- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
...u kterých by to nezpůsobilo žádné technické potíže
Mam tomu rozumet tak, ze starsi typy nedokazou bez zastavky ujet vic nez 600 metru?
Ve "vyspelem svete", ke kteremu porad tak vzhlizime, takovehle veci funguji zcela bezne: tramvajove zastavky na znameni, prodej jizdenek na vlak takrka vylucne z automatu, zastavky do oblouku atd.
To jen v Cesku tomu neustale brani negramotnost, nezvyk, neochota postarat se sam o sebe, odborari, vyhlasky a kdo vi co jeste
Pořád si tady stěžujete, proč to tady není stejné jako například v Německu, a teď, když se mají zavést zastávky na znamení pro tramvajovou dopravu, které mimochodem svůj jistý smysl mají a fungují bezproblémově, zase ječíte. Německo je, co se týká technologie a organizace dopravy, velkým průkopníkem - veškeré materiály o lepším provozování dopravy vycházejí v němčině. Německo mám docela projeté, pouliční dráha například v Berlíně má všechny zastávky na znamení a ti lidé nejsou líní si zmáčknout tlačítko nebo mávnout ploutví na zastávce.
kdyz maji ty tramvaje tlacitka metr nad zemi, tak to problem neni.
ve vidlakove odkud pochazim jsou vsechny zastavky MHD na znameni odjakziva, jenze kdyz mi bylo asi 10, byvala tlacitka jen na strope a tam jsem proste nedosahl...
Osobně si myslím: "Ať jde celý ROPID k šípku". Pražskou dopravu má řídit magistrát. K tomu má odbor dopravy. Proč je tady mezičlánek ROPID? Aby bývalí radní měli taky svoji trafiku, jakou mají bývalí poslanci a proto jsou nynější senátoři. Víte někdo, kolik spolkne ROPID měsíčně peněz?
On i dopravní podnik je mezičlánek. Proč dopravu neprovozuje přímo město? Možná má smysl, že pro specializované činnosti si město vytváří podniky a příspěvkové organizace. A dost možná, že zrovna provozování dopravy by klidně zvládl kdokoliv jiný a není třeba, aby na to mělo město vlastní podnik. Ve Stockholmu provozuje Veolia i metro, a funguje to. Městský dopravní podnik je jen semeništěm korupce.
Takže teď už nebudou tramvaje jezdit podle řádu vůbec.
Jízdní řád je založen na statistice. Pokaždé nastupuje a vystupuje jiný počet lidí, pokaždé na jiném místě se může nachomýtnout vozíčkář, pokaždé tramvaj natrefí jinou fázi semaforu... ale pokud je zastávka, kde v určité části dne zpravidla nikdo nenastupuje ani nevystupuje, tak není nic fatálního, co by rozhodilo jízdní řád, když tam občas někomu na znamení zastaví.
Cestující v pražských tramvajích si budou muset zvyknout na novinku - zastávky na znamení.Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/v-praze-budou-tramvajove-zastavky-na-znameni-planuje-ropid-p43-/domaci.aspx?c=A120123_1720553_praha-zpravy_ab
Díky žes nám tam dal odkaz na článek, ke kterému se zde diskutuje. Jinak bychom ho asi nenašli
Cestujúci, ktorí nemienia použiť prichádzajúci tram, by mali povinne zavrtieť hlavou a vodič by mohol prípadne nerušene pokračovať.
zda by nebylo od věci v rámci úspor také zavřít tok peněz z Dopravního podniku do společnosti Ropid ...
Tok peněz z DP do ROPIDu? a na to jste přišel jak?
například funguje v Lisabonu. Když jsem to navrhoval DPMB bylo to to odmítnuto. Je to výhodné z mnoha důvodů a navíc na jedné zastávce nezastavují více než dvě linky. Lidé nemusí běhat mezi spoji jako slepice po dvorku. Prostě všechny zastávky, ne jen některé, jsou na znamení a cestující se dokonce v autobusové a trolejbusové dopravě prezentují při vstupu (jen předními dveřmi) průkazkou, nebo si kupují jízdenku. Je s podivem, jak snadno to cestující a lisabonští řidiči zvládají a jak to nestíhají řidiči DPMB. Podobnou věc jsem viděl v Nottinghamu na cestě autobusem z letiště. Jízdenky jsou podle vzdálenosti, řidiči při jejich výdeji slušní, nastupuje se zásadně předem, zdraví se a řidič si dovolí uprostřed cesty zkontrolovat platnost jízdenek. Nikomu to nevadí, všichni to respektují a je to levnější než revizoři.
A to tam taky nastupuje najednou do autobusu třeba 40 lidí??? Potěš koště...
Stejně tak jak jsou zastávky na znamení u autobusů dobrý nápad (a mohly by být klidně všechny, kdyby v autobusech fungovalo správně hlášení o zastávkách), jsou zastávky na znamení u tramvají špatný nápad, a to zejména z hlediska bezpečnosti silničního provozu. Doteď platilo, že každá tramvaj (i služební jízdy) v každé zastávce zastaví a ostatní řidiči s tím počítají - pokud se budou tramvaje chovat nepředvidatelně, bude to jen na škodu. Nic se tím neušetří - ani čas (tramvaj musí mít rezervu, aby splnila jízdní řád v případě, že bude muset zastavovat), ani energie (máme přece ty hyper-super-ultra-mega výborné rekuperace, nebo ne?).
Jsem proti.
Tramvaj při průjezdu zastávkou bez STOP prostě zazvoní, a podle tebe autobusy nemají rezervy na splnění jízdního řádu? Hledejme argumenty pro, a ne proti, jak je dobrým zvykem v české kotlině!