Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

V Praze budou tramvajové zastávky na znamení, plánuje Ropid

  14:03aktualizováno  14:03
Cestující v pražských tramvajích si budou muset zvyknout na novinku - zastávky na znamení. Ropid totiž uvažuje, že v některých málo využívaných zastávkách by lidé museli dát znamení řidiči, aby jim zastavil. Ropid tím chce ušetřit čas a elektrickou energii. První zastávka zřejmě začne fungovat už v dubnu.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Eva Fryšarová, MF DNES

"Rozhodně bychom rádi, aby se zastávky na znamení objevily nejen u autobusů, ale i tramvají. Podrobně jsme to sice zatím s Dopravním podnikem ještě neřešili, nicméně, jak jsem řekl, rádi bychom to u některých stanic zavedli," řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Zavést nový režim na zastávkách umožňuje Ropidu novelizace Dopravního a návěstního předpisu pro tramvaje, který již podepsal generální ředitel Dopravního podniku. Účinnosti nabude 1. dubna 2012.

První zastávkou, která by zkušebně mohla začít fungovat na znamení, je stanice ČSAD Smíchov v Nádražní ulici na Smíchově. "Její vytíženost je opravdu malá, frekvence cestujících minimální. Navíc tu jezdí novější typy tramvají, u kterých by to nezpůsobilo žádné technické potíže," řekl Drápal.

Přivítali byste zastávky na znamení i pro tramvaje?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 14. února 2012. Anketa je uzavřena.

ANO 1892
NE 605

Po zavedení by pak zastávka fungovala ve zkušebním provozu a pokud by se nový režim osvědčil, byla by na znamení natrvalo. Potom by Ropid začal vytipovávat další zastávky, kde by měl nový režim smysl a nepůsobil by potíže nejen dopravci, ale i řidičům nebo chodcům.

Důvodem, proč chce společnost Ropid zastávky na znamení i pro tramvaje, je časová a ekonomická úspora. "Je to stejné jako s autobusy. Ušetří se čas i elektrická energie," dodal mluvčí.

Inspiraci zaměstnanci Ropidu hledali nejen v zahraničí, ale i v České republice. "Tramvajové zastávky na znamení fungují v Brně nebo Ostravě, v některých německých městech pak platí plošně, nejen u vybraných zastávek," řekl Drápal.

O tom, zda nakonec budou opravdu zavedeny, bude Ropid ještě jednat s Dopravním podnikem. Ten o plánu Ropidu zatím ještě nic neví.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jak je zjevné, tragická nehoda pendolina s kamionem na přejezdu ve Studénce...
Studénka odmítá projekt na řešení nebezpečného přejezdu. Nepočítá s kamiony

Zastupitelé Studénky vyslovili nesouhlas s projektem, který má vyřešit nebezpečný přejezd známý tragickou nehodou polského kamionu s pendolinem. Ministerstvo...  celý článek

Pavla Dandová potřebuje každé tři týdny sehnat 96 tisíc korun, aby mohla...
Žena musí prodat byt. Pojišťovna jí odmítla proplatit lék na rakovinu

Zdravotní pojišťovna odmítla zaplatit matce dvou tříletých dětí cílenou biologickou léčbu, která by jí pomohla v boji s rakovinou. Léčbu doporučili i lékaři,...  celý článek

První den prezidenta Miloše Zemana v západních Čechách. Návštěva plzeňského...
Část zastupitelů kraje Zemana v Plzni nepřivítala. Rada ho kárala za Krym

Někteří zastupitelé Plzeňského kraje se při slavnostním zahájení návštěvy na krajském úřadě odmítli setkat s prezidentem Milošem Zemanem. Podle nich svými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.