Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Před dvaceti lety ho sledovala celá země, vyšetřoval Dubčekovu nehodu

Tenkrát čekalo na výsledky jeho práce celé Československo. Josef Bláha vyšetřoval nehodu politika Alexandra Dubčeka na dálnici u Humpolce. Bylo 1. září 1992 a pršelo. "Měl jsem službu. Hned jsme věděli, že tím autem jel pan Dubček," popisuje Bláha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zahorak1

Husiti, Saša Dubčekovie bol pravý luterán!

Odišiel s otcom do Ruska (Interheľpo - Stedná Ázia), kde videl ten feudálny aziatský komunizmus na vlastné očí a predsa ho s otcom zavádzali aj u nás. Len náhodou tam nezgegol.

Tuším ako 17-ročný sa obsmŕdal okolo hromadnej vojenskej vzbury (tzv. SNP), čím neprejavil lojalitu vlastnému štátu! 

Na prelome 40.50-tých rokov organizoval na Považí akciu "K" ("Kláštory" - katolícke), za čo ho - luterána - notorik Kléma osobitne ocenil.

Nezvládol 68-mý rok (ako mi osobne povedal bola to neschopná 0 (= nula)) a 10-tku ("známu") vo svete z neho spravili on a najmä Husák. Skutočný ideový tvorca odmäku v 1968-mom!!

Na Letnej blúznil o "socializme s ľudskou tvárou", čo je do neba volajúca ho/vadina. A neverte, že bol za spoločný štát, bola to - nech mu je zem ľahká - vyžirka, ktorá sa nahnula na tú stranu, kde bol prospech, kde by mal "slávu"!!  Mimochodom, poznám viacerých komunistických pohlavárov, no toľko majetku čo on a jeho deti nemal nikto!!

+1/0
31.8.2012 12:10

zahorak1

Re: Husiti, Saša Dubčekovie bol pravý luterán!

To o tej nule mi Biľak, voči ktorému mám politické výhrady, ale ktorého si vážim, že nezmenil názor! Nie ako Dubček, raz bigotný komunista, raz "demokrat"!

0/0
31.8.2012 12:12

Theben

Re: Husiti, Saša Dubčekovie bol pravý luterán!

A čo si v živote dokázal ty?Zrejme pravý katolík? Ako si dovolíš tu písať o niekom že je, či bol nejaká nula? 8-o

0/0
1.9.2012 13:44

zahorak1

Brat môj rodný, zrejme kuruc!!

Potom, ako vyliezol Husák z basy, začal vypisovať a realizovať istú zmenu komunistického systému! Najskôr v pozadí, v tzv. intelektuálskej Bratislave (jeden môj stredoškolský profesor mi to naznačil), potom čím ďalej tým verejnejšie (vtedy sa osmelil aj napr. icík Mňačko (ten ktorý napomohol - priamo, či nepriamo - vypáleniu moravskej Ploštiny) so svojími "Oneskorenými reportážami").. Ešte si to pamätám, lebo som to prežil. Potom prišiel viac-menej oficiálny tlak slovenských komunistov, s Husákom a aj Biľakom v pozadí a vystrčenom Dubčekovi - po nešťastnom - vystúpení Novotného v Martine. 

A čo sa týka pôsobenia tejto luteránskej nuly - musel vedieť, že keď smrad Goldstucker pozýval Sudeťákov naspäť Čiech (pre nich, Čechov, by to nebolo zlé), že Rus, 20 rokov po vojne, majúcich ešte na pamäti 25 mil. mŕtvych, nebude chcieť revíziu výsledkov vojny. A nezakročil. Vedel aj o príprave Rusov na vpád a nedal pokyny nezasahovať.

0/0
1.9.2012 17:49

Krokodýl

Možná

Možná že Dubček havaroval tak, jak se tady píše. Můžeme tomu věřit, ale taky nemusíme.

Ovšem kde kdo ví, že rozdělení Československa si Dubček nepřál, dokonce vystupoval aktivně proti tomu.

A že zemřel až 2 měsíce po nehodě - to je přinejmenším podivné. Osobně jsem přesvědčen, že mu na onen svět někdo v tom špitále pomohl. Pak už bylo daleko snadnější ČSFR rozdělit

0/0
31.8.2012 10:39

Genial

Kdy mel Meciar naposledy na sobe monterky?

No kdyz zpravoval Dubcekovi brzdy u bavoraka...

+1/0
31.8.2012 10:26

Theben

Re: Kdy mel Meciar naposledy na sobe monterky?

Tebe by bolo zasa treba opraviť brzdy v hlave, že? :-/

0/0
1.9.2012 13:50

pingu1

exaktni...

;-D 

"Z toho vyplynulo, že musel jet hrozně rychle, jinak by to nestihl," dodal expolicista Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/pred-dvacet-lety-na-dalnici-d1-u-humpolce-boural-politik-alexander-dubcek-1a6-/domaci.aspx?c=A120830_1822650_jihlava-zpravy_mv

0/0
31.8.2012 9:46

nick

Dubček

to zas podělal. Měl se  připoutat

0/0
31.8.2012 9:29

Baarten

To auto zas tak zdemolovaně nevypadá

Připoutání a nevypadnutí z něj by možná pomohlo ....

0/0
31.8.2012 9:22

sámvelkýmao new1

no

myslím, že cibulka by na to měl jiný názor. ten vidí kgb za každým rohem.....;-D;-D;-D

0/0
31.8.2012 6:06

l.g

Sledovala ho celá země...

Lupo, Lupo!

Pokud si dobře pamatuji, tak tahle nehoda vyvolala jen zlomeček emocí a zájmu, oproti třeba nedávnému výstupu "podnikatele" Janouška. Kdo to vyšetřoval nezajímalo absolutně nikoho. Ale hlavně že ho sledovala celá země...

Lupa za bulvár by vám seděla. Rv

0/0
30.8.2012 23:51

flajboj82

Re: Sledovala ho celá země...

Tehdy jeste tisk nemel takovou silu jako dnes...to samy media a hlavne nebyl u nas internet (krome CVUT :-))

0/0
31.8.2012 9:27

l.g

Re: Sledovala ho celá země...

Ano. Ale to jaksi na věci nic nemění. Celá země to prostě nesledovala ani náhodou. Je celkem jedno proč.

0/0
31.8.2012 11:03

Theben

Re: Sledovala ho celá země...

Táto nehoda nevyvolala iba zlomok emócií a záujmu! Skôr vyvolala veľký záujem, nebagatelizuj to tu, dobre? Ak to Teba nezaujímalo, neznamená že to nezaujímalo nikoho. Hovor vždy len za seba!!! 8-o

0/0
1.9.2012 13:49

El-hréran

Náhoda...

Asi jako Diana apod.Tohle zařizují nejlepší z nejlepších.

0/0
30.8.2012 21:27

Rodnok

Re: Náhoda...

Jasně, někomu jde o Dianu nebo o Dubčeka ;-D

0/0
30.8.2012 21:28

petr_12345

Určitě ne náhoda. Kdo jezdí stále jako prase, jednou dojede.

:-/

0/0
31.8.2012 0:55

:Moravian:

Re: Náhoda...

Ale to vis ze jo Pepicku..Podobna fantasmagorie jako u tech kteri veri ze napr. Elvis zije zije, na Mesici nikdo nebyl, Osama neexistoval, WTC byly shozeny att  atp.....Kral Vaclav mel ve zvyku posilat do nemec kazdorocne 300 volu, skoda ze tento pekny zvyk nebyl obnoven. Muselo by se ale z dnesniho velkeho mnozstvi peclive vybirat..:-P:-P

+4/0
31.8.2012 1:11

Dr.Onufrakova

Priebeh nehody Diany a Dubčeka je porovnateľný

Podobne ako hystéria pri pohrebe Diany a Havla.

0/0
31.8.2012 6:47

Janina7

Dubček nasedá do BMW u "Federálního shromáždění" :

Chci byť za desať minůt na Hradě!!!

Řidič MV: To není v dnešním provozu možné.

Dubček: To ma nezaujímá!

Proto šofér neseděl, nikdo nechtěl tohohle politika vozit, při jízdě s ním šlo o život!

+2/0
30.8.2012 20:39

Fai Rodis

Re: Dubček nasedá do BMW u

Coze, on ridil vestoje?8-o

+2/0