Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Benešovy dekrety do Evropy nepatří, zaznělo na sjezdu sudetských Němců

V Augsburgu začal 65. sudetoněmecký sjezd. Emilie Müllerová, která má v bavorské vládě záležitosti vyhnaných Němců na starosti, prohlásila, že existence Benešových dekretů poškozuje vztahy v Evropě. Nová generace Čechů ale podle ní dává naději, že se podaří tuto kapitolu česko-německých dějin překonat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R92a37i56n35e71r 91E65l10l91e58d45e78r 2253253819336

Facit zdejsi diskuze - vyhnat vsechny Nemce z CR, podniky zestatnit, ucty zabavit a zavezt viza pro Nemce, nejlepe uz zadne skopcaky do Ceskeho raje  pustit a to ne vecne casy !

0/0
11.6.2014 16:46

P15e77t83e48r 47W48e92h58r68b65e35r79g91e93r 7527613860251

Za to ze cesti Nemci touzili a bojovali  za vice samostatnosti, byli tvrde potrestani! Odsun byl zlocinem proti lidskosti a je jedno kdo ho naridil!!!Blizkost k rezimu nacistu byla dejinym prubehem dana!!

+1/−5
9.6.2014 11:45

O10n38d95ř95e45j 77Š76i27m32e14k 5283942697188

O jaké samostatnosti to plácáte? Žádnou samostatnost nechtěli. Buď chtěli k Německu a nebo zůstat v Československu. Samostatný stát nevyhlašovali. Ti, co bojovali za Československo, tu zůstali a ostatní prostě šli. I části mé rodiny dekrety zabavily majetek a je to správně! Naprosto s tím souhlasím. Dnes to vidím i tak, že pokud by nebyl odsun Němců a Maďarů, tak by nás čekala občanská válka a masakry obyvatelstva. Lepší řešení k dané době neznám. A kdo se to snaží shazovat je dle mého jenom zaslepený hlupák. Nemusíte souhlasit s mým názorem, ale měl byste se sám probudit.

+1/0
14.6.2014 16:16

S74t70a26n48i48s16l96a44v 67H89o98r90á10č70e57k 5391718295774

Žiju v bývalých sudetech a ujištuji vas že toto téma nikoho nezajímá, němci si tu přijedou kdy chtějí a zase odjedou, asi sami neví co by v té bídě tady dělali. Myslím že i na těch jejich sjezdech je to jen pár výkřiků pro zviditelnění, děti těch němců co museli odtáhnout se sem již nikdy nevrátí. Co by tu dělali!? V rajchu se mají 100x lépe než tady!! Klidně bych dekrety zrušil ale kdo se o to zajímá tak ví moc dobře že to nelze, resp že by to nebylo ani zdaleka tak jednoduché z principů mezinárodního práva. Vyhrožovat návratem sudetáků je čirý populismus pro zviditelnění-nic víc..tam i tady.

+1/−2
9.6.2014 8:33

Š85á28r84k87a 37Č10e66c25h43o30v97á 8888606905645

Dekrety bylt reakcí na chování Němců, žijících v ČR, kteří téměř 100% podporovali Hitlera. 2. světová válka do Evropy patří, odehrávala se v ní, to už nikdo nezmění. Tak by nikdo neměl v historických souvislostech měnit ani Benešovy dekrety.

+4/−1
9.6.2014 6:16

R53a55i45n64e52r 56E20l39l15e95d74e29r 2473553129356

100% Nemcu v CSR podporovali Hitlera ? To je take zase hruba propaganda.

Pochazim z K.Varu a muj otec byl proneslodpvan Henleinem a K.H.Frankem, takze sledoval deni pozorne. Pro Hitlera byla mensina, to byla realita, ktera se dnes vsak nehodi pro posuzovani tehdejsiho vyvoje.

0/−4
9.6.2014 7:23

J67o57s52e26f 84Č56t62v15e16r22á35k 1261567526404

"fast 100% lieber Reiner, fast 100%"

+3/0
9.6.2014 9:54

R34a33i32n35e73r 88E89l82l57e30d30e66r 2793693559886

Mily pane Ctveraku, skoro by znamenalo pres 90%, to bylo mozna nekde v Reichu a nikoliv v CSR. Samozrejme nesmi se promichat prani po autonomii a "nadseni" pro Führera, coz by se dalo vysvetlit vyvojem po 1 SV.

Pri zalozeni CSR bylo skutecne vice Nemcu nez Slovaku na uzemi pozdejsi republiky. TGM v USA mluvil o mizive mensine, tim to bohuzel pocalo.

0/−3
9.6.2014 10:41

T64o34m34á44š 52V60a39l58d14e18r 7273230939

Pokud bych měl podobné myšlenkové pochody mohu s klidem prohlásit, že Německo do Evropy nepatří. Generovalo válečné konflikty. A poslední nabyly světových rozměrů.

 A nyní vážně. Situace jasně ukazuje stále morální aktuálnost těchto dekretů. Sudeťáci nejsou schopni akceptovat svou odpovědnost za rok 1938 . Chtěli do Německa a po roce 1945 jim toto bylo umožněno. Situace došla tak daleko, že tyto dvě národnosti nemohli žít v jednom státě.Kdo nežil za první republiky (zvláště 1937-1938) v pohraničí  nepochopí. Pro dobré vztahy je nutné udělat tlustou čáru po odsunech ( vy jste vyhnali nás, my pak vás). Už nic bych neřešil, jelikož pak bychom se dostali do spirály obvinění a řešení křivd, které jsou součástí dějin a ne současnosti.

+2/−1
9.6.2014 4:10

P93e49t30e12r 51W29e35h17r92b79e29r39g74e44r 7227433590821

Demagogie nic vic!

0/−2
9.6.2014 11:26

M18a29r78e39k 22H88r78u26b75y 6297242171598

Je trestuhodne, se se jeste 25 let po revoluci resi jakesi "restutuce". Zadna jina postkomunisticka zeme v tomhle bode nema takovy chaos jako CR :-/

+2/0
8.6.2014 22:06

T94o43m37á27š 77K46u54č61e61r18a 5457942587102

To je křiku kvůli Benešovým dekretům. Ono zaprvé jich bylo přes sto, zadruhé se týkaly kompletní obnovy Československa a Němců se z toho dotýkaly 3, a za třetí - dnes už jich je vetšina, ne-li všechny, překryty jinými právními normami - novějšími. Dnes se takový sudetský Němec klidně může nastěhovat třeba do Ústí nad Labem, sehnat si zde práci a spokojeně bydlet dle předpisů platných v EU. Dokonce i ten sraz by si tady mohli udělat, tak jako všichni ostatní - jediná podmínka je u toho dodržovat shromažďovací zákon.;-)

+1/0
8.6.2014 21:41

M40a26r78c74e95l88a 47S83t81e15i69g13e36n32b14e27r57g97e84r 7850121573655

Citace: Čeští zástupci jsou i na letošním sudetoněmeckém sjezdu. Do Augsburgu dorazili například místopředsedkyně KDU-ČSL Klára Liptáková, předseda Strany zelených Ondřej Liška nebo poslanec TOP 09 Daniel Korte.

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/benesovy-dekrety-augsburg-nemecko-sudetonemecky-sraz-pp9-/zahranicni.aspx?c=A140607_125222_zahranicni_aha

podle meho jsou to vlasti zradciRv cpou se nekam co uz je davno za nami pred lety by je vyhnaly bicem.

Jinak takto pripravuji pudu panbickari KDU-CSL prolomeni Benesovych dekretu skrz cirkevni restituceRvRvRv

Jak  zajimave

+3/−2
8.6.2014 19:07

M74a88r96c30e98l83a 83S79t22e58i61g46e10n32b35e69r75g23e88r 7720331893555

Nemci do dneska dluzi Rekum miliardy€ za vynucene pujcky. Do dnes se vyhybaji

tyto penize ktere si Hitler pujcil vratit. Naposledy to Merklova odmitla v 2013

tak co chteji sudetaci.

Jinak ja uz ziji v Bavorsku pres 30let a mimo techto srazu je dnes UZ nikdo nebere vazne jen unas se z toho dela drama RvRvRv

Chteji se jen zviditelnit a dostat se do Bavorske vlady ;-O;-O

+4/−2
8.6.2014 18:57

R42a36d14o63v32a59n 91S11t43o64k37l81a54s95a 3149622136695

;-D už dlouho jsem se tak nepobavil: promiňte, že to napíši tak, jak mne to v první chvíli napadlo, nechci Vás urazit: Napadlo mne, že se hned tak nevidí český šovinista s německým jménem žijící v Bavorsku...;-)

+1/−3
8.6.2014 19:12

R56a17i66n36e98r 78E57l80l84e94d22e78r 2663203429616

Poturcenec horsi Turka.

+1/−2
9.6.2014 8:57

M92a66r75c34e91l78a 77S92t34e64i54g35e30n16b72e53r42g65e65r 7620551623785

Radovane

nemas ani poneti o co tu jde!!

+2/−1
9.6.2014 14:13

P32e78t37e46r 23W43e33h32r75b88e87r30g79e70r 7347903630821

naprosto neverohodne!!

0/−2
9.6.2014 11:30

M11a80r73c58e50l18a 41S62t56e22i14g64e78n82b69e87r48g86e77r 7440541693585

Nejdrive se informuj nez neco za blekotasRvRvRv

+2/−1
9.6.2014 12:37

A75n66t15o49n45í47n 61K77a82l63i80s81t14a 6374240479734

"Sudeťáci" -( jenom jako pracovní označení), s nadšením spojili svůj osud s Hitlerovským nacistickoněmeckým státem. Tak s ním přece musejí sdílet osud, jak dobrý, tak špatný, který z toho vyplynul. A nebo, nyní - brečí jak ten kluk - " kdybych to byl věděl, tak by sem sem nechodil"......?

+4/−1
8.6.2014 18:07

M89i11c39h68a53l 91P28o98n80o92c92n88ý 2464935331

Sjezd sudestskych Nemcu do Evropy nepatri! :-P

+5/−1
8.6.2014 17:51

M35a24r67c18e14l69a 78S83t72e57i32g81e74n54b55e50r73g95e75r 7150851263655

Michale mas pravdu.

Pred lety se jim jeste rikalo neofasiste a nikdo s nimi nechtel nic mitRvRv

+4/−1
8.6.2014 19:10
Foto

I56v66o 34R56o52t58t24e83n58b38e66r23g 3947328538678

Myslím, že postoje Benešovy vlády osvětlí: http://www.rottpanorama.cz/, kde posledním odstavci článku Významná výročí klepou na dveře. jsou odpovědi ve zvukové formě k Lidickému masakru v roce 1942 !!

0/0
8.6.2014 16:15

R53a16d85o78v47a72n 58S16t95o26k82l60a77s67a 3789562426615

;-) ovšem tato tragická minulost je minulostí, kterou si musíme připomínat, aby se neopakovala, ale je třeba vidět, že viníci těchto a podobných tragédií na obou stranách už nežijí. Nemá smysl tím zatěžovat dnešní česko-německé vztahy ;-)

0/0
8.6.2014 16:25

J61a21n 64U98l24r29i64c68h 7780313118818

Vztahy zatěžují sudetští Němci. Svým nehorázným zpochybňováním Benešových dekretů.

+4/−1
8.6.2014 16:30

R83a79d32o97v98a46n 28S82t17o27k59l35a74s63a 3169892586195

:-) já to tady pořád píšu - sudetští Němci už nejsou mezi živými. Nikdo z těch lidí, které označujete za sudetské Němce, se proti Československu nijak neprovinil. Prostě nemohl, protože buď byl v té době dítě, nebo se narodil až po válce. ;-) Stačí si spočítat, kolik uplynulo od roku 1938 let. Ale někteří Češi zřejmě potřebují toho nepřítele, kdyby ho měli vytáhnout z hrobu !

+3/−5
8.6.2014 16:35

J79a43n 70S42t13a89r11ý 5349511275109

Ano, ale v tom případě je to mnohem hořší, tzv.sudetští Němci již vlastně žádnými sudetskými Němci nejsou, většina se narodila v Německu, vztah k Sudetům veškerý žádný, jde jim pouze a jen o prachy. Přitom již za svůj majetek zanechaný v Sudetech dostali zaplaceno z válečných náhrad, které měla dostat ČSR. Takže Češi žádného nepřítele nepotřebují to jen sudeťáci neumí potlačit svou chamtivost.

+4/−1
8.6.2014 19:04

R25a71d76o31v26a93n 84S60t40o49k94l48a25s11a 3359452106925

:-) spíše bych řekl, že myslí na rodiče a chtěli by je rehabilitovat, protože někteří z nich se domnívají, že odsunem se jim stala křivda. Pro toto mám pochopení. A zda jim jde o majetek? Některým možná ano, ale nebál bych se toho. To je právně tak složité, že ani zrušení dekretů by jim nepomohlo. Právě proto, jak píšete, že odškodnění už dostali. Podle mého názoru je otázka dekretů spíš morální než majetková. A ještě bych chtěl dodat, že ty dekrety jsou v podstatě obrovským břemenem zejména pro Čechy. Neustále o ně mají strach, různí populisté je zneužívají ke své propagaci. Třeba při volbě prezidenta. Kdybychom se toho břemene zbavili, tak po čase by se ukázalo, že se nic nestalo, jenom by se nám ulevilo a vyčistil by se vzduch, protože by už nikdo neměl důvod je vytahovat. Ani tato diskuze by nebyla. ;-)

+2/−4
8.6.2014 20:35

S34t69a54n87i44s60l68a78v 93H77o96r56á81č46e12k 5211408945434

Naprostý souhlas pane StoklasaR^

+1/−2
9.6.2014 8:35

P41e88t12e75r 50W63e70h64r42b44e95r12g95e76r 7637953390641

Protoze nebyla podepsana mirova smlouva z Nemeckem, nemaji Cesko ani Recko narok na odskodneni!!

0/−3
9.6.2014 11:34
Foto

I37v47o 95R38o77t92t46e83n18b29e66r93g 3557978268828

Já téma neotevřel, je to jen reakce na výrok ze sjezdu, tak kdo je kalí ???

+1/0
8.6.2014 18:25

F16r83a32n11t25i72š76e96k 10N43o60v52á80k 9473185420674

Čeští zástupci jsou i na letošním sudetoněmeckém sjezdu. Do Augsburgu dorazili například místopředsedkyně KDU-ČSL Klára Liptáková, předseda Strany zelených Ondřej Liška nebo poslanec TOP 09 Daniel Korte.

!!!!!!

Elita Českého národa. Doufám, že jim tam dali aspoň klobásu a pivo.

+4/0
8.6.2014 15:23
Foto

J94a44n 60Č33e81r14m79á61k 4449748505497

jsem rád, že tam tito lidé jsou, neboť jedinou cestou je vzájemné smíření a odpuštění si... A je škoda, že především levice a bohužel i ODS se tváří, že je vše vpořádku, že za vše mohou Němci a že bylo správné vystěhovat třetinu obyvatel... Bohužel, ten kdo na to nejvíce doplatil byla naše společná vlast...

A je smutnou pravdou, že člověk, který to vše prošlapal a posvětil přičemž zločincům udělil generální pardon byl ještě nyní parlamentem oceněn!... Přitom jednal na stejném základě, jako právě poražený Hitler...

+5/−8
8.6.2014 15:31

J14a79n 93U57l21r16i63c48h 7390303398478

To co píšete je naprostý nesmysl. Benešovy dekrety vycházely z rozhodnutí spojeneckých mocností. To nebyl žádný Benešův výmysl.  Zabavené majetky byly odečteny, z nikdy nevyplacených reparací.

+8/−1
8.6.2014 15:42

R62a77d35o21v97a74n 74S61t70o58k94l73a43s78a 3369312866355

Vaše myšlenky jsou v této diskuzi ojedinělé, převládá spíše nenávist až za hrob...:-) Češi si pořád nechtějí přiznat, že po vzniku Československa žilo v tomto státě více občanů německé národnosti než Slováků. Přesto Němci neměli taková práva jako Slováci, například úředním kazykem byla čeština a slovenština. Netvrdím, že to byla chyba, to nevím, ale chápu, že Němci to vnímali jako křivdu. A Československo nepřijali...:-/

+1/−6
8.6.2014 15:47

R74a33i71n27e16r 84E48l46l27e98d78e22r 2383573819826

Nikdy se nerika, ze Nemci zili na uzemi pozdejsiho Ceskoslovenska uz pres 800 let, osidleni bylo na pozvani ceskych kralu.

Jen tak pro zajimavost napriklad Karlovy Vary, tam se mluvilo az do r. 1945 nemecky, cesky podil po zalozeni CSR byl mizivy, pred rokem 1945 to bylo asi 4% ,  byli to vetsinou statni zamestnanci jako policie, draha, posta atd.,

Vznik panslavismu po r.1848, ktery prichazel z Ruska natropil hodne zla.

0/−3
9.6.2014 9:08

P97e70t15r 14V86l82c14e90k 5542395455247

Souhlasím...čas však nelze vrátit zpět a obavy z toho, že Němci se vrátí ke svým políčkům je nesmysl. Revize dekretů by stejně způsobila obrovský chaos, takže by podle mě mělo být řečeno, že tak, jak Němci obrovsky nenávratně poškodili naši republiku, nebylo pro mnohé Němce spravedlivé vysídlení.  Ponechat status quo, ale přiznat si fakt, že se křivda stala i na německých civilistech, i když náladu po válce lze pochopit.

+2/−4
8.6.2014 15:55

F31r88a28n37t72i16š57e21k 40N77o38v88á92k 9983945610334

Důležité vybrat si správnou stranu.

Chápu, že vidina bavorské klobásy a piva je lákavá, ale co vaše národní hrdost. Nebo to už je přežitek?

+3/−1
8.6.2014 16:03

P23e76t21r 75V72l73c31e43k 5142315835787

více než národní hrdost (či národní malost, jak chcete) je lidská moudrost, cit a národní empatie....

+2/−3
8.6.2014 16:06

J41a81r91o62s58l27a89v 35J72o63s26e26f 5132530190764

No co. Asi si jeli pro omluvu za vyhnání čechů z pohraničí a za zabrání českého území v 38 -mém roce. ;-D

+3/0
8.6.2014 16:19

F16r19a34n59t89i23š42e63k 71N50o10v54á24k 9153885370254

Sudetští Němci chtěli do Říše, tak proč se rozčilují, když tam jsou.

Špatně se jim nevede, pan Posselt kypí přebytkem.

+5/0
8.6.2014 15:12

R38a48d24o79v71a13n 72S32t97o16k95l72a66s65a 3959662216195

Přišel jste pozdě, sudetští Němci, kteří chtěli do Říše, už nežijí. :-) Spočítejte si to - k obsazení Sudet došlo v roce 1938, to je asi 75 let. Volební právo měli lidé od 21 let. Takže ten, kdo v té době volil Henleina a podílel se tak na rozbití Československa, by dneska měl 96 let. ;-) bojujete s mrtvými nebo se starci..

+1/−6
8.6.2014 15:24

F53r41a70n45t77i19š50e62k 13N12o84v46á45k 9473865770884

Těch 800 nabuzených sudeťáků mi nepřipadá jako starci nebo mrtví.

Ti přesně ví co chtějí !!!

+5/0
8.6.2014 16:06

R73a47d73o42v85a36n 53S93t49o75k96l75a82s87a 3459692736285

A co Vám udělali? Jakých zločinů se dopustili vůči Čechům nebo vůči Československu? ;-)

0/−2
8.6.2014 16:12

R90a47d28o96v60a75n 68S27t36o86k59l28a28s83a 3919282316345

A co Vám udělali? Jakých zločinů se dopustili vůči Čechům nebo vůči Československu? ;-)

0/−3
8.6.2014 16:12

B34a81r10b46o31r69a 79L43a67n73č66o41v20á 3272531106677

Benešovy dekrety odporují demokratickém y snění a měly by byt zrušeny

0/−7
8.6.2014 14:28
Foto

J79a37n 96Č77e55r15m98á76k 4359758645827

těžko je lze zrušit, to už dnes asi není možné... Ale měly by být trvalým mementem bezpráví a lidských hrůz, stejně, jako je naše pohraničí trvalým mementem, kam vede lidská msta ...

+2/−3
8.6.2014 15:34

A78r53t58u62r 63D69e36n96t 4313670841398

I vy brepto, poučte nás. Dějiny začaly 10. 5 .1945, že?

Obracení historie naruby, vinníci budou oběťmi...

+4/−1
8.6.2014 16:56

P86e19t36r 16V18l43c58e59k 5472555945507

Ona je taková falešná představa, že Němci odsud odsunutí byli vnímáni Čechy jako zločinci......tak to ovšem nebylo. Samozřejmě mnoho z nich kolaborovalo, stejně jako mnozí Čechové s nacisty. Ale povětšinou žili s Čechy v přátelství. Jako jeden z důkazů uvádím, že ti Němci, kteří byli pro české hospodářství nezbytní, ti odsunuti nebyli. To bylo tisíce rodin a jejich setrvání zde bylo jen z důvodu odbornosti. Tito Němci a jejich potomci žijí v ČR s námi a nikdy s nimi žádné problémy nebyli, žijí s námi v pohodě dál a jejich výběr nebyl dán vztahem k Hitlerovi, ale odborností. Tvrdit, že tito Němci měli být potrestáni a souzeni hraničí už s fanatismem Čecháčků, který i 70 let po válce nevadne......:-/

+6/−5
8.6.2014 13:37

J75o28s35e14f 74Z70e65t86í11k 1889188208138

Co by jiného by měl tenhle spolek,než stále dokola ukřivděné štvaní a tím pádem brzdit skutečný rozvoj opravdově dobrých vztahů!Mnohým pak stačí,aby takový populista nastolil toto téma před volbama a sockomunisti mají navrch!;-)

+3/0
8.6.2014 13:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.