Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za ochranu z nebes Česko zaplatí 155 milionů ročně, peníze se ale vrátí

Za účast v unikátním projektu speciálních průzkumných a řídících letounů AWACS, které prakticky každý den startují k ochraně vzdušného prostoru nad Evropou, zaplatí Česká republika 155 milionů korun ročně. Peníze putují na modernizaci i provoz flotily letounů s charakteristickou kruhovou radarovou anténou na hřbetě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Live_in_the_death

Já nevím

ale náš stát nemá náhodou 100% pokrytí díky našim pozemním radarům a navíc už nám tady stojí jeden radar, který je pro celé NATO a tak se mi nějak vytrácí smysl našeho podílnictví na AWACSu.

0/0
22.2.2012 14:26

ježo

Re: Já nevím

Není radar jako radar.100%pokrytí pozemními radary je nesmysl.AWACS má výhodu nadhledu.

0/0
22.2.2012 14:36

schima

AWACS

Můžu laskavě vědět k čemu (já to teda vím) nám je AWACS?

0/0
22.2.2012 14:20

ježo

Re: AWACS

Když to víte,proč se ptáte?

+3/0
22.2.2012 14:22

schima

Re: AWACS

Ptám se proto, zda-li existuje lepší důvod, než ten co bych byl smazán

0/0
22.2.2012 18:39

XenoPheX

6 překlepů

0/0
22.2.2012 13:30

VH75 humanitární bombardér

Toje fakt výnosné

vrátí se - 155 melounů ;-D

0/0
22.2.2012 13:27

alibaban

peníze se ale vrátí

jak.O odpověd nestojím,to nemá cenu.

0/0
22.2.2012 13:17

milan79

Re: peníze se ale vrátí

Vím, že o odpověď nestojíte, ale pro ostatní... ;-) Podle ministerstva ale program účastnickým zemím garantuje prakticky stoprocentní návratnost vložených financí díky zapojení domácího průmyslu do projektu.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/za-ochranu-z-nebes-cesko-zaplati-155-milionu-rocne-penize-se-ale-vrati-11e-/zpr_nato.aspx?c=A120222_113949_zpr_nato_inc

0/0
22.2.2012 13:22

VH75 humanitární bombardér

Američtí špiclové na českém neby

a my si ty mírové očumovací holubice budeme platit.

Tak blbí nebyli anií komouši aby platili sputnika;-D

+2/0
22.2.2012 13:09

Jiříček Lumpíček

Re: Američtí špiclové na českém neby

mě by zajímalo, zda byli alespoň ti komouši tak blbí, aby napsali takový paskvil, jako je "neby"

+1/0
22.2.2012 13:41

ježo

Re: Američtí špiclové na českém neby

Vysoká modrá zeď.Takže logicky tvdé y.

+1/0
22.2.2012 13:53

fenri

Re: Američtí špiclové na českém neby

Jojo koukají Ti do kufru škodověnky 120, co si zase urval v Lídlu, viď?

+2/0
22.2.2012 15:52

meyla

Díky bohu!!!

Když jsem před mnoha lety jako kluk četl negativa o AWACS v L&K, přijde mi dnes jako sen, že jsme v alianci a že už tu není Varšavská smlouva a žádný sovětský diktát. Kdyby mi někdo před těmi mnoha lety řekl, že si jednou v Mladé frontě (dnes Dnes) přečtu článek o naší účasti v programu AWACS / NATO, asi bych mu nevěřil... Hodně nevěřil...

+4/0
22.2.2012 12:03

Já rád játra

Re: Díky bohu!!!

Misto sovetskeho diktatu je tu diktat americky. A neni o nic slabsi, viz treba osud pasivniho sledovaciho systemu Tamara ktery zdejsi vlada na befel Americanu zarizla. Mohli jsme vyvazet high-tech, ted platime cizim.

+8/0
22.2.2012 12:10

GeorgeOrwell

Re: Díky bohu!!!

Zdravím,

pasivní radar TAMARA se moc s AWACSem porovnávat nedá, vývoj TAMARY byl ukončen v roce 1985, na začátku let devadesátých se již jednalo o "zastaralou" technologii (i přesto byl její prodej zakázán), mnohem lépe je na tom VĚRA následovnice TAMARY, ta funguje dnes ve dvou verzích civilní a vojenské. Ta civilní slouží na mnoha evopských letištích, ta vojenská pouze v ČR a v SR. Je celkem logické, že prodej technologií potencionálnímu nepříteli (Číně) byl u tohoto zařízení nedoporučen. Každopádně se jedná o špičkový obranný systém vyvinutý v ČR (konkrétně firmou ERA) s dosahem cca. 450km.

+1/0
22.2.2012 12:25

Bernard Woolley

Re: Díky bohu!!!

Věru S/M má i Malajsie

0/0
22.2.2012 12:30

Iaara

"Celkem logicky" se dá omluvit vše

Takovéto řečičky mají jen zastřít smutný fakt, že náš stát (resp. jeho představitelé) má neustále potřebu lézt nějaké velmoci do řiti. V podobném duchu totiž lze říci, že je celkem logické, jak jsme se jako "spojenci" SSSR chovali k Západu, co jsme mu prodávali/neprodávali, co nám bylo ze strany velkého bratra "nedoporučeno".

A ještě něco: firma je ERA je americká, to jistě víš. Že byla Věra vyvinuta v Česku je pravda, ale to je jen šidítko. Dnes tato technologie patří Amíkům (kteří měli na ní měli eminentní zájem) a oni o ní dále rozhodují. Nám byla vlastně legální cestou ukradena. Žádný stát, který má minimální pud sebezáchovy (Rusko, USA, Čína, Francie, Německo, Izrael, Indie, Brazílie atd.) neprodává své strategicky cenné podniky do cizích rukou. Ale naši idioti jsou schopni všeho. A bohužel se i najdou lidé jako ty, co to ještě obhajují... :-(

0/0
24.2.2012 16:04

Alechin

Re: Díky bohu!!!

vod tamara, pasmatri...

Musim vam dat zapravdu.

0/0
22.2.2012 12:26

fenri

Re: Díky bohu!!!

Kdyby si nekecal soudruhu. Tamaru nám nedoporučili vyvážet pouze do Číny, což je celkem rozumné a logické (už jen proto, že Číňani by jich v zápětí nasekali statisíce kopií a prodávali to všude). Tamara je navíc dnes už celkem zastaralá věc a obecně pasivní prostředky radiotechnického průzkumu nejsou až zas tak českým unikem. Umí to leckdo.

0/0
22.2.2012 12:43

Já rád játra

Re: Díky bohu!!!

Na zacatku 90. let to byla bomba a zajem byl leckde. Americanum se to nelibilo (i proto ze to byla svym zpusobem konkurence k AWACS) a "nedoporucili" prodej durazne kazdemu potencialnimu zajemci.

Deni kolem pardubicke Tesly bylo tehdy divoke, cesky stat dokonce zaukoloval tajnou sluzbu aby naraficila falesne obvineni tehdejsiho vlastnika, vsechno jen proto ze si Americane dupli. Nakonec se vse podarilo, neprodalo se prakticky nic, firma zkrachovala a neprijemna konkurence je fuc.

+2/0
22.2.2012 12:59

fenri

Re: Díky bohu!!!

Nechci Vám brát iluze, ale Tamara fakt není konkurencí AWACSu. Maximálně se tato zařízení mohla v případě propojení datalinkem dopňovat tak, že by Tamara byla jedním ze senzorů AWACSu. Nicméně obě ta zařízení jsou o něčem dost jiném. Nedoporučen nám byl prodej do Číny a zemím typu Irán, což snad nikdo rozumný zpochybňovat nebude. "Uhynutí" vývoje Tamary bylo dáno jednak divokostí a privatizací raných devadesátých let a celkem bouřlivým vývojem elektrotechniky v téže době, kdy se unikátnost Tamary začala velice rychle ztrácet. Nicméně je škoda, že pardubická Tesla víceméně zašla na úbytě a vývoj se zastavil. kdyby se s Tamarou/Věrou pokračovalo, měly by stále velmi vyskou hodnotu a mohli jsme je prodávat. třeba Američanům.

+1/0
22.2.2012 13:06

Já rád játra

Re: Díky bohu!!!

To nedoporuceni bylo mnohem silnejsi, kazdemu kdo se jen ochomytl okolo, a zrovna ten cinsky kseft byl tak obrovsky ze mohl Teslu zachranit. Kvuli tomuhle potencialnimu kseftu pak americke firmy odkoupily ERA Pardubice ktera vyvijela Veru

+1/0
22.2.2012 13:32

Englishman

Re: Díky bohu!!!

Mohli jsme vyvážet high-tech do Turkmenistánu, Číny, Lybie, Iránu, Iráku za časů Saddáma a Sýrie za časů Kaddáfího. Ti Američané jsou ale oškliví a zlí, soudruhu.

0/0
22.2.2012 13:01

Já rád játra

Re: Díky bohu!!!

Kseft s Cinou mohl byt az stovky tech zarizeni, kazde okolo 18 milionu dolaru. V Pardubicich mohla byt dnes prosperujici firma plna dobre placenych specialistu, ted tam je montovna plna pologramotnych Asiatu.

+1/0
22.2.2012 13:36

ježo

Re: Díky bohu!!!

No tak tenhle systém se Amíkům nelíbil zcela oprávněně.Taky by se mi nelíbilo vyhodit mraky peněz za vývoj nezjistititelného kompletu a nějaký ořežprut z evropy prodá oponentovi věc,která si z toho dělá srandu.

+1/0
22.2.2012 13:51

sesdr

Re: Díky bohu!!!

Vidim, ze ruzne urban legends o schopnostech Tamary jsou mezi prostym lidem porad popularni... :-)

0/0
22.2.2012 14:07

ježo

Re: Díky bohu!!!

Vidět můžete co chcete.Doporučuji zjistit si ttd.,,tamary" v tehdejších letech.Amíci si tu firmu asi koupily pro nic za nic.

0/0
22.2.2012 14:21

fenri

Re: Díky bohu!!!

Dežo, ee sorry Ježo, nauč se česky, a potom poučuj. Něco o TTD Vary a Tamary vím, mohl by si mi uvést který konkrétní parametr Tamary si dělal ze stealth technologie srandu? A jaké konkrétní technologie, které nikdo jiný nebyl schopen vyvinout, Tamara obsahovala?

0/0
22.2.2012 15:51

stroup

Re: Díky bohu!!!

americký diktát.. téda, je zvláštní že o jejich tanky nezakopávám na každém kroku jako o ruské tanky za komoušů.. ale váš postoj obdivuji, musíte být velmi statečný pokud takto bojujete proti každé diktatuře, neměl jste s tím za komunistů problémy ? nebo to už jste věděl svoje a i tehdá jste bojoval proti USA a jejich imperionalismu?

0/0
22.2.2012 13:08

Já rád játra

Re: Díky bohu!!!

Chapete ze kseft je valka a my jsme v tomto pripade dobrovolne vytahli bilou vlajku? Ideologicky zapal chleba na stul neprinese.

+1/0
22.2.2012 13:38

stroup

Re: Díky bohu!!!

ještě tu o likvidaci našeho zbrojního průmyslu, nebo tu o stíhačkách a vrtulnících..:-)

+1/0
22.2.2012 13:20

CART09

Re: Díky bohu!!!

srovnávat Tamaru s AWACSem, to je tedy něco... Říká vám něco pojem "Jablka a hrušky"?;-D

0/0
27.2.2012 16:33

ltdx

Pilot major Milan Vojáček a navigátor kapitán Jindřich Sněh

Smekám borci za reprezentaci naší zemičky. Ať Vám to dál pořádně lítá.

+6/0
22.2.2012 11:57

AsistentprofParkinsona

Re: Pilot major Milan Vojáček a navigátor kapitán Jindřich Sněh

jen aby ses z toho nepo........;-D;-D;-D;-D

+5/0
22.2.2012 12:35

fenri

Re: Pilot major Milan Vojáček a navigátor kapitán Jindřich Sněh

už máš aspoň řidičák, frajere?

+2/0
22.2.2012 12:44

AsistentprofParkinsona

Re: Pilot major Milan Vojáček a navigátor kapitán Jindřich Sněh

Budeš se divit, ale mám ATPL a teď si mi najdi, jestli víš jak na to, ty bruselský natisto

0/0
22.2.2012 13:05

fenri

Re: Pilot major Milan Vojáček a navigátor kapitán Jindřich Sněh

Určitě, a k tomu řidičák na tříkolku, viď.

Mimochodem - proč bych měl být Bruselským starostou? jen proto, že nemám rád zamindrákované a závistivé komentáře? Jdi do háje. Je velmi silně euroskeptický a bruselské komouše fakt nemusím.

0/0
22.2.2012 13:08

SUD5

Re: Pilot major Milan Vojáček a navigátor kapitán Jindřich Sněh

Milý pane, jste k smíchu

0/0
22.2.2012 13:21

stroup

Re: Pilot major Milan Vojáček a navigátor kapitán Jindřich Sněh

to není k smíchu.. jestli má opravdu ATPL a lítá nám nad hlavou tak potěš koště...

0/0
22.2.2012 14:00

SUD5

Re: Pilot major Milan Vojáček a navigátor kapitán Jindřich Sněh

;-D

0/0
22.2.2012 14:16

AsistentprofParkinsona

Re: Pilot major Milan Vojáček a navigátor kapitán Jindřich Sněh

No koukám, že s váma EuroHujerama je sranda a PS už jsi mi v v databázi našel, jinak hledej šmudlo;-D!

0/0
22.2.2012 14:29

fenri

Re: Pilot major Milan Vojáček a navigátor kapitán Jindřich Sněh

Tak nějak netuším, proč by měl někdo někde hledat zamindrákovaného závistivého grafomana? Nic ve zlým, ale fakt tak důležitý a zajímavý nejste. Sorry, někdo vám to říct musel. Soudruhu.

0/0
22.2.2012 15:54

milan79

Re: Pilot major Milan Vojáček a navigátor kapitán Jindřich Sněh

R^R^

0/0
22.2.2012 12:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.