skříňky

Na palubě letadla společnosti Egyptair byl krátce před jeho zřícením detekován kouř. Podle expertů to však nemusí nutně znamenat požár či explozi. Oblast pádu airbusu ve Středozemním moři prohledávají od rána letadla a lodě celkem šesti států.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98i77n63d12ř59i70c24h 95T85ů49m38a 1184722187338

No, jestli jste tak citlivý na přesnost výrazů, tak čidlo nemůže ani signalizovat, ani varovat, zaznamenat či hlásit. Čidlo je snímač.

0/0
23.5.2016 2:39

O86t13a25k36a25r 75Š68p28a12č63e64k 5601632512609

Čidla v airbusu před pádem ?detekovala? kouř.

To se vy pisálkové ani trochu nestydíte za svou češtinu?! Máte vy vůbec maturitu z českého jazyka? Chodili jste vůbec do českých škol? Prosím vás, co je to za sloveso- "detekovat"? Anglické "to detect" může mít v češtině mnoho významů, ale nevíte-li si rady s překladem, dáváte najevo, že čeština je vaše slabá stránka. V dané souvislosti čidla mohou zaznamenat, hlásit, signalizovat, varovat a podobně, ale detekovat? Uchylujete-li se ve své jazykové nemohoucnosti k primitivnímu počešťování anglických výrazů, dělejte to alespoň důsledně a napište "detektovala". Ale ani to vám nedochází. Od vámi vynalezené "detekace" je už jenom krůček k defekaci, což asi nejlépe symbolizuje vaše zacházení s češtinou.

Fuj, hanba iDnes i ČTK !

+2/−1
22.5.2016 2:40

M13i71c14h89a64l 69M70i10l34l13e15r 9176502749822

zlozvyk pouzivani anglicismu kde existuji dobre ceske vyrazy, je bohuzel na idnes rozsiren. Snad nejhorsi je to v rubrikach pro damy v souvislosti s modou.

Chapu pouziti tam, kde treba v ramci technologickeho rozvoje je tezke najit dostatecne vystizny cesky vyraz a jeden se bez anglickeho vyrazu neobejde. Ale jinde se jedna o lenost, neznalost, modu, pripadne pokus o radoby svetackost.

+1/0
22.5.2016 4:06

O65t44a28k75a14r 36Š28p86a31č29e40k 5581602472939

100% souhlas. První případy bezdůvodného používání anglicismů jsem zaznamenal k mému velkému překvapení záhy po listopadu 1989 u Václava Havla. Podezírám, že pokusy o rádoby světáckost jsou u mnohých pisatelů kompensací vlastních komplexů méněcennosti, respektive příznaky jejich křečovité snahy o zviditelnění a uznání coby vzdělance.

0/0
22.5.2016 4:47

O19t59a53k35a46r 65Š13p81a53č62e26k 5131902332199

100% souhlas. První případy bezdůvodného používání anglicismů jsem zaznamenal k mému velkému překvapení záhy po listopadu 1989 u Václava Havla. Podezírám, že pokusy o rádoby světáckost jsou u mnohých pisatelů reakcemi na vlastní komplexy méněcennosti, respektive příznaky jejich křečovité snahy o zviditelnění a uznání coby vzdělance.

+1/0
22.5.2016 4:50

P67e27t52r 29Ž96á29k 1428862475349

Od zacatku se mi bomba na palube nezdala a vypada to,ze jsem mel pravdu.

0/0
21.5.2016 17:07

R83a84d82a70n 34K20u19b61a39n92t 1553630259380

Tak určitě. A proč se vám to zdá?

0/0
21.5.2016 17:09

R26a62d61a73n 22K87u32b37a63n22t 1603220159400

Na mě to působí jako následek exploze. Mimo jiné jedna obchodní loď hlásila pád hořícího předmětu.

0/0
21.5.2016 17:33

P49e73t76r 71Č15e10j61k80a 7306205289522

Nemůžu si pomoct, ale fotky těch trosek na mě dělají dojem, že se to rozpadlo už ve vzduchu..... :-/:-(

0/−1
21.5.2016 14:51

J16a50k61u40b 63S14ú12k24e13n44í67k 3672746594117

Náraz o hladinu obvykle letadlo roztrhá...

+4/0
21.5.2016 15:34

M56i30c70h20a22l 14M78i22l64l25e82r 9576242769442

naraz na hladinu z takove vyse je totez, jakoby letadlo narazilo na betonovou zed. Proste se roztriska. Vzpomen si, v jakem stavu bylo letadlo Germanwings kdyz to napalilo do skaly. Voda z te vyse bohuzel neni zas tak o moc mekci.

0/0
21.5.2016 16:26

J41i50n55d69ř80i81c74h 32T57ů56m19a 1904372147168

Vzhledem k tomu, že na ACARS šla série informací o závadách nesouvisejících systémů to vypadá na průšvih (patrně požár) v avionice. Ta toaleta už byla pravděpodobně porucha signalizace nebo se tam dostal kouř z avioniky.

0/0
21.5.2016 14:09
Foto

J19i96ř55í 98D14v59o59ř10á16k 5475379380958

Nejsem odborník přes elektroniku ani letectví. Ale pokud : Záznamy jsou totiž systémem ACARS přenášeny automaticky.

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/na-palube-letounu-egyptair-byl-pry-pred-padem-detekovan-kour-prs-/zahranicni.aspx?c=A160521_080819_zahranicni_zt

Proč ten systém nezlepšit , a používat ho jako " druhé černé skříňky " ?

+2/0
21.5.2016 13:40

P24e79t55r 87M47i67c13h26a22l 2140784291812

Možná proto, že by to vyžadovalo souvislý datový tok. Tohle vysílá jen chybová hlášení.

0/0
21.5.2016 13:42

K96a22r63e13l 23L51a17n58g16r 2842127250718

Zaplatíte pak za letenku o x tisíc více? Asi ne, že?

0/0
21.5.2016 13:44

J83i80ř50í 49M32o53r52s78e 7183769102305

Časem určitě, ale dnes to ještě není úplně reálné.

Ale čemu nerozumím je, proč tam prostě není kopie dat v nějaké kapsli, která se v okamžiku, kdy už je naprosto jasné, že to nedopadne dobře, odpálí a bude schopna plavat na hladině. Uvnitř nějaký ELT, který dá vědět, že se něěco stalo, polohu a pak ještě nějakou dobu bude navigovat pátrače.

To fakt ani dnes s našimi technologickými možnostmi nejsme schopni vyrobit bójku, co přežije pád z výšky do vody a nepotopí se?

0/0
21.5.2016 13:53
Foto

O53n68d11ř89e95j 92V76a78r32o61š46č46á12k 3334847303

Prachy.....

0/0
21.5.2016 15:12

G47a18b94r53i72e74l 82H31o75r72t81e34n 9751129883444

Bójka není problém, ten spočívá v nárocích na spolehlivost toho systému mimo situaci, pro kterou by byl určen. Velmi zjednodušeně řečeno nesmí spustit, dokud letadlo skutečně neovladatelně nepadá a to, i když to tak možná nevypadá, není rozhodně jednoduché poznat.

0/0
21.5.2016 15:27

T62o81m69á81š 16Š67t20r91i35g45n49e32r 9431137460971

Zoberte si ze len jeden moderny motor lietadla ma 5000 cidiel ktore vygeneruju datovy tok niekolko GB/s. Vyrobcovia motorov maju spraveny uplink a tieto data zbieraju. Bigdata z realneho nasadenia im totiz pomahaju vyvynut lepsie motory. Cele lietadlo ma tych cidiel nasobne viac... ale pre aerolinky nepredstavuje ziadnu pridanu hodnotu aby mali real-time data o tom ze prietok vody na toalete cislo 3 u lietadla X vzrastol za poslednych 10 minut o 4.5%. Ak chcete prenasat len zaujimave data (pozicia, rychlost, vyska, identifikacia), tak budete duplikovat uz existujuci system - transponder

0/0
21.5.2016 21:54

R67o32m40a98n 81K55r57a77t84o78c23h33v20í51l 6126297716124

Koukám letadla posílají informace bez ohledu na posádku a téměř o všem.

Mohla posílat informace z černých skříněk.

0/0
21.5.2016 13:33

J82i30ř63í 13M24o78r97s12e 7283369352605

Streamovat audio z pilotní kabiny ještě nějakou dobu asi jednoduše nepůjde. Ale uvažuje se o tom, že naopak ony černé skříňky mohly později streamovat svůj obsah těm, kdo je hledají, takže by spoustu dat šlo zachránit i tehdy, pokud by se skříňka nenašla.

0/0
21.5.2016 13:38

R86o71m36a82n 65K53r71a88t62o17c33h91v95í36l 6546857806824

OK, napadá mě, posílat věci z těch černých skříněk.

0/0
21.5.2016 13:41

J43i29ř59í 41M29o25r43s64e 7173609112785

No a tam je právě to audio, které je často tím rozhodujícím, co určí důvod havárie.

Základní data obsahují i ty ACARS zprávy. A posádka může posílat i manuálně zadané zprávy.

0/0
21.5.2016 13:58

R37o31m51a34n 91K50r96a37t84o57c57h81v49í75l 6956717166864

Myslel jsem on-line posílat z letadla pryč.

0/0
21.5.2016 19:51

K34a21r31e44l 91L16a11n55g52r 2202497110458

A budete pak platit místo 500 usd za letenku 1000? Asi ne co? ;-) On takový datový přenos přes satelit něco stojí. Vzhledem k tomu, že letadel jsou ve vzduchu tisíce, by to nebyla levná sranda ta data uchovávat a zpracovávat.

0/0
21.5.2016 20:30

R20o87m82a78n 11K49r71a44t13o88c53h96v84í71l 6766917526294

hm

0/0
21.5.2016 20:44

J71a57r30o36s89l57a91v 38H45e32j46n97a 4867861839

"se úřady rozhodly projít pod drobnohledem 86 000 lidí"

Písálci, to jste se zase vytáhli.

+1/0
21.5.2016 13:14

F22i46l93i65p 96N93e31s44p52o31r 6327767468172

To je stale stejna pisnicka. Uz to slysim: nevi se kde je vrak letadla, nemohou se najit cerne skrinky, zrejme jsou hluboko na dne oceanu, detektory zachytili falesny signal z more, zacinaji dochazet baterky v cernych skrinkach, pravdepodobne dosly baterie v cernych skrinkach, ale je moznost ze jeste tyden budou vysilat protoze jsou preddimenzovane, cerne skrinky uz nevysilaji. Vzdyt je to stale to stejne, nebo ne?

0/−3
21.5.2016 13:02

J43o34s62e98f 90N77o52v25á83k 6963340852729

středozemní není oceán a baterie jsou předimenzované. ale jinak máš pravdu

+2/0
21.5.2016 13:05

R14a48d97a14n 12K65u23b72a34n81t 1353550349490

hledat 40 m hliníku v 2000 m v sedimentech dá zabrat.

0/0
21.5.2016 13:14

M23a76r15i67e 79J55a31h11n97o82v97á 5952193404955

Náhodou, v jednom z článků psali, že se to letadlo zřítilo do oceánu ;)

0/0
21.5.2016 22:49

F62i96l41i20p 31N27e94s54p26o29r 6217337448182

30 dnu pro baterie se ti zda predimenzovane?

0/0
22.5.2016 1:08

J51a37k53u65b 37S39e48m78e38r54á40d 2507126491241

a s tim ze rano slunce vychazi a vecer zapada problem nemas?

+3/0
21.5.2016 13:24

F16i16l55i82p 76N71e83s93p44o12r 6317287328872

Jde o to, ze se sluncem nic nanadelas. Zatimco treba cerne skrinky muzes vylepsit daleko vic. Mohli by treba plavat na hladine v samonafukovacin clunu atd...

0/0
22.5.2016 0:47

K47a68r31e85l 91L55a54n53g39r 2802107560828

Hodně utopická představa. V praxi neproveditelné.

0/0
22.5.2016 0:49

J67a85n 79F79i24a54l39a 7194237645499

Některé stále stejné pohyby mě baví.

0/0
21.5.2016 17:48

J67a46r67o43s19l63a16v 21V26o89l90n84ý 4184647205932

Mohla to být ta zadní okna,napřed posuvné a pak i pevné.To mohlo znamenat dekompresi,museli by rychle dolů a mohlo by to to letadlo roztrhat.Něco podobného

se už stalo.

0/0
21.5.2016 12:19

K68a61r75e73l 81L29a87n26g17r 2642317160728

Jaká zadní? R - right, L - left. Jediné otevíratelné je v pilotní kabině a opravdu ve výšce ho kontrolní mechanismus nedovolí otevřít.

0/0
21.5.2016 12:21

R91a77d34a14n 80K28u55b87a21n44t 1753740889400

smysl pro humor ON/OFF

0/0
21.5.2016 12:31

R92a76d10a70n 25K14u60b69a57n46t 1893670479570

Pardon až teď jsem četl dole info od pana MÜLLERA.

Zaujala mě závada na přečerpávání paliva.

0/0
21.5.2016 12:43

P50e35t53r 41M98i47c33h21a66l 2800374451632

Možná myslel zadní v kokpitu.

0/0
21.5.2016 12:58

J15a57r26o10s98l91a87v 94V49o16l93n16ý 4124227325302

První varování tam bylo,námrazové okno R posuvné,pak po tom kouři i

pevné.Nemám tušení,kde ta námrazová okna jsou,R jsem si přeložil jako

rear-zadní, blbost.Určitě máte pravdu.Jo,a to,že najednou odlétla skla

v pilotní kabině,už se stalo.Při výměně tam dali špatné šrouby.

0/0
21.5.2016 13:13

R86a23d23a79n 97K46u84b90a43n75t 1503170809200

krátké šrouby.

Na záchodech jsou malá kulatá okénka a taky je tam jakýsi odsávací systém. Z toho by mohla být ona dekomprese.

Nevím jak funguje to čištění hajzíku, ale pokaždé je to pěkný průvan.

0/0
21.5.2016 13:23

K29a43r79e49l 54L22a40n45g90r 2742587610118

anti ice - je rozmrazování.

0/0
21.5.2016 13:26

J29i59ř35í 96M35o11r89s78e 7673239642655

To nejsou "námrazová okna". Je to hlášení, že došlo k poruše vyhřívání okna na pozici kopilota.

+1/0
21.5.2016 13:31

J67i71n35d66r32a 50S80t23e38p86a60n36e61k 6662196899518

potom nekam let :-/:-/

0/0
21.5.2016 11:43

J32i47ř31í 45M45o65r40s18e 7773259162905

No... můžete také vyrazit pendolínem, po trati plné přejezdů, tak oblíbených polskými řidiči kamionů, naložených ocelovými plechy...

+7/0
21.5.2016 13:13

R40o60m29a24n 83K86r50a14t78o67c33h77v48í71l 6426987986454

dobrá reakce

0/0
21.5.2016 13:34
Foto

J68a90r10o37s44l75a43v 29J32a15n94s57a 5547356740322

Kdyby klesal na bezpečnou výšku tak by měli piloti letadlo po dekompresi pod kontrolou ale určitě by problém komentovali s letištěm. Takhle to vypadá na neřízený pád.

0/−1
21.5.2016 11:15

L97u35k40á21š 76S79l68á85n71s64k23ý 4521963727336

Nemyslím, mohlo dojít k velké poruše elektroniky, která mohla zničit audio spojení a řízení. Ale to je stále jen spekulace.

0/0
21.5.2016 11:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.