Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čidla v airbusu před pádem detekovala kouř, hledají se černé skříňky

Na palubě letadla společnosti Egyptair byl krátce před jeho zřícením detekován kouř. Podle expertů to však nemusí nutně znamenat požár či explozi. Oblast pádu airbusu ve Středozemním moři prohledávají od rána letadla a lodě celkem šesti států.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93i29n34d59ř58i55c35h 90T67ů15m87a 1794692637458

No, jestli jste tak citlivý na přesnost výrazů, tak čidlo nemůže ani signalizovat, ani varovat, zaznamenat či hlásit. Čidlo je snímač.

0/0
23.5.2016 2:39

O51t39a81k28a24r 48Š20p48a11č39e22k 5741852332429

Čidla v airbusu před pádem ?detekovala? kouř.

To se vy pisálkové ani trochu nestydíte za svou češtinu?! Máte vy vůbec maturitu z českého jazyka? Chodili jste vůbec do českých škol? Prosím vás, co je to za sloveso- "detekovat"? Anglické "to detect" může mít v češtině mnoho významů, ale nevíte-li si rady s překladem, dáváte najevo, že čeština je vaše slabá stránka. V dané souvislosti čidla mohou zaznamenat, hlásit, signalizovat, varovat a podobně, ale detekovat? Uchylujete-li se ve své jazykové nemohoucnosti k primitivnímu počešťování anglických výrazů, dělejte to alespoň důsledně a napište "detektovala". Ale ani to vám nedochází. Od vámi vynalezené "detekace" je už jenom krůček k defekaci, což asi nejlépe symbolizuje vaše zacházení s češtinou.

Fuj, hanba iDnes i ČTK !

+2/−1
22.5.2016 2:40

M29i51c51h41a86l 58M70i16l11l82e44r 9686492739752

zlozvyk pouzivani anglicismu kde existuji dobre ceske vyrazy, je bohuzel na idnes rozsiren. Snad nejhorsi je to v rubrikach pro damy v souvislosti s modou.

Chapu pouziti tam, kde treba v ramci technologickeho rozvoje je tezke najit dostatecne vystizny cesky vyraz a jeden se bez anglickeho vyrazu neobejde. Ale jinde se jedna o lenost, neznalost, modu, pripadne pokus o radoby svetackost.

+1/0
22.5.2016 4:06

O39t64a92k58a98r 72Š88p19a64č97e83k 5791322302469

100% souhlas. První případy bezdůvodného používání anglicismů jsem zaznamenal k mému velkému překvapení záhy po listopadu 1989 u Václava Havla. Podezírám, že pokusy o rádoby světáckost jsou u mnohých pisatelů kompensací vlastních komplexů méněcennosti, respektive příznaky jejich křečovité snahy o zviditelnění a uznání coby vzdělance.

0/0
22.5.2016 4:47

O80t49a66k35a84r 45Š38p37a76č85e80k 5321792442799

100% souhlas. První případy bezdůvodného používání anglicismů jsem zaznamenal k mému velkému překvapení záhy po listopadu 1989 u Václava Havla. Podezírám, že pokusy o rádoby světáckost jsou u mnohých pisatelů reakcemi na vlastní komplexy méněcennosti, respektive příznaky jejich křečovité snahy o zviditelnění a uznání coby vzdělance.

+1/0
22.5.2016 4:50

P79e69t74r 35Ž98á56k 1808362345689

Od zacatku se mi bomba na palube nezdala a vypada to,ze jsem mel pravdu.

0/0
21.5.2016 17:07

R40a41d86a43n 12K78u47b84a64n12t 1943110249870

Tak určitě. A proč se vám to zdá?

0/0
21.5.2016 17:09

R39a11d37a26n 72K28u49b18a73n84t 1273230149960

Na mě to působí jako následek exploze. Mimo jiné jedna obchodní loď hlásila pád hořícího předmětu.

0/0
21.5.2016 17:33

P30e88t98r 22Č42e65j54k13a 7506925749162

Nemůžu si pomoct, ale fotky těch trosek na mě dělají dojem, že se to rozpadlo už ve vzduchu..... :-/:-(

0/−1
21.5.2016 14:51

J43a47k25u42b 83S77ú55k85e94n97í29k 3642636154297

Náraz o hladinu obvykle letadlo roztrhá...

+4/0
21.5.2016 15:34

M31i66c12h25a87l 73M50i64l74l13e81r 9686582439352

naraz na hladinu z takove vyse je totez, jakoby letadlo narazilo na betonovou zed. Proste se roztriska. Vzpomen si, v jakem stavu bylo letadlo Germanwings kdyz to napalilo do skaly. Voda z te vyse bohuzel neni zas tak o moc mekci.

0/0
21.5.2016 16:26

J59i44n51d65ř84i12c91h 41T10ů49m67a 1274112327698

Vzhledem k tomu, že na ACARS šla série informací o závadách nesouvisejících systémů to vypadá na průšvih (patrně požár) v avionice. Ta toaleta už byla pravděpodobně porucha signalizace nebo se tam dostal kouř z avioniky.

0/0
21.5.2016 14:09
Foto

J44i57ř36í 45D32v45o48ř76á85k 5415919810508

Nejsem odborník přes elektroniku ani letectví. Ale pokud : Záznamy jsou totiž systémem ACARS přenášeny automaticky.

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/na-palube-letounu-egyptair-byl-pry-pred-padem-detekovan-kour-prs-/zahranicni.aspx?c=A160521_080819_zahranicni_zt

Proč ten systém nezlepšit , a používat ho jako " druhé černé skříňky " ?

+2/0
21.5.2016 13:40

P39e12t19r 96M52i68c47h83a23l 2960304261392

Možná proto, že by to vyžadovalo souvislý datový tok. Tohle vysílá jen chybová hlášení.

0/0
21.5.2016 13:42

K35a12r75e30l 56L49a42n14g67r 2332417220208

Zaplatíte pak za letenku o x tisíc více? Asi ne, že?

0/0
21.5.2016 13:44

J89i21ř66í 64M34o91r29s50e 7123969402695

Časem určitě, ale dnes to ještě není úplně reálné.

Ale čemu nerozumím je, proč tam prostě není kopie dat v nějaké kapsli, která se v okamžiku, kdy už je naprosto jasné, že to nedopadne dobře, odpálí a bude schopna plavat na hladině. Uvnitř nějaký ELT, který dá vědět, že se něěco stalo, polohu a pak ještě nějakou dobu bude navigovat pátrače.

To fakt ani dnes s našimi technologickými možnostmi nejsme schopni vyrobit bójku, co přežije pád z výšky do vody a nepotopí se?

0/0
21.5.2016 13:53
Foto

O74n41d83ř85e31j 60V16a29r92o20š46č10á64k 3844527493

Prachy.....

0/0
21.5.2016 15:12

G46a70b77r76i84e41l 78H36o26r57t72e38n 9951879323144

Bójka není problém, ten spočívá v nárocích na spolehlivost toho systému mimo situaci, pro kterou by byl určen. Velmi zjednodušeně řečeno nesmí spustit, dokud letadlo skutečně neovladatelně nepadá a to, i když to tak možná nevypadá, není rozhodně jednoduché poznat.

0/0
21.5.2016 15:27

T45o60m80á17š 58Š28t45r72i35g91n27e78r 9741667100481

Zoberte si ze len jeden moderny motor lietadla ma 5000 cidiel ktore vygeneruju datovy tok niekolko GB/s. Vyrobcovia motorov maju spraveny uplink a tieto data zbieraju. Bigdata z realneho nasadenia im totiz pomahaju vyvynut lepsie motory. Cele lietadlo ma tych cidiel nasobne viac... ale pre aerolinky nepredstavuje ziadnu pridanu hodnotu aby mali real-time data o tom ze prietok vody na toalete cislo 3 u lietadla X vzrastol za poslednych 10 minut o 4.5%. Ak chcete prenasat len zaujimave data (pozicia, rychlost, vyska, identifikacia), tak budete duplikovat uz existujuci system - transponder

0/0
21.5.2016 21:54

R48o79m14a40n 29K62r84a42t61o56c68h73v86í76l 6326147876414

Koukám letadla posílají informace bez ohledu na posádku a téměř o všem.

Mohla posílat informace z černých skříněk.

0/0
21.5.2016 13:33

J63i14ř13í 44M90o28r34s14e 7503919232105

Streamovat audio z pilotní kabiny ještě nějakou dobu asi jednoduše nepůjde. Ale uvažuje se o tom, že naopak ony černé skříňky mohly později streamovat svůj obsah těm, kdo je hledají, takže by spoustu dat šlo zachránit i tehdy, pokud by se skříňka nenašla.

0/0
21.5.2016 13:38

R60o59m56a33n 88K26r82a90t83o81c75h47v55í11l 6586717856574

OK, napadá mě, posílat věci z těch černých skříněk.

0/0
21.5.2016 13:41

J69i22ř90í 42M12o95r44s13e 7873859152245

No a tam je právě to audio, které je často tím rozhodujícím, co určí důvod havárie.

Základní data obsahují i ty ACARS zprávy. A posádka může posílat i manuálně zadané zprávy.

0/0
21.5.2016 13:58

R22o91m29a61n 94K18r26a62t87o15c31h95v56í81l 6386647886894

Myslel jsem on-line posílat z letadla pryč.

0/0
21.5.2016 19:51

K68a62r28e91l 32L10a19n28g57r 2602877840388

A budete pak platit místo 500 usd za letenku 1000? Asi ne co? ;-) On takový datový přenos přes satelit něco stojí. Vzhledem k tomu, že letadel jsou ve vzduchu tisíce, by to nebyla levná sranda ta data uchovávat a zpracovávat.

0/0
21.5.2016 20:30

R96o84m69a69n 82K28r92a15t50o54c32h69v63í90l 6936847306664

hm

0/0
21.5.2016 20:44

J78a23r97o27s52l95a29v 69H28e52j76n60a 4647731129

"se úřady rozhodly projít pod drobnohledem 86 000 lidí"

Písálci, to jste se zase vytáhli.

+1/0
21.5.2016 13:14

F76i34l21i86p 21N55e46s95p83o27r 8178954327677

To je stale stejna pisnicka. Uz to slysim: nevi se kde je vrak letadla, nemohou se najit cerne skrinky, zrejme jsou hluboko na dne oceanu, detektory zachytili falesny signal z more, zacinaji dochazet baterky v cernych skrinkach, pravdepodobne dosly baterie v cernych skrinkach, ale je moznost ze jeste tyden budou vysilat protoze jsou preddimenzovane, cerne skrinky uz nevysilaji. Vzdyt je to stale to stejne, nebo ne?

0/−3
21.5.2016 13:02

J19o25s42e36f 93N18o70v40á78k 6423720502229

středozemní není oceán a baterie jsou předimenzované. ale jinak máš pravdu

+2/0
21.5.2016 13:05

R10a50d37a88n 88K57u66b86a66n81t 1973180219420

hledat 40 m hliníku v 2000 m v sedimentech dá zabrat.

0/0
21.5.2016 13:14

M27a23r98i44e 98J95a12h19n37o44v33á 5702653404465

Náhodou, v jednom z článků psali, že se to letadlo zřítilo do oceánu ;)

0/0
21.5.2016 22:49

F54i78l23i70p 42N45e55s56p37o28r 8478644807517

30 dnu pro baterie se ti zda predimenzovane?

0/0
22.5.2016 1:08

J42a43k28u81b 75S53e26m79e96r72á53d 2207906231921

a s tim ze rano slunce vychazi a vecer zapada problem nemas?

+3/0
21.5.2016 13:24

F65i28l91i36p 49N21e13s83p47o78r 8968714657707

Jde o to, ze se sluncem nic nanadelas. Zatimco treba cerne skrinky muzes vylepsit daleko vic. Mohli by treba plavat na hladine v samonafukovacin clunu atd...

0/0
22.5.2016 0:47

K26a61r41e30l 66L93a10n15g88r 2882867290748

Hodně utopická představa. V praxi neproveditelné.

0/0
22.5.2016 0:49

J80a49n 26F31i54a41l63a 7714107555389

Některé stále stejné pohyby mě baví.

0/0
21.5.2016 17:48

J40a39r39o59s79l13a77v 81V60o18l80n21ý 4224887335282

Mohla to být ta zadní okna,napřed posuvné a pak i pevné.To mohlo znamenat dekompresi,museli by rychle dolů a mohlo by to to letadlo roztrhat.Něco podobného

se už stalo.

0/0
21.5.2016 12:19

K91a60r38e12l 49L30a46n31g44r 2302567510398

Jaká zadní? R - right, L - left. Jediné otevíratelné je v pilotní kabině a opravdu ve výšce ho kontrolní mechanismus nedovolí otevřít.

0/0
21.5.2016 12:21

R12a98d26a15n 12K88u36b64a50n34t 1853200159680

smysl pro humor ON/OFF

0/0
21.5.2016 12:31

R65a10d37a14n 41K30u23b70a21n70t 1533880209920

Pardon až teď jsem četl dole info od pana MÜLLERA.

Zaujala mě závada na přečerpávání paliva.

0/0
21.5.2016 12:43

P17e25t58r 55M36i51c57h19a63l 2160194101952

Možná myslel zadní v kokpitu.

0/0
21.5.2016 12:58

J62a51r35o52s90l43a60v 79V30o16l26n24ý 4304257415872

První varování tam bylo,námrazové okno R posuvné,pak po tom kouři i

pevné.Nemám tušení,kde ta námrazová okna jsou,R jsem si přeložil jako

rear-zadní, blbost.Určitě máte pravdu.Jo,a to,že najednou odlétla skla

v pilotní kabině,už se stalo.Při výměně tam dali špatné šrouby.

0/0
21.5.2016 13:13

R54a61d23a77n 43K57u35b74a39n83t 1623210569450

krátké šrouby.

Na záchodech jsou malá kulatá okénka a taky je tam jakýsi odsávací systém. Z toho by mohla být ona dekomprese.

Nevím jak funguje to čištění hajzíku, ale pokaždé je to pěkný průvan.

0/0
21.5.2016 13:23

K31a94r41e34l 60L29a84n28g61r 2542597220858

anti ice - je rozmrazování.

0/0
21.5.2016 13:26

J18i42ř40í 15M36o26r31s18e 7533949312615

To nejsou "námrazová okna". Je to hlášení, že došlo k poruše vyhřívání okna na pozici kopilota.

+1/0
21.5.2016 13:31

J15i25n60d22r16a 80S49t32e83p83a30n81e95k 6632216129368

potom nekam let :-/:-/

0/0
21.5.2016 11:43

J98i68ř28í 31M70o26r41s97e 7783369942355

No... můžete také vyrazit pendolínem, po trati plné přejezdů, tak oblíbených polskými řidiči kamionů, naložených ocelovými plechy...

+7/0
21.5.2016 13:13

R37o76m98a20n 71K55r13a34t16o54c72h19v88í12l 6336227576184

dobrá reakce

0/0
21.5.2016 13:34
Foto

J71a14r28o81s54l36a13v 40J43a97n28s23a 5377546540962

Kdyby klesal na bezpečnou výšku tak by měli piloti letadlo po dekompresi pod kontrolou ale určitě by problém komentovali s letištěm. Takhle to vypadá na neřízený pád.

0/−1
21.5.2016 11:15

L56u17k30á71š 34S18l17á77n30s53k94ý 4181413677916

Nemyslím, mohlo dojít k velké poruše elektroniky, která mohla zničit audio spojení a řízení. Ale to je stále jen spekulace.

0/0
21.5.2016 11:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.