Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čidla v airbusu před pádem detekovala kouř, hledají se černé skříňky

Na palubě letadla společnosti Egyptair byl krátce před jeho zřícením detekován kouř. Podle expertů to však nemusí nutně znamenat požár či explozi. Oblast pádu airbusu ve Středozemním moři prohledávají od rána letadla a lodě celkem šesti států.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65i81n59d56ř64i52c93h 36T30ů31m43a 1864902967808

No, jestli jste tak citlivý na přesnost výrazů, tak čidlo nemůže ani signalizovat, ani varovat, zaznamenat či hlásit. Čidlo je snímač.

0/0
23.5.2016 2:39

O60t98a47k54a60r 41Š34p49a60č47e19k 5371532162479

Čidla v airbusu před pádem ?detekovala? kouř.

To se vy pisálkové ani trochu nestydíte za svou češtinu?! Máte vy vůbec maturitu z českého jazyka? Chodili jste vůbec do českých škol? Prosím vás, co je to za sloveso- "detekovat"? Anglické "to detect" může mít v češtině mnoho významů, ale nevíte-li si rady s překladem, dáváte najevo, že čeština je vaše slabá stránka. V dané souvislosti čidla mohou zaznamenat, hlásit, signalizovat, varovat a podobně, ale detekovat? Uchylujete-li se ve své jazykové nemohoucnosti k primitivnímu počešťování anglických výrazů, dělejte to alespoň důsledně a napište "detektovala". Ale ani to vám nedochází. Od vámi vynalezené "detekace" je už jenom krůček k defekaci, což asi nejlépe symbolizuje vaše zacházení s češtinou.

Fuj, hanba iDnes i ČTK !

+2/−1
22.5.2016 2:40

M12i91c78h95a53l 38M62i61l38l19e93r 9156482159942

zlozvyk pouzivani anglicismu kde existuji dobre ceske vyrazy, je bohuzel na idnes rozsiren. Snad nejhorsi je to v rubrikach pro damy v souvislosti s modou.

Chapu pouziti tam, kde treba v ramci technologickeho rozvoje je tezke najit dostatecne vystizny cesky vyraz a jeden se bez anglickeho vyrazu neobejde. Ale jinde se jedna o lenost, neznalost, modu, pripadne pokus o radoby svetackost.

+1/0
22.5.2016 4:06

O79t94a90k63a36r 98Š65p26a19č55e21k 5301282322259

100% souhlas. První případy bezdůvodného používání anglicismů jsem zaznamenal k mému velkému překvapení záhy po listopadu 1989 u Václava Havla. Podezírám, že pokusy o rádoby světáckost jsou u mnohých pisatelů kompensací vlastních komplexů méněcennosti, respektive příznaky jejich křečovité snahy o zviditelnění a uznání coby vzdělance.

0/0
22.5.2016 4:47

O91t55a26k91a77r 36Š48p88a14č12e63k 5541182912989

100% souhlas. První případy bezdůvodného používání anglicismů jsem zaznamenal k mému velkému překvapení záhy po listopadu 1989 u Václava Havla. Podezírám, že pokusy o rádoby světáckost jsou u mnohých pisatelů reakcemi na vlastní komplexy méněcennosti, respektive příznaky jejich křečovité snahy o zviditelnění a uznání coby vzdělance.

+1/0
22.5.2016 4:50

P54e54t98r 14Ž42á73k 1208562485649

Od zacatku se mi bomba na palube nezdala a vypada to,ze jsem mel pravdu.

0/0
21.5.2016 17:07

R62a63d47a28n 30K25u17b69a46n56t 1223590149250

Tak určitě. A proč se vám to zdá?

0/0
21.5.2016 17:09

R50a49d33a33n 27K89u84b58a94n32t 1823630529550

Na mě to působí jako následek exploze. Mimo jiné jedna obchodní loď hlásila pád hořícího předmětu.

0/0
21.5.2016 17:33

P63e85t92r 90Č33e27j83k76a 7736635689312

Nemůžu si pomoct, ale fotky těch trosek na mě dělají dojem, že se to rozpadlo už ve vzduchu..... :-/:-(

0/−1
21.5.2016 14:51

J75a63k29u18b 11S65ú37k23e48n31í96k 3542396394457

Náraz o hladinu obvykle letadlo roztrhá...

+4/0
21.5.2016 15:34

M56i42c71h29a83l 85M82i14l65l95e27r 9326102269312

naraz na hladinu z takove vyse je totez, jakoby letadlo narazilo na betonovou zed. Proste se roztriska. Vzpomen si, v jakem stavu bylo letadlo Germanwings kdyz to napalilo do skaly. Voda z te vyse bohuzel neni zas tak o moc mekci.

0/0
21.5.2016 16:26

J49i55n53d35ř26i37c18h 56T29ů44m43a 1534962587798

Vzhledem k tomu, že na ACARS šla série informací o závadách nesouvisejících systémů to vypadá na průšvih (patrně požár) v avionice. Ta toaleta už byla pravděpodobně porucha signalizace nebo se tam dostal kouř z avioniky.

0/0
21.5.2016 14:09
Foto

J52i12ř29í 38D47v44o27ř21á87k 5245569780438

Nejsem odborník přes elektroniku ani letectví. Ale pokud : Záznamy jsou totiž systémem ACARS přenášeny automaticky.

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/na-palube-letounu-egyptair-byl-pry-pred-padem-detekovan-kour-prs-/zahranicni.aspx?c=A160521_080819_zahranicni_zt

Proč ten systém nezlepšit , a používat ho jako " druhé černé skříňky " ?

+2/0
21.5.2016 13:40

P35e95t10r 40M94i26c30h79a33l 2890824911312

Možná proto, že by to vyžadovalo souvislý datový tok. Tohle vysílá jen chybová hlášení.

0/0
21.5.2016 13:42

K26a43r20e37l 66L48a70n21g98r 2682527570248

Zaplatíte pak za letenku o x tisíc více? Asi ne, že?

0/0
21.5.2016 13:44

J12i21ř18í 18M18o15r48s93e 7103499102175

Časem určitě, ale dnes to ještě není úplně reálné.

Ale čemu nerozumím je, proč tam prostě není kopie dat v nějaké kapsli, která se v okamžiku, kdy už je naprosto jasné, že to nedopadne dobře, odpálí a bude schopna plavat na hladině. Uvnitř nějaký ELT, který dá vědět, že se něěco stalo, polohu a pak ještě nějakou dobu bude navigovat pátrače.

To fakt ani dnes s našimi technologickými možnostmi nejsme schopni vyrobit bójku, co přežije pád z výšky do vody a nepotopí se?

0/0
21.5.2016 13:53
Foto

O57n96d27ř83e35j 80V49a15r57o60š34č89á71k 3794457513

Prachy.....

0/0
21.5.2016 15:12

G75a86b35r87i41e35l 73H72o65r30t78e74n 9821229203944

Bójka není problém, ten spočívá v nárocích na spolehlivost toho systému mimo situaci, pro kterou by byl určen. Velmi zjednodušeně řečeno nesmí spustit, dokud letadlo skutečně neovladatelně nepadá a to, i když to tak možná nevypadá, není rozhodně jednoduché poznat.

0/0
21.5.2016 15:27

T26o37m27á47š 63Š63t11r51i67g31n43e62r 9151597560821

Zoberte si ze len jeden moderny motor lietadla ma 5000 cidiel ktore vygeneruju datovy tok niekolko GB/s. Vyrobcovia motorov maju spraveny uplink a tieto data zbieraju. Bigdata z realneho nasadenia im totiz pomahaju vyvynut lepsie motory. Cele lietadlo ma tych cidiel nasobne viac... ale pre aerolinky nepredstavuje ziadnu pridanu hodnotu aby mali real-time data o tom ze prietok vody na toalete cislo 3 u lietadla X vzrastol za poslednych 10 minut o 4.5%. Ak chcete prenasat len zaujimave data (pozicia, rychlost, vyska, identifikacia), tak budete duplikovat uz existujuci system - transponder

0/0
21.5.2016 21:54

R25o76m23a63n 97K34r29a31t19o85c57h61v18í82l 6836787856514

Koukám letadla posílají informace bez ohledu na posádku a téměř o všem.

Mohla posílat informace z černých skříněk.

0/0
21.5.2016 13:33

J76i60ř84í 29M23o57r49s71e 7333399832155

Streamovat audio z pilotní kabiny ještě nějakou dobu asi jednoduše nepůjde. Ale uvažuje se o tom, že naopak ony černé skříňky mohly později streamovat svůj obsah těm, kdo je hledají, takže by spoustu dat šlo zachránit i tehdy, pokud by se skříňka nenašla.

0/0
21.5.2016 13:38

R50o32m67a72n 24K35r39a94t27o13c72h29v22í43l 6426917646194

OK, napadá mě, posílat věci z těch černých skříněk.

0/0
21.5.2016 13:41

J69i34ř78í 31M80o70r41s47e 7253379442835

No a tam je právě to audio, které je často tím rozhodujícím, co určí důvod havárie.

Základní data obsahují i ty ACARS zprávy. A posádka může posílat i manuálně zadané zprávy.

0/0
21.5.2016 13:58

R75o78m59a84n 55K72r55a67t60o25c15h71v25í47l 6656677266504

Myslel jsem on-line posílat z letadla pryč.

0/0
21.5.2016 19:51

K38a37r37e90l 47L28a95n80g96r 2882507420648

A budete pak platit místo 500 usd za letenku 1000? Asi ne co? ;-) On takový datový přenos přes satelit něco stojí. Vzhledem k tomu, že letadel jsou ve vzduchu tisíce, by to nebyla levná sranda ta data uchovávat a zpracovávat.

0/0
21.5.2016 20:30

R96o56m12a74n 38K44r45a64t81o16c19h45v23í66l 6276167746984

hm

0/0
21.5.2016 20:44

J25a10r58o69s28l43a47v 51H31e93j18n53a 4597851639

"se úřady rozhodly projít pod drobnohledem 86 000 lidí"

Písálci, to jste se zase vytáhli.

+1/0
21.5.2016 13:14

F35i64l38i60p 49N18e64s50p21o92r 6907727188402

To je stale stejna pisnicka. Uz to slysim: nevi se kde je vrak letadla, nemohou se najit cerne skrinky, zrejme jsou hluboko na dne oceanu, detektory zachytili falesny signal z more, zacinaji dochazet baterky v cernych skrinkach, pravdepodobne dosly baterie v cernych skrinkach, ale je moznost ze jeste tyden budou vysilat protoze jsou preddimenzovane, cerne skrinky uz nevysilaji. Vzdyt je to stale to stejne, nebo ne?

0/−3
21.5.2016 13:02

J19o59s66e39f 71N44o66v64á81k 6563520142209

středozemní není oceán a baterie jsou předimenzované. ale jinak máš pravdu

+2/0
21.5.2016 13:05

R11a97d23a59n 22K11u91b63a79n63t 1793200699640

hledat 40 m hliníku v 2000 m v sedimentech dá zabrat.

0/0
21.5.2016 13:14

M59a50r14i76e 31J53a59h58n84o77v44á 5102293334635

Náhodou, v jednom z článků psali, že se to letadlo zřítilo do oceánu ;)

0/0
21.5.2016 22:49

F30i70l94i67p 61N22e45s11p91o91r 6587577278182

30 dnu pro baterie se ti zda predimenzovane?

0/0
22.5.2016 1:08

J67a13k59u17b 64S56e93m26e96r12á10d 2427796541621

a s tim ze rano slunce vychazi a vecer zapada problem nemas?

+3/0
21.5.2016 13:24

F11i36l33i56p 62N60e40s25p89o98r 6697917888912

Jde o to, ze se sluncem nic nanadelas. Zatimco treba cerne skrinky muzes vylepsit daleko vic. Mohli by treba plavat na hladine v samonafukovacin clunu atd...

0/0
22.5.2016 0:47

K41a29r61e66l 98L37a59n36g42r 2262727550648

Hodně utopická představa. V praxi neproveditelné.

0/0
22.5.2016 0:49

J24a10n 50F63i20a45l68a 7224477955569

Některé stále stejné pohyby mě baví.

0/0
21.5.2016 17:48

J90a83r20o49s98l76a48v 65V94o56l15n23ý 4184117595922

Mohla to být ta zadní okna,napřed posuvné a pak i pevné.To mohlo znamenat dekompresi,museli by rychle dolů a mohlo by to to letadlo roztrhat.Něco podobného

se už stalo.

0/0
21.5.2016 12:19

K94a11r98e72l 29L30a43n66g68r 2342837680508

Jaká zadní? R - right, L - left. Jediné otevíratelné je v pilotní kabině a opravdu ve výšce ho kontrolní mechanismus nedovolí otevřít.

0/0
21.5.2016 12:21

R34a80d94a60n 49K29u13b80a68n51t 1313750739770

smysl pro humor ON/OFF

0/0
21.5.2016 12:31

R25a57d15a93n 58K96u37b67a61n53t 1103550909210

Pardon až teď jsem četl dole info od pana MÜLLERA.

Zaujala mě závada na přečerpávání paliva.

0/0
21.5.2016 12:43

P89e28t64r 20M79i41c21h87a64l 2870364151972

Možná myslel zadní v kokpitu.

0/0
21.5.2016 12:58

J53a75r96o28s14l77a98v 67V91o89l18n35ý 4634557745832

První varování tam bylo,námrazové okno R posuvné,pak po tom kouři i

pevné.Nemám tušení,kde ta námrazová okna jsou,R jsem si přeložil jako

rear-zadní, blbost.Určitě máte pravdu.Jo,a to,že najednou odlétla skla

v pilotní kabině,už se stalo.Při výměně tam dali špatné šrouby.

0/0
21.5.2016 13:13

R67a92d86a74n 13K34u76b40a40n56t 1183670459260

krátké šrouby.

Na záchodech jsou malá kulatá okénka a taky je tam jakýsi odsávací systém. Z toho by mohla být ona dekomprese.

Nevím jak funguje to čištění hajzíku, ale pokaždé je to pěkný průvan.

0/0
21.5.2016 13:23

K92a16r93e18l 10L61a63n10g33r 2572727170228

anti ice - je rozmrazování.

0/0
21.5.2016 13:26

J29i96ř27í 88M32o84r34s18e 7233529472155

To nejsou "námrazová okna". Je to hlášení, že došlo k poruše vyhřívání okna na pozici kopilota.

+1/0
21.5.2016 13:31

J66i10n93d92r36a 47S67t20e82p32a72n18e69k 6492806749668

potom nekam let :-/:-/

0/0
21.5.2016 11:43

J41i33ř74í 78M76o13r33s28e 7363219492555

No... můžete také vyrazit pendolínem, po trati plné přejezdů, tak oblíbených polskými řidiči kamionů, naložených ocelovými plechy...

+7/0
21.5.2016 13:13

R93o17m80a84n 94K57r23a57t43o33c63h79v79í74l 6616857436664

dobrá reakce

0/0
21.5.2016 13:34

J58a76r63o67s41l76a80v 72J43a35n24s25a 5337236480822

Kdyby klesal na bezpečnou výšku tak by měli piloti letadlo po dekompresi pod kontrolou ale určitě by problém komentovali s letištěm. Takhle to vypadá na neřízený pád.

0/−1
21.5.2016 11:15

L71u81k27á23š 61S67l94á79n18s27k74ý 4411553227326

Nemyslím, mohlo dojít k velké poruše elektroniky, která mohla zničit audio spojení a řízení. Ale to je stále jen spekulace.

0/0
21.5.2016 11:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.