Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mladič střelbu do civilistů nenařídil, hájil bývalého generála svědek

Po sérii průtahů začala v Haagu druhá část procesu s Ratko Mladičem. Bývalý bosenskosrbský generál čelí obvinění z genocidy a zločinů proti lidskosti. Osobně vypovídat odmítá a zastupuje jej právník, obhajoba ale hodlá předvolat přes 300 svědků. Výpověď prvního z nich zazněla v pondělí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38i81ř69í 18M50á29l93e66k 7142597138307

Víte, když se dva rvou, třetí se směje. tohle platí v případě Jugoslávie až moc..

+1/0
20.5.2014 16:00

D86a23v33i16d 56K23a91p97r 4364679218730

souhlas...

0/0
20.5.2014 16:10

J34a45n 23R91e17n14d33a 1629122709413

Hagské divadlo, komedianti. Proč tam není stíhán válečník a vrah Buš a Obama ?

+2/0
20.5.2014 15:17

J56i26ř76í 16M90á40l14e89k 7232307888557

Zvláště Davidu Kaprovi bych doporučoval knihu Srebrenica - Der Kronzeuge, kterou napsal jeden z přísedících ICTY v Haagu..

0/0
20.5.2014 8:36

D16a26v79i24d 37K36a20p70r 4704709958820

David Kapr byl v letech 91 az 92 v Chorvatsku u Vukovaru, Osijeku, Almašu, Sarvašu na fronte... David Kapr byl v roce od 92 ve Slavoniji v Daruvaru a okoli tak ze David Kapr vi o Chorvatech a Srbech a valce  mnohem vice nez vetsina tady...

0/0
20.5.2014 9:07

J15i15ř12í 58M10á35l49e28k 7252817768897

Pak jistě i ví proč začala válka v Chorvatsku a kdo byl Franjo Tudjman, který zrušil volební právo 600.000 Srbů v Chorvatsku atd..

+1/0
20.5.2014 9:09

D79a17v11i67d 32K77a97p52r 4454889178750

to jste prave rekl je blbost ktera nikdy nenastala... Mam kamarady srby kteri chodili volit... na Daruvarsku vsechny srbove mohli volit...

0/0
20.5.2014 9:13

D37a88v95i35d 90K10a70p85r 4304929118840

Vlaka zacala ve Slovinsku... ;)

0/0
20.5.2014 9:14

J38i54ř88í 86M80á69l39e34k 7482897448307

Jo ve Slovinsku, to byla taky zajímavá "válka". V podstatě tam demonstranti blokovali kasárna a hraniční přechody a ve výsledku padlo jen několik lidí, většinou vojáků jugoslávské armády.

+1/0
20.5.2014 9:22

J35i52ř48í 91M72á53l47e25k 7962357318207

Tudjmanova nová Ústava už se Srby nepočítala, byli v ní jen menšinou.

+1/0
20.5.2014 9:20

D39a23v37i25d 20K90a68p85r 4154269398760

no a co? Ja jsem Cech a taky jsem v chorvatsku mensina, mimochodem Ceske, Srbske, Italske, Madarske... a podobne mensiny maji mnohem vetsi prava nez napriklad dnesni Chorvatska mensina ktera zije v Cesku. A vsecny mensini v byvlae YU stejne jako v Chorvatsku maji pravo stejne jako Chorvate... Srbska elita v roce 90 nepocitala vubec z Chorvaty... Srbska elita v roce 90 hlasala ze tam kde jednou stopupil Srb je srbsko...

0/0
20.5.2014 9:25

J87i20ř70í 74M59á82l36e46k 7542757108487

Jenomže je problém pokud uděláte menšinu z někoho, kdo předtím menšinou nebyl. I válka v Bosně byla proto, že nikdo nechtěl být menšinou.

+1/0
20.5.2014 9:28

D61a77v22i75d 54K85a86p12r 4334789578660

ten problem nezacal o tom kdo je mensina a kdo ne, ten problem je mnohem vetsi s slozitejsi a tahne se strasne dlouho pred rokem 89. Ale i tak porad plati ze Srbove v Chorvatsku maji vetsi prava nez Chorvate ci Slovaci ci Madari v Srbsku...

0/0
20.5.2014 9:33

J42i24ř23í 57M30á57l24e19k 7232707148617

Já jen vím, že v roce 1992 existovala jakási dohoda, které měla rozdělit Bosnu na kantony, podobně jako ve Švýcarsku. Snad plán "Cutileiro"? podle diplomata podobného jména. Tato dohoda už bylo podepsána, ale US diplomat Zimmerman poradil Izetbegovičovi, aby podpis stáhnul. Pak začala válka naplno. V Bosně byli i lidé, co nechtěli válku například vítěz voleb Fikret Abdič, kterého Izetbegovič odstranil. Tenhle Abdič se i se Srby dohodnul a neválčil s nimi.

+2/0
20.5.2014 9:53

D81a71n64i24e98l 83V65u62č23e88n63o41v77i92č 4400291382368

no nepovídejte... a čímpak to máte podložené.. jedna paní povídala?

+1/−2
20.5.2014 10:36

D53a19n61i14e42l 45V68u77č25e95n61o90v35i89č 4730601932828

pane Málek ta reakce nebyla na vás, ale na pana Kapra a jeho tezi o tom, že občané Srbska mají menší práva než občané Chorvatska (národnostní menšiny).. takže nějak nechápu váš minus :)

+1/0
20.5.2014 12:21

J30i72ř13í 48M22á93l53e53k 7592807798377

Já ho chápu, dal jsem ho omylem.. Vrátit to bohužel nejde..

+1/0
20.5.2014 12:29

D26a93v79i85d 26K94a98p77r 4394299548300

ja se v narodnostnich mensinach na uzemi byvale YU dost  angazuji tak ze vim co vim. Ono si to vlastne muzete zjistit i sam kdyz zajedete k mistnim a budete se ptat...

0/0
20.5.2014 13:38

D67a68n11i31e62l 72V66u26č97e57n97o64v33i15č 4950661592878

no tak když se tak angažujete, tak uveďte nějaké rozdíly, nějaká fakta prosím, určitě si vzpomente na nějaké konkrétní příklady :) ... co se týče legislativy tak v Srbsku je to takto ...Na území Srbska dnes žije více než jeden milion příslušníků národnostních

menšin.Srbsko jim zákony a jejich novelami garantuje na svém území práva

i svobody. Mohou se v souladu se zákonem přímo nebo prostřednictvím svých

zástupců podílet na rozhodování, nebo samostatně rozhodovat o některých

otázkách týkajících se své kultury, vzdělávání či použití jazyka a písma v úředním styku. Aby mohli uplatnit toto právo, mohou si volit své vlastní národní rady, jako s vé zástupce, zapojené do procesu spolupráce s příslušnými orgány. Příslušníkům národnostní menšiny se zaručuje rovnost před zákonem a rovná právní ochrana, je zakázána jakákoliv diskriminace menšiny, mají stejné podmínky jako ostatní občané státu. Mohou se podílet na správě věcí veřejných a vykonávat veřejné funkce. Zákon zakazuje násilnou asimilaci národnostních menšin v zemi, jakož i jakákoliv opatření, která by mohla způsobit nepřirozené změny v etnickém složení obyvatelstva v oblastech, kde žijí národnostní menšiny tradičně a ve velkém počtu. Současná národnostní politika Srbska zabezpečuje menšinám ochranu života a základních lidských práv a svobod, dopřává jim rovnoprávnost před zákonem, volné užívání jejich jazyka, svobodu náboženství, či možnost zakládání vlastních samosprávných institucí.

+1/0
20.5.2014 14:29

D84a86v96i87d 79K66a20p48r 4734789608250

ok a co z toho nemaji Srbove v Chorvatsku??? Vse maji a muzou pouzivat kromne zminene cirilice a i to je jen kuli Vukovaru, ale i to se casem poda proto ze pokud to muzou mit cesi na Daruvarsku tak to budou mit i Srbove ve Vukovaru.

0/0
20.5.2014 14:39

D10a27n81i79e53l 92V31u89č86e23n63o38v67i95č 4240611212978

ale to vy tu tvrdíte, že menšiny v Srbsku mají menší práva než menšiny v Chorvatsku :D ... já se z vás jen snažím dostat to, jak jste na to přišel... a vy to najednou otáčíte proti mě jako bych to tvrdil já a začal s tím já :D

+1/0
20.5.2014 14:54

D41a27v50i44d 66K32a79p88r 4444209248980

Ja vim ze Chorvate v Srbsku maji vsechna prava jako Srbove jen je je obcas tezke aplikovat nektere veci (toz to je praxe jak jsem rikal bezte tam a popovidejte si z lidma, tady se tvarite jako ze tomu rozumite dle jmena pochazite taky odnekud z blakanu tak jiste nebude problem si to jit overit do vojvodini) ... a take vim ze Srbove v Choravtsku maji stejna prava jako Chorvate a taky je muzou aplikovat a mimo jineho maji i svoji politickou stranu. (SNS)... Vim to pac sem v chorvatsku ta mensina ktera ta prava ma a casto jedname se srbskou, italskou a ostatnmi mensinami v Chor....

0/0
20.5.2014 15:14

D87a64v81i14d 97K47a51p34r 4514739378970

a take se stikame z mensinami ze Srbska...

0/0
20.5.2014 15:14

D97a72v43i58d 21K70a94p85r 4624799298970

a uz konecna, unavuje mne to tady, verte si cemu chcete vase vyhoda ci problem ;) Verim ze si v hospode muzeme v klidu dat pivo ale o YU valce se bavit nemuzreme, vy mluvite o tom co jste cetl a ja o tom co jsem zazil a tu se neschodneme :)

0/0
20.5.2014 15:16

D12a65n60i58e10l 63V58u21č75e86n35o97v55i63č 4960761202858

mluvím o tom co zažila moje rodina... takže klid...

+1/0
20.5.2014 15:56

D55a67v88i51d 46K92a88p31r 4774729258370

ja jsem v klidu, vasi rodiny mi je lito stejne jako vsech Srbu, Chorvatu, Cechu a ostatnich kteri touto valkou byli nejak .. ani nevim jak to napsat.. nejak utlacovani ci prisli o nekoho sveho... Ale hazet to na jednu nebo druhou stranu je spatny pohled... A i tak porad povidame jen o tom co vam nekdo rikal (i kdyz je to vase rodina, vy sam jste tam nebyl a vim jak lidska pamet pracuje a tim vas nechci urazit a ani vas neurazim) a co jsem ja videl v oblasti kde zilo spoustu srbu, chorvatu a cechu...

0/0
20.5.2014 16:55

D46a17v45i83d 12K42a86p91r 4344879248260

omluvam se ale neumim psat cesky.

byvlae = byvale

stopupil = vstoupil

0/0
20.5.2014 9:29

J32i20ř47í 45M12á57l72e27k 7752757338607

V pohodě, mě překlepy nevadí, ani se za ně po lidech nevozím..

+1/0
20.5.2014 9:30

J19i59ř29í 66M69á78l85e84k 7942477508277

P.S. ty vaše poslední dvě věty jsou jak vystřižené z propagandistického slovníku NATO..

+1/0
20.5.2014 9:29

D61a71v60i64d 89K28a61p67r 4524719298350

Fakt :) no vidite budu delat PR pro NATO :) konecne vim co budu delat... Jenze ty vety nejsou moje vetu o tom ze tam kde jednou vstoupil Srb je Srbsko pronesl but Milosevic nebo Draskovic... nevim kdo to presne byl...

0/0
20.5.2014 9:36

J55i52ř28í 30M10á96l61e70k 7822837748527

Miloševič to zřejmě nebyl, jinak by to využili v Haagu.

0/0
20.5.2014 9:37

D22a29v32i54d 11K39a30p84r 4684299838390

asi budete mit pravdu, Haag je stejne takova mezinarodni hra... Milosevic, Tudjman, Mladic a pod. sice zacali svejme kecama tu valku ale prokazat jim ze oni neco naridili bude tezke... Takovej Arkan a jeho jednotky, to je ten pravovernej zlocinec...

+1/0
20.5.2014 9:42

J95i17ř37í 57M23á65l18e46k 7392927208277

Nojo, podobně jako Orič v Bosně. Válka v bývalé Jugoslávii je opravdu velké téma a rozhodně není černobílá. S vámi se diskutovat dá.

0/0
20.5.2014 9:48

D59a65v84i97d 85K79a44p76r 4964179518690

dekuji, s vami take ale ted musim jit makat...

+1/0
20.5.2014 9:51

J95i16ř66í 22M50á44l66e36k 7682877338917

Tak zas někdy..

+1/0
20.5.2014 9:54

D68a13n57i27e75l 37V22u29č19e14n94o44v54i31č 4970881842178

až na to, že demagogové jako vy tu vámi nepřesně citovanou větu vykládají po svém... Její jediný význam je ten, že kde žije jediný Srb je Srbsko v tom smyslu, že Srbové jako konstitutivní národ YU budou chráněni svým mateřským státem i mimo hranice Srbska... Pokud by Chorvatsko v té době vznikalo jako občanský stát a né jako národní rychlokvaška poháněná z venčí, mohl být klid... těžko žít s někým, kdo adoruje ustašovce! Máte vůbec představu kolik žilo v Chorvatsku Srbů před druhou světovou a po ní? A na kolik nakonec klesl tento počet po občanské válce?

+2/−1
20.5.2014 10:32

D42a88v64i66d 61K16a97p94r 4944949358830

p. Vucenovic, ja tam tou dobu byl a videl jsem sve. Chorvate, Slovinci, Makedonci a ostatni narody byli taky konstitutivní národy YU. Nikde prispevcich neobdivuji a nepodporuji Ustasovce ci Cetniky. Vzhledem k vasim urazkam nema cenu s vami diskutovat... jasne je ze za vsim vidite Chorvaty, USA a kdo vi koho jeste, jen Srbove jsou nevinatka... Preji pekny den.

0/−1
20.5.2014 10:51

D57a70n42i91e39l 81V32u26č10e68n94o31v60i90č 4210311672298

tak nevím, buď neumíte číst a nebo čtete mezi řádky něco co tam není:) nikde jsem, žádnou urážku nenapsal (pokud neberete jako urážku označení demagogem) a několikrát jsem napsal, že v téhle válce (potažmo v každé válce) jsou viny všechny válčící strany

+1/0
20.5.2014 12:18

D45a77v50i61d 54K44a36p11r 4514509298790

napsal jste ze "těžko žít s někým, kdo adoruje ustašovce" ja tam cast roku stravim... Ale mate pravdu cast Chorvatu (je jich mala mensina) ustasovce adorovala ale na daruvarsku cetnici taky byli opevovani mistima srbama... Tak ze o cem to placate? Kolikrat jste byl a jak dlouho v Chorvatsku v oblastech kde ziji Srbove? Byl jste tam v roce 89 - 94??? Ja tam zil 20 let a ted tam kazdy rok stravim hodne dnu. Pro upresneni zil jsem na Daruvarsku a tam je 40% obyvatel Srbu. Jo a jsem Cech... Jedine pravo ktere je Srbum zatim kraceno je mit ve Vukovaru dvojjazicne nazvy na urednich budovach. Ale jedna se o Vukovar a to vzdy bude velice tezka rana mezi Srby a Chorvaty...

0/0
20.5.2014 13:49

J42i26ř93í 34M56á33l12e61k 7912267658677

Na rozpad Jugoslávie je třeba pohlížet globálně.. Váš pohlde je bohužel zdá se přísně z místní chorvatské optiky. Chtěl jsem napsat to, že není jisté, zda je právě tento váš pobyt až takovou výhodou.

+1/0
20.5.2014 14:01

D16a73v92i43d 16K70a93p76r 4374759598570

no ja se spise stranim Chorvatum, priznavam to. ale nerikam ze oni jsou svati a nedelali nic zleho. A taky mluvim o tom co jsem sam zazil (nepocitam tu debatu o Dubrovniku :) )  a vim jak se na Daruvarsku zilo, jak vypadali Srbske vesnice a jak Chorvatske, a vim jak tam zahynuli prvni lide (nebyli to Srbove). Proste zkratka v mem kraji zacali valku Srbove ac se nam vsem zilo krasne. Proste jednoho vecera kdy vsichni mladi byli na mistni diskotece (Srbove, Chorvate a ostatni) nekdo par metru od te diskoteky (jmenovala se Klub 39) zabil zezadu 3 policajty (pozdeji se zjistilo ze ty policajty nezabyli ani Cesi ani Chorvate ali oni "druzi") a druhy den vsechny ti "oni" zmizeli. Vecer jsme spolu chlastali a druhy den strileli na nas... Nebyt te vlaky tak tu dnes s vami nekecam a ziju stale nekde tam dole na balkane. Ja jsem jeste v roce 89 nevedel kdo je Srb a kdo je Chorvat a ani mne to nezajimalo a dnes mne to uz take nezajima. Vinu nesou vsichni. Ti pravi zlocinci stejne neboudou nikdy poradne potrestani, vim o jednom na Daruvarsku, ten c.... zabyl srbskou rodinu a odsedel si jen 5 let...

Ta valka prave zacala tak ze jsou lide s kteryma se poradne neda mluvit, jak je tu videt z mistim diskuterem. Nekteri nejsou ochotni pripustit ze i jeho narod muze nest vinu...

+1/0
20.5.2014 14:35

D43a95n25i97e64l 37V39u80č96e30n35o77v37i36č 4440861282158

tak to je první smysluplnej příspěvek, kterej ste dnes napsal a víceméně tu shrnujete moje slova... poprvé tu říkáte, že krev mají na rukou všechny strany a těžko hledat viníka a oběť (z pohledu národů) ... mám pocit, jakobyste byl malinko schyzofrenik :)

0/0
20.5.2014 16:04

D36a29v21i82d 55K80a50p92r 4944809558510

a pravdu mate globalni pohled je dulezity... ale nekteri zde ho nemaji... a ja ho hledam jen stezi :(

0/0
20.5.2014 14:40

D52a66n66i45e90l 59V17u14č95e64n85o83v70i84č 4470251152788

adorací ustašovců jsem mířil především na Tudjmana.. a vůbec bavil jsem se o období války, nikoli o tom jak to bylo před válkou nebo nyní po válce... btw před rokem 89 se téměř všichni tvářili jako Jugoslávci :) Zkrátka v kontextu tehdejších událostí bylo legitimní založení rep. Srbská Krajina. Divíte se Srbům, že chtěli zůstat ve svazku se svým mateřským státem, zvlášť když se Tudjman choval, tak jak se choval?

+1/0
20.5.2014 14:40

D36a17v57i31d 48K40a45p59r 4504449578710

jasne a Milosevic ten nebyl, nic neudelal a vlastne ani neexistoval ze jo? A spustu srbu vcetne jiz nikdy neexistujiciho Milosevice nikdy nepodporovali a nespolupracovali novodobe cetniky (Draskovic a podobni jemu)? Mimochodem Milosevic byl drive ve visoke politice nez ten kreten Tudjman...

0/0
20.5.2014 14:54

J42i57ř34í 54M76á68l20e90k 7452837798247

Takže obhajoba Tudjmana je fakt, že přišel do politiky později než Miloševič?

0/0
20.5.2014 15:01

D19a71v42i36d 22K69a43p34r 4874259548480

ne to neni ja ho ani neobhajuji a take jsem ho nemnel rad, ale nikdo nebude tvrdit ze jen on je ten haj.l vcetne chorvatu a pritom zapomene na ostatni hajzli.y :) p. Vucenovic ve vetsine prispevcich vsechno hazi na Tudjmana a chorvaty ale kriticky se o srbech, pokud se nemylim, nezminil ani jednou a zapomnel na aktery ze srbske strany.... mozna spatne ctu ale z prispevku p. Vucenovice jsou Srbove nevinatka kteri do toho byli zatazeni, takovy dojem jsem dostal ale ja jsem na toto tema precitliveli tak se mozna pletu a pokud ano tak se mu omlouvam.

0/0
20.5.2014 15:21

D93a31n27i36e98l 40V18u72č56e34n32o37v59i25č 4180771142238

no tak to asi vážně špatně čtete... apropos poprvé jste se do mě obul když jsem zmínil vliv USA na operaci Oluja... a ano tato operace mi dost leží v žaludku i to jak se k ní chorvati stavějí... ale hned v zápětí jsem napsal, že viny jsou všechny strany

0/0
20.5.2014 16:10

D43a51n36i42e21l 76V96u19č47e80n11o32v83i26č 4130851602558

Ano i Milošević měl svůj nemalý podíl viny (tvrdil jsem snad někdy že ne?) ale neměl zájem o rozpad Jugoslávie, pouze chtěl přerozložit dělbu moci, Srbsko bylo do té doby vlivem svých autonomních oblastí při rozhodování o chodu YU znevýhodněno a to i přesto, že byli Srbové nejpočetnějším etnikem... To Miloševič změnil a to dost nešťastně... na jednu stranu bylo správné hlasovací nevýhodu odstranit a druhou stranu bylo špatné otočit ji úplně ve svůj prospěch.. není divu, že se to dalším státům nelíbilo.. nicméně chorvatská protisrbská propaganda při volbách v roce 1991 a následná "ústava" nově vznikajícího státu zapříčinila své

0/0
20.5.2014 15:28

D51a83v91i15d 75K16a67p83r 4494149768950

Chorvatska protisrbska propaganda stejne jako srbska protichorvatska propaganda v roce 1991. Tak a jeste mi najdete tu cast Chorvatske ustavi z roku 1990-91 kde je cokoliv napsano proti srbum... ja to tam nemohu najit: http://cadial.hidra.hr/searchdoc.php?query=Zakon+o+izmjenama+i+dopunama+Kaznenog+zakona&searchText=on&searchTitle=on&filteracttype=all&filtereuchapter=all&resultlimitnum=10&action=search&filterfields=35338&resultoffset=&lang=en&annotate=on&bid=v8ewpwn3TzF4b21Qt8aGNw%3D%3D

0/0
20.5.2014 15:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.