Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PRO A PROTI: Mělo by se na českých dálnicích jezdit 150 km/h?

Senát ve středu projednává návrh zákona, podle kterého by se na vybraných úsecích dálnic mohlo jezdit až 150 km/h. Do horní komory parlamentu návrh prošel i přes odpor ministra dopravy Dana Ťoka. Pro hlasovalo na konci dubna 114 zde 172 přítomných poslanců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M86a87r68i88a38n 80T44i29š83e70r 1724571276

jsem pro povolení rychlosti na dálnicích 150 km/h, ale trestal bych přísně nendodržení odstupu od auta před sebou. Takový vynervovaný nevyrovnaný řidič jedoucí druhému na "kufru" je daleko nebezpečnější v jakékoli rychlosti..

+3/0
18.6.2015 10:55

J64o67s68e72f 93H56u63m35m11e42l 9805696952780

Tišer

a uměl byste to trestat ?

0/0
3.7.2015 6:59

Z44b57y70n89ě38k 56B39í65l39ý 1667360921345

Kolik smrtelných nehod na dálnicích zavinila vysoká rychlost? 0

0/0
17.6.2015 23:10

T74o61m12á22š 18B26l95a78ž37e57k 4428712101

Rychlost není důvod nehody..  Důvod nehody je 99% neumětel, který neumí jezdit. Vidím to dnes a denně.

Kamiony nepatří mezi nejrychlejší auta a přesto bourají denně.

Líbí se mi Německý model - kdo spěchá, může jet rychle kdo nespěchá, může se táhnout za kamionem.

Nevím proč tak milujeme omezení...

+3/−2
17.6.2015 22:20
Foto

I49v72o 85L54a87d29e41n12b98e70r22g79e43r 3113873987386

Čím více aut na silnicích, tím více nehod. Spíše snížení rychlosti na 110 km/hod. by něco přineslo. Zvýšení rychlosti zvýší spotřebu pohonných hmot a to je asi hlavní motivace proč se to opět řeší ve sněmovně. Zvýšení nehodovosti oživení trhu jistě nepřinese. A zvýšení úrazovosti či úmrtí přinese jen další slzy do slzavého údolí, ale možná potlesk tam, kde věří, že snížením počtu obyvatel na Zemi se ledacos vyřeší.

+2/−1
17.6.2015 21:55

M11i45c10h32a88l 73R97e30j71z52e10k 5986167985381

To sou teda fakt dobry kecy. Nejaka paranoia? Dokazu si te predstavit za volantem s vykulenyma ocima jedouciho zavratnou rychlosti 90..

0/−2
17.6.2015 21:59

P28e38t16r 65H78a83j77i16č 1610329748898

Můj názor je takový, že bude víc mrtvých. Jeden známý jel po dálnici asi o 30km rychleji než je povolená rychlost. Nedobrzdil a asi ve 30km/h narazil. Být to dalších 20km rycleji, tak by to nebyl jenom blomený obratel spolujezdkyně.

+3/0
17.6.2015 19:35

M88i41c73h25a17l 79R98e55j95z70e76k 5606987865341

Ve 30 narazil a zlomeny obratel? To byl trabant nebo ford KA?

0/−1
17.6.2015 22:01

F25i76l40i12p 92P70e83t61e15r 1938316294531

Vzhledem k tomu, jak v Čechách dodržujeme odstupy od aut, jsem proti. Kdykoliv jedu a dodržuji bezpečný odstup (ca 3sekundy), tak mě věčně někdo předjíždí, protože se tam přece vejde. Reakce spolujezdců ani nekomentuji. A možná jsem pak taky zařazen mezi ty pomalé a nečitelné, protože když mě někdo předjede, tak musim zpomalit, abych si tu mezeru zase udělal.

+5/0
17.6.2015 13:51

K33a39r48e10l 23P82o19d87h97o36r92s28k17y 3535413572605

Tak jestli pri 90km/h drzite odstup 75 metru, tak to mate co delat abyste toho pred sebou vubec videl.

Vecne vas nekdo predjizdi nejspis proto, ze jedete pomalu, ne proto ze mate pred sebou mezeru.

+1/−3
17.6.2015 18:17

R55o66m90a59n 62U39r31b29a81n 6287159797674

Zvysit muzete na 300 jestli se vam to podari na dalnici ujet.Stale neco stoji,fronty ,fronty a doprava stoji;-D;-D;-D

0/0
17.6.2015 13:46

M31i84c59h54a32l 66R32e75j46z25e77k 5456277495471

Jezdis v blbou dobu. Navic soudruzi z NDR jiz vymysleli promenlive znacky

0/−1
17.6.2015 22:03

L82u84d27v51í13k 54G48a63j37d93o69š98í26k 2805413634132

Pan Hudeček má jistě pravdu, nicméně to co říká nejsou argumenty pro zvýšení r\chlosti.

Argumetuje proč to nevadí (poněkud chabě), ale jaksi mu chybí argumenty k tomu proč to udělat.

Na druhé straně je argumentů proč to neudělat docela hodně a jsou velmi pádné.

+6/−4
17.6.2015 13:35

M18i39r15o17s68l62a30v 74B34u83d18a 9512232247442

Hm, tak to neprošlo, škoda Rv

http://zpravy.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A150617_110911_domaci_pku

0/0
17.6.2015 13:18

D89a83v45i95d 10T62a75c23í81k 8316315598624

Ten nazor proti lze tak snadno rozcupovat. Je jasne, ze argumenty proti proste chybi.

+2/−1
17.6.2015 12:59

T67o15m94á14š 60L74e36k86n43e40r 2245314961

To nemůže nikdy projít. Myslíte, že stát dobrovolně někde prolomí dogma, že je vysoká rychlost v ČR nebezpečná? Co by se potom stalo? Jak potom bude PČR vysvětlovat, že na daných úsecích je nehodovost naprosto srovnatelná (ne-li nižší, než při 130), co na to dopravní psychologové, dopravní experti? Tady si nikdo rybník vypouštět nebude...

+9/0
17.6.2015 12:47

M76i77r69e39k 22Z24á79v34o19d42n44ý 7442627500418

Jakože když lidé budou jezdit rychleji, bude méně nehod. To je skoro na cenu astrofyziky :))

+1/−1
17.6.2015 13:48

T26o33m85á46š 13L67e17k29n87e13r 2895474861

Zkušenost ze zahraničí. Lepší koncetrace řidičů, větší ohleduplnost s vědomím vyšších rychlostí apod.. Není nutné do toho tahat astrofyziku...

+4/−1
17.6.2015 13:56
Foto

J57a55n 52M31a73c13k 5857962532515

Udelejte z maximalni rychlosti maximalni doporucenou rychlost a nemusite nic zvysovat. V Nemecku je taky doporucena 120 kmh, a kdyz nekdo jede rychleji a ucastni se dopravni nehody (i ne vlastni vinnou), tak mu pojistovna neda ani cent.

+3/0
17.6.2015 12:31

M18i16c79h37a58l 71R60e69j96z34e93k 5696207535761

Mas v tom trochu gulas. Je 130 a pojistovna plati jen v nekterych pripadech po rozhodnuti soudu krati. Takze ani cent je hloupost.

+1/0
17.6.2015 12:41

K28a39r69e58l 80N36o32v75o91t76n62y 6889231699595

Motate se v tom oba dva. Doporucena je opravdu 130kmh, pokud se vybourate pri rychlosti vyssi, nez 130kmh, tak jste automaticky povazovan za vinika nehody a je na VAS, aby jste dokazal, ze by k nehode by doslo, i kdyby jste jel tech 130kmh. Bohuzel tohle se dokazuje dost blbe, takze v 99% pripadu je vinikem ten, kdo jede rychleji a pak pojistovna neplati ani cent.

+4/0
17.6.2015 12:45

M63i44c72h80a76l 39R32e40j58z56e37k 5436917235911

Co je to za hovadiny? Od kdy pojistovna neplati vinikovi nehody?

0/0
17.6.2015 22:06

M87i44l97o53s55l72a25v 48K71n25o84p 9394866603943

Když se před lety zdvihala max. rychlost ze 110 na 130, také bylo spousta argumentů proti. A to bylo v době, kdy na silnicích převládyly Š120,Lada, Favorit.

+2/−1
17.6.2015 12:27

S81t47a98n47d69a 59C96h39v76o46s95t 1982218

Taky nezapomente, ze na dalnicich byl tehdy provoz asi tak na urovni deseti procent dnesniho.

0/0
17.6.2015 12:39

M11i53r91o40s62l10a88v 27B89u68d24a 9852472947112

A? Rychle pojedu jen pokud bude slabší provoz? Kde je problém?

+1/0
17.6.2015 12:41

S64t91a10n45d79a 62C74h89v44o54s53t 1412898

Ja jen doplnuji info o fackach a zigulikach :-) Nehledem problem.

0/0
17.6.2015 12:46

M15i31c16h59a73l 14R46e28j33z54e76k 5866707765901

A nehodovost se snizila.

0/0
17.6.2015 12:42
Foto

M77a83r60i31a63n 95T74i83š46e59r 1294571356

Jsem určitě pro zvýšení na 150 km/h. Kdo nechce jezdit rychleji, ať si jezdí dále max 130 km/h. Pro mne osobně je to přínos, ušetřím čas a svezu se svižněji, takže za mne ;-)R^

+7/−2
17.6.2015 12:23

M62i56r85o18s67l97a22v 68B62u64d22a 9432572817402

S tím časem to na těch pár úsecích nebude tak valné ale za uvolnění a možnost jet trochu rychleji to rozhodně stojí.R^

+1/0
17.6.2015 12:25
Foto

M46a32r57i18a84n 82T21i60š92e32r 1764931396

To máte pravdu, ale bude to stát za to, že to někde rozjedeme bez obav pokuty;-)

+1/0
17.6.2015 12:30

P56e20t64r 75J68a68r29o72š 2644321255287

Jen aby se nekdo nesvezl do vaseho auta.

0/0
17.6.2015 12:27
Foto

M48a87r16i23a43n 47T24i11š21e71r 1524511956

Toho se neobávám..

+1/0
17.6.2015 12:29

P91e85t89r 13J81a31r92o65š 2674861465277

Uz jste nekdy zazil na vjezd v plne rychlosti do prutrze mracen, kde vsichni dupnou na brzdy?

Nebo sledovat ve zpetnem zrcatku v kolone, jak trouba za vami si jeste nevsiml, ze dalnice stoji?

Ja uz ano. Zvlaste ve druhem pripade, kdy nemuzete vubec nic delat je to dost blbej pocit. Dite na zadni sedacce a vy se jen modlite at to dobre dopadne. Tenkrat dopadlo.

+1/0
17.6.2015 12:36

M64i76r63o38s44l30a60v 95B41u54d44a 9702802957982

Co to je zase za "argumenty"?8-o

+2/0
17.6.2015 12:39

P54e96t42r 83J67a23r79o76š 2814381695817

Co nechapete na argumentech o chovani a schopnostech spousty ceskych ridicu v kombinaci se zhorsenou ovladatelnosti aut pri vyssich rychlostech, reakcnich vzdalenostech a brzdnych drahach? Nemluve o stavu vozovky.

+1/0
17.6.2015 12:46

M11i32r62o79s11l68a95v 77B69u60d71a 9752512917542

Já to vzdávám. Člověk vám odpoví na B a vy si vymyslíte C, na to dostanete odpověď a přidáte k tomu D.

Tak tedy znovu a naposledy!

Nikdo nikoho nenutí jezdit 150 km/h nebo na limitu svého vozu za podmínek které to nedovolují!

CHÁPETE TO KONEČNĚ ?

Pokud ne, tak máte IQ šumící trávy!

+2/−2
17.6.2015 12:59

J63o47s51e28f 32H84u31m48m67e35l 9125786142830

Buda

hlavně nechápete nic vy. Každá "blondýna" , která nemá praxi v řízení může pak jet 150, protože si bude myslet, že to je normální. Až se s ní potkáte, dejte vědět

+2/0
17.6.2015 21:09
Foto

M10a80r10i74a47n 58T73i78š73e42r 1124841276

Hodně jezdím, takže ano zažil. Ta rychlost není problém, když nějaký nepozorný řidič si nevšimne překážky či změny počasí, dopadne to stejne. V Německu jezdí jedni rychle a druzí do 130 stále, tak to bude podobné i u nás.

+3/0
17.6.2015 12:45

P38e93t34r 65J41a75r67o25š 2384401205477

Problem vidim v tom, nasledky s vyssi rychlosti exponencionalne rostou.

0/0
17.6.2015 12:50

P95e78t82r 93J54a97r89o90š 2934691785717

uz pochopte, ze cesky ridic neni nemecky ridic, nemecky vozovy park, neni cesky vozovy park, nemecke dalnice nejsou ceske dalnice.

proste kdyz dva delaji totez, neni to totez.

+3/−3
17.6.2015 12:51
Foto

M11a13r42i80a83n 72T18i25š46e67r 1924531436

Neřekl bych, vozový park už není tak zastaralý u nás, rozdíl se zmenšil, nejedná se o neomezenou rychlost ale jen 150km/h a pouze na vybraných rovných úsecích, takže za mne opravdu nevidím problém.

0/0
17.6.2015 12:55

P68e69t12r 45J67a70r50o88š 2374511785897

Mate pravdu, ze se to zlepsilo. Ale problem je stale v tom, ze zivot mame porad jen jeden, a nejakymu trolovi staci jeden podarenej pokus. A proto se mi nelibi, ze je k tomu budeme jeste pobizet vyssimi limity.

0/0
17.6.2015 12:58
Foto

M84a29r44i22a92n 33T67i24š61e63r 1384431856

jde jen o pár úseků, rovných širokých dálnic..

0/0
17.6.2015 13:13

M41i64l32o93s10l38a85v 38K60n84o37p 9864556353973

Mě osobně méně vadí řidič který jede 150, než ten, co na stejném úseku za jasného počasí ,,uhání" po dálnici 70 km/hod. A to nemluvím o řidičích nákladních aut.

+3/0
17.6.2015 12:30
Foto

M38a81r73i61a62n 90T98i53š72e13r 1534431346

To souhlasím, těch 70-80 km/h vadí a zdržuje hodně.

0/0
17.6.2015 12:31

S39t80a14n41d68a 58C36h16v28o94s36t 1222918

Malý test: Kolik casu usetrite treba na 200km trase, kde bude celkem 50km usek s dovolenou maximalkou 150 a zbytek 130? Predpokladejme, ze jedete vzdy povolenym maximem.

0/0
17.6.2015 12:31
Foto

M60a33r43i17a35n 47T97i69š85e78r 1894751796

kolikrát sotva 15minut a ani to ne, ale spíše jde o ten pocit a při svižnější jízdě to prostě lépe utíká a já rád jezdím svižněji..

+3/0
17.6.2015 12:32

S94t41a20n58d89a 55C93h61v98o78s79t 1942288

Vim, o cem mluvite, taky to nekdy trochu popustim, abych provetral ventily, ale ta casova "uspora" je verte neverte cele tri minuty.

Mimochodem, 150 za prilis sviznou rychlost nepovazuju, ale dodrzuju az na vyjimky 130.

0/0
17.6.2015 12:38
Foto

M95a97r91i20a86n 46T48i70š39e74r 1204651776

V noci se svezete lépe, to jezdím nejraději a to už se tolik nehlídá, ale přes den se to nedá. Oba se shodneme určitě na tom, že svižná jízda začíná nad 180, ale to se nesmí;-). Taky někdy potřebuji za svého draka vyhnat pavučiny :-). Ale jinak jezdím myslím, že bezpečně, ve městě dodržuji rychlost, nepředjíždím v nebezpečných úsecích a raději počkám, rád někoho pustím a na stopkách zastavuji..

0/0
17.6.2015 12:50

K16a45r63e53l 11N24o65v88o62t94n94y 6689141809275

Kdysi jsem to zkousel na trase Mnichov - Brno. Na nem. dalnicich jsem jel okolo 160kmh, vsude, kde bylo dodrzoval predepsanou rychlost. A jindy, v noci jsem jel celou cestu "co to slo", celou cestu tak tech 170 - 180kmh. Byl jsem o 15 min rychlejsi, ale spotreba byla o par litru vyssi. Od te doby na to kaslu. Moje nynejsi auto sice "umi" 240 kmh, ale jen vyjimecne jedu pres 160kmh. Nez nekdo zacne rypat: ziju v Nemecku, na ceskych dalnicich jezdim 130kmh.

+2/0
17.6.2015 12:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.