Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaják z Ostravy poprvé promluvil: „Obrovsky se omlouvám“

Řidič tramvaje Petr Hroch leží na nemocniční posteli, pohled zabodnutý do zdi. "Budu muset přijmout trest, není jiná možnost," říká. Jeho tramvaj se v Ostravě srazila s protijedoucí. Zemřeli při tom tři lidé včetně malého chlapce. Řidiči za to hrozí tři až deset let vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mafra_fan

líto Hrocha?

IdiotiRv:-©:-©(Y)

0/0
5.5.2008 23:09

agentxx

Shrek!!!

A ja ze odkud ho znam!?!

0/0
29.4.2008 20:46

Vážný

Proč?

Co mně na tom nejvíc štve je, že v mnohém by zlepšilo situaci nejen drahé automatické zabezpečení, ale i jednoduché opatření ve formě např. povinnosti odškrtnout v grafikonu křížování/ne a pak jet.  Nebo aspoň varovná tabule na trati.

Nebo i jednoduché elektrické návěstidlo, kde by řidič musel pro vjezd do úseku stisknout na stanici tlačítko a přihlásit se do úseku a pak by dostal volno. A v další výhybně se odhlásit. Vždyť tohle podobně funguje na každé druhé uzavírce silnic.

Spoustu organizačních opatření mohlo pomoci, např. i to hlášení a odhlašování se u dispečera.

Ale DPO neudělal nic.

0/0
29.4.2008 18:27

kaculina

Nebylo to poprvé!

http://zpravy.idnes.cz/na-ostravske-jednokolejce-se-tramvaje-srazily-uz-v-roce-1969-pai-/domaci.asp?c=A080428_123554_domaci_hos

0/0
29.4.2008 13:31

body a neklid

SERIÓZNÍ STATISTIKA A ROZBOR!!!

Chci vědět, kolik měl viník smrtelné nehody "bodů"!!! Kdy už konečně někdo udělá statistiku, aby se potvrdila nebo vyvrátila moje hypotéza, že smrtelné nehody většinou nezpůsobují titíž řidiči, keří sbírají hodně trestných bodů, tu za rychlost, tu za svícení, tu za pásy, nýbrž spíše OŽRALCI, SVÁTEČNÍ ŘIDIČI, ZAČÁTEČNÍCI, NEBO DOKONCE TI, KTEŘÍ ŘIDIČÁK (A TUDÍŽ ŽÁDNÉ BODY) VŮBEC NEMAJÍ!!! Anebo někdo takový bezúhonný, asi celkem slušný, jako v tomto případě... Bodový systém jako prevence smrtelných nehod vůbec nefunguje!!! Dejte mi ty údaje (počty bodů u řidičů, kteří způsobí takovou nehodu, předtím, než ji způsobí samozřejmě), já to klidně metodologicky korektně zpracuji!

0/0
28.4.2008 15:41

asik

upuštění od potrestání

V zákoně se to říká jasně: soud může upustit od potrestání, pokud se domnívá, že projednání věci před soudem postačí k nápravě pachatele. Pachatel samozřejmě i s tímto rozsudkem zůstává vinen

0/0
27.4.2008 21:52

Jack.Nicholson

Re: upuštění od potrestání

něco mezi utopií a sci-fi.....spousta faktorů rozhoduje, přesto budu držet palce....

společenská nebezpečnost není tak zanedbatelná

0/0
28.4.2008 14:18

ntk_

možná kdyby ten druhý řidič nebyl zbabělec a brzdil taky

tak by srážka mohla mít menší následky... njn, druhého řidiče bych taky proklep jestli náhodou nejel moc rychle a brzdil-li vůbec tak jak měl.... trochu mi to připadá, kdyby se v letadle objevil mezi cestujícími pilot s padákem na zádech s poznámkou: "omlouvám se ale letadlo se řítí k zemi zapnul jsem autopilota ale já už jdu a mějte se pěkně..." nechci druhého řidiče vinit z celé nehody, ale kdyby on brzdil a možná nejel rychle kde neměl tak by nedošlo alespoň k úmrtím...

0/0
26.4.2008 13:17

Lessfax

Re: možná kdyby ten druhý řidič nebyl zbabělec a brzdil taky

Nemluvil bych o zbabělosti, ale naopak o duchapřítomnosti, že nezůstal civět v kabině, ale zmákl zmáčknout multibrzdu a ještě vyskočit... R^

0/0
26.4.2008 20:46

kubas_86

Chudák

Nevim no až je mi toho člověka líto, je slušnej, nekrade,a jednou udělá blbou chybu a bude za to asi pykat a to dost dlouho, nesnaží se to házet na nikoho jinýho a cenim, že v tý kabině vydržel až do nárazu.....eště nechá letět vrtulníkem rači cestující než sebe..... já si myslim že tady basa nemá cenu.Udělal akorát chybu nemusí se napravovat.A obdivuju že odpověděl na všechny dotazy.Ja bych panu redaktorovi po pár dotazech asi rozhodil sandál.....no hlavně že má hodně čtenej článek (Y)

0/0
25.4.2008 23:33

Zuzana.

Re: Chudák

s-o-u-h-l-a-sR^

0/0
28.4.2008 20:08

keee

interview

Nechci tu soudit řidiče tramvaje... jediné co mě zaráželo, byl styl vedení rozhovoru. Je to snad výslech? Proč mu zbytečně ubližoval otázkami? Co to je za novináře... (Y)

0/0
25.4.2008 17:39

palmic

Re: interview

Obcas musis bejt tvrdej pro dobro veci, ty otazky poslouzili nakonec tramvajakovi k dobru, evidentne neni zadnej posera jako Jeho nadrizenej Kořínek a stavi se k tomu celem. Kdo nese skutecnou vinu za ten prusvih necht si kazdej domysli sam.

0/0
26.4.2008 21:13

cyrin

Re: Re: interview

no ta otazka ohledne toho, kdyby to misto toho maleho kluka byl jeho synovec???!!!! .. to je ukazkova otazka typu TV NOVA !!! Myslim, ze tam panacek presel jiste eticke hranice! Ale co, ze? nejaka senzace-citove lidi svleknout az do kosti a ohlodat, . - jooo to lidi zajima, to nam zveda sledovanost (nejlepe, kdyz se clovek totalne rozsype a zacne brecet).

O to vice obdivuji odpoved,  ze vubec nejaka byla. Byt tam u toho rozhovoru nejaka 3. neinteresovana osoba, tak reporter jiste dostal facku.

0/0
27.4.2008 23:41

PetrP7

Zabezpečení jak za Casey Jonese

Pamětníci jistě pamatují od táboráků píseň Greenhorns: Casey Jones (o mašinfírovi, kterej do poslední chvilky brzdil vlak, aby zabránil srážce s protijedoucím vlakem na téže koleji...) http://www.pisnicky-akordy.cz/greenhorns/casey-jones ... to bylo ale 19.století, pánové z ostravského DP!!!RvRvRv

0/0
25.4.2008 11:34

PetrP7

Re: Zabezpečení jak za Casey Jonese

Opravuji sám sebe, byl rok 1900: http://www.watervalley.net/users/caseyjones/casey.htm

0/0
25.4.2008 11:38

zagy

Postavil se k tomu jako chlap

bez vymluv a celem. Svou vinu nepopira a trest prijima. Myslim, ze jeho spolecenska nebezpecnost je minimalni a trest vezeni by nemel jakykoli napravny efekt, ani prinos pro spolecnost. Byla by to pouze satisfakce pro pribuzne obeti - ale myslim, ze i ti museji uznat, ze hlavni vina nebyla ani tak na strane ridice, jako jeho nadrizenych, kteri nezajistili dostatecne zabezpeceni proti lidskemu faktoru na tomto useku.

0/0
25.4.2008 10:37

Fanatic.Dz

Re: Postavil se k tomu jako chlap

To je tak k manipulaci s kdekterou špuntovkou musíte mít psychologický posudek na xy stran, kdežto k manipulaci se 40t tramvají vám stačí kurz od DP. :-/

0/0
25.4.2008 13:16

ka.ri

Re: Re: Postavil se k tomu jako chlap

Nechci nic říkat, sám řídím tramvaj a vím, že každý kdo s jezdí s drážním vozidlem, tak musí projít psychotesty. Tak příště prosím než něco napíšete, tak si zjistěte, jak se věci doopravdy mají.

0/0
1.5.2008 18:55

palmic

petice

http://www.petice-za-tramvajaka.cz/

Pro kazdeho, kdo si uvedomuje, ze tady neselhal ridic, ale vedeni.

0/0
24.4.2008 22:52

Lessfax

Re: petice

Selhal řidič, přesto se trest mine účinkem R^

Jak sám podotýká - dosud se tam nic nestalo...

0/0
26.4.2008 20:47

Mara009

mhd

Za tuto nehodu může jasně dopravní podnik,ten řidič je oběť.Kdyby tu pos.. jednokolejku zabezpečili návěstidly,tak se nic podobnýho nestalo.Toho řidiče lituju a dopravní podnik bych poslal do prd....;-O

0/0
24.4.2008 19:32

Bagoun

Ten

Novinář musí bejt totálně bezcitnej H A J Z L. Některé otázky by fakt mohl vynechat.Rv:-©

0/0
24.4.2008 13:35

boudicca

Re: Ten

Souhlasím. Plete si rozhovor a výslech - nejen otázkami, ale celým způsobem vedení interview.

0/0
24.4.2008 14:25

+Victor+

Muselo k tomu jednou dojít

Byla to jen otázka času. V případě, kdy se spoléhá pouze na to, že jediný člověk něco udělá nebo neudělá a nikdo další to nekontroluje, byla nehoda nevyhnutelná. Drobné opomenutí s tragickými následky. Stačilo jedno návěstidlo, aby si uvědomil, že nemůže pokračovat dál. Někdo prostě musel být první, aby se s tím začalo něco dělat.

0/0
24.4.2008 12:38

C-l-a-u-d-i-u-s

Re: Muselo k tomu jednou dojít

Souhlas. Nevim, proc tam vubec navestidlo nebylo a spolehalo se jenom na to, ze trat bude volna tehdy, kdyz ma byt volna podle jizdniho radu.

0/0
24.4.2008 12:49

X-Man

VEZENI NE!

Muzete mi prosimvas nekdo rict jakto, ze kdyz mi zalezi na bezpecnosti rodiny, taksi koupim auto s osmi airbagy, vystuhami, ma 2tuny a system pro hlidani vzdalenosti mezi vozidly, coz jsou dnes ZCELA BEZNE zalezitosti, MUSIM SI VSAK ZAPLATIT, jakou ma tedy cenu zivot cestujicich pro DOPRAVNI PODNIK? Co to ma znamenat? Jakto ze tam nebyla dokonala signalizace? Jakto, ze tam jezdi 20let stare tramvaje? Jakto, ze takoveto useky vubec existuji? Jakto, ze neni tramvaj vybavena bezp. systemy? Jakto, ze existuje usek, kde je tohle mozne a neni tam ani zrcadlo do te zatacky ani vysekane krovi, ani nic jineho? Takze proste my budeme dal platit jako blazni za drahe jizdne a jedinou bezpecnost, kterou to podpori je ta generalnich reditelu a jednatelu, kteri si zabezpeci budoucnost. Neumi hospodarit s NASIMI penezi a s technologiemi!!!

VINU NESE DOPRAVNI PODNIK 100% A NEODDISKUTOVATELNE!!! :-©

0/0
24.4.2008 11:25

C-l-a-u-d-i-u-s

Re: VEZENI NE!

Souhlas. Ja si to taky myslim. Na te trati by melo fungovat neco jako oddilove navestidlo (autoblok), co se pouziva na zeleznici, aby ridic vedel, jestli ma na dany usek trate povoleny vjezd, nebo jestli ma stat, ale jestli jsem to dobre pochopil, tak na te trati tohle nemaji a spolehaji se jenom na to, ze ridic si to nejak slozite musi zjistovat sam. Kdyby se podobne chovali v letectvi a nepouzivali radary, ale jenom oci, tak by ve vzduchu a na ranvejich havarovalo kazdou chvili neco.

Kazdou chvili se objevuje nejaka zprava o tom, ze clovek konal svou praci, neco se mu na tom pokazilo a jeho spolecenska nebezpecnost byla vyhodnocena jako tak vysoka, ze za to sel do vezeni, kde zrejme musel pobyvat ve spolecnosti vrahounu, lupicu a nasilniku. Kdyz povedu vypravu po moste a ten most nahodou v te dobe zrovna spadne a ja to preziju, ale nekteri lide z te vypravy ne, tak taky pujdu do vezeni za zabiti nekolika lidi, protoze jsem predem nezkontroloval statiku mostu?

0/0
24.4.2008 12:47

Bagoun

Re: VEZENI NE!

R^ Ty M R D K Y měly už dávno celou trať maximálně automatizovat.;-O:-©Rv[>-]

0/0
24.4.2008 13:37

frazo

tramvajak

tak jestli ho neodsoudi tak je mi to uplne jedno, naopak, radeji bych videl za mrizemny ty khurvy z vlady co kradou a jeste se smejou, kdyz mohli katarskeho prince zprostit zaloby tim ze ho potrestaji v kataru, vesele se vratil zpet do phy soukat blby mlady cesky. TENHLE SI KATR NEZASLOUZI, ANI NAHODOU!!!!

0/0
23.4.2008 21:52

__XXXX___

Re: tramvajak

R^ No právě. Tady se tuneluje každej den a na pitomý zabezpečení pak není.

0/0
24.4.2008 9:09

kakadol

Postavil se ke své chybě čelem

Jsem dlouholetý čtenář MF DNES a  při čtení rozhovoru s panem Hrochem jsem snad poprvé měla pocit, že ještě existují chlapi, kteří se umí čestně přiznat ke své chybě a postavit se čelem ke všem důsledkům.

Přeji panu Hrochovi sílu zvládnout tuto strašlivou situaci, v podobné se může kdykoliv ocitnout každý z nás. Ale ne každý je ochoten veřejně, bez kličkování , výmluv a lží se k dané skutečnosti postavit.

0/0
23.4.2008 13:48

paskudílek

Re: Postavil se ke své chybě čelem

R^ Je mi ho líto. Chyb z nepozornosti nebo nesoustředěnosti udělá člověk za život spoustu, v téhle situaci to bohužel stálo 3 lidi život...

0/0
24.4.2008 9:13

C-l-a-u-d-i-u-s

Re: Postavil se ke své chybě čelem

Ahoj, paskudilku. To je prekvapeni, Tebe jsem tu ani necekal.

Mne je ho taky lito. Stal se behem okamziku de facto zlocincem, i kdyz za zlocince v obvyklem slova smyslu bych ho snad ani nepovazoval. Zajimalo by me, jaky napravny ucinek by mel pripadny trest odneti svobody na cloveka, ktery zlocincem nikdy nebyl a zlocin pachat nechtel. Mel by si z toho snad odnest pouceni, ze lepsi je nepracovat a zit z podpory nez pracovat jako ridic tramvaje?

0/0
24.4.2008 17:34

Edithla

Re: Postavil se ke své chybě čelem

R^R^ Mám naprosto stejné mínění. Prostě věci se dějí, takové věci se mohou stát každému a ten náš dnešní vybudovaný svět jen pak posuzuje, rýpe se a odsuzuje následky daných střetů. Vždy jsem si kladla otázku, zda je to vůbec nutné, zda odsouzením člověka člověk přispěje k dobru věci či naopak...  Nyní, po mých životních zkušenostech a právě spytováním vlastního svědomí a uvědomováním si sama sebe, jako tomu činí, soudě dle odpovědí, pan Hroch, odpověď na tuto otázku již znám.

Proto přeji všem uvědomění si podstaty a hodně štěstí v životěV

0/0
24.4.2008 11:08

boudicca

Re: Postavil se ke své chybě čelem

Řekl jste to moc hezky. R^

0/0
24.4.2008 14:27

masvo

A co Dopravní podnik?

Myslím si, že ať už Dopravní podnik porušil nějaký zákon, a nebo ne, tak že každopádně je donebevolající nedbalost ponechávat zabezpečení tratě v takovém stavu, v jakém bylo (a asi pořád je)! Navíc s takovou povolenou rychlostí v úseku, kde potenciálně při selhání lidského faktoru mohly proti sobě tramvaje vyjet. Podobnou nehodu mohl přece každý předvídat!!! Běžte do háje s papírama, a vyhláškama! Teď se budete pídit, jestli na nějakým papíru chybí razítko! Normální rozum, ten tady úplně stačí! Nejde o žádnou vysokou matematiku... Na to, abych to pochopil, nemusím mít ani maturitu, ani VŠ diplom!

 

MINIMALIZOVAT PRAVDÉPODOBNOST TAKOVÉ NEHODY PŘIMĚŘENĚ DOSTUPNÝMI PROSTŘEDKY (As Low, As Reasonably Achievable) byla podle mého názoru PŘINEJMENŠÍM morální (pokud snad ne právní) POVINNOST Dopravního podniku! Tuto povinnost podle mého názoru Dopravní podnik nesplnil. Tím pádem -  alespoň podle mých, subjektivních - měřítek má v tomto případě větší vinu, než má onen tramvaják.

Martin Svoboda

0/0
23.4.2008 13:22

masvo

Držím palce, Petře z Ostravy!

Chci podpořit Petra Hrocha v jeho nezáviděníhodné situaci.

Každý z nás může selhat, a každý z nás nejspíš v nějaké více či méně důležité věci selhal. Viník takovéto nehody jistě zasluhuje trest, to nezpochybňuji.

Petrovi Hrochovi slouží ke cti to, že ani on to nezpochybňuje. Klobouk dolů!

Je ale otázkou, jaký trest je adekvátní. To nechť posoudí soud. A věru není lehké toto posoudit! Nehrajme si na machry!

Tak aspoň moc držím palce, ať tento soud je spravedlivý! A držím palce Petrovi, ať má sílu trest přijmout. A taky bych mu přál, aby se jednou zase mohl radovat ze života, navzdory zkáze, kterou způsobil. Petře, máš moji podporu!

0/0
23.4.2008 13:15

Zurri

Re: Držím palce, Petře z Ostravy!

R^Velice pěkně napsáno a nezbývá než souhlasit. Opravdu se v této situaci může ocitnout každý v jedné jediné vteřině. Petře vydrž!

0/0
24.4.2008 19:23

teta1974

Re: Držím palce, Petře z Ostravy!

taky drzim palce. kazdy nekdy selzeme.

0/0
26.4.2008 1:11

jirkanovaksuperchlapik

Postavil se k tomu jako chlap

a chybu může udělat každej.

0/0
23.4.2008 8:12

Forrrest

.

Mi je ho lito. Vycitky svedomi ho budou trapit jeste hodne dlouho. To je kolikrat horsi nez fyzicka bolest. Ale samozr. si to MUSI i odsedet. V tomto bych ho rozhodne nesetril (zadne ohledy na chybu ostr. MHD). Zaslouzi si to, protoze kvuli jeho chybe zemreli lide. Dalsi byli zraneni. A jejich pribuzni zas psychicky.

Ale nad cim mi zustava rozum stat, je jeho "mozna ano" na otazku, jestli by se vratil k tramvajim. To me opravdu dostalo! Za tohle bych mu automaticky pridal rok vezeni, aby mu to pomohlo uvedomit si, co udelal. Nemel by mit moznost UZ NIKDY pracovat jako ridic MHD. Ani ridicak na osobni auto bych mu nevratil minimalne 10 let!

Co se tyka ostr. MHD: kdyby nemeli nikdy zadny naznak,ze se neco podobneho muze stat (pres pul stoleti bez jakychkoli problemu),tak by to snad bylo omluvitelne.Ale vzhledem k tomu,ze loni meli hned 2 "varovani"(24.4. a 6.6.),ze to nebezpeci tu je.. meli to resit!Jestli nestihli nic podniknout za cely rok,tak ti odpovedni rozhodne musi byt potrestani!

0/0
23.4.2008 5:32

Ceasar

Re: .

popravde, nedokazu si predstavit jineho cloveka ktery by si ted pro rizeni tramvaje nebo cehokoliv jineho dal vetsi pozot nez tento ridic.

0/0
23.4.2008 7:54

Forrrest

Re: Re: .

popravde, nedokazu si predstavit jineho cloveka, ktery by ted k rizeni tramvaje nebo cehokoliv jineho mel mit vetsi odpor nez tento ridic!Rv

0/0
23.4.2008 23:03

__XXXX___

Re: .

Ale jdi ty. Za kolik životů ručíš v práci ty, pane neomylný??

0/0
23.4.2008 8:43

Forrrest

Re: Re: .

Ja jeho omyl neodsuzuji - takove veci proste clovek neovlivni. Take proto ho lituji. Ale pri souzeni se musime divat na pricinu i DUSLEDEK. A dusledek je tak STRASNY, ze si zada tvrde potrestani:-(

0/0
23.4.2008 23:20

__XXXX___

Re: Re: Re: .

Ještě třeba dodat, že kdyby měli sedět všichni, co způsobí dopravní nehodu a někdo při ní zemře, tak by pak věznice nestačily. Jasně, že ta nehoda měla strašný důsledek. Ostatně jako každá nehoda.

0/0
24.4.2008 9:06

Forrrest

Re: Re: Re: Re: .

Ostatne jako kazda nehoda. Pri kazde nehode jsou usmrceni 3 a zraneno takrka 40 lidi...?? S ridicem osobniho auta to nemuzes srovnavat - ten nema ve voze x desitek cestujicich, za ktere by mel zodpovednost. Tim, ze ridil prostredek MHD, tuto odpovednost prijal. Udelal chybu, tak musi nest nasledky.

0/0
25.4.2008 5:36

McDaddyMike

Re: Re: Re: Re: Re: .

zrovna tebe, ty hrdino, bych chtěl vidět jak kážeš o důsledcích a tvrdym trestu kdybys byl na jeho místě. troufám si říct, že bys nezvládl přiznat ani svojí chybu a přijmout trest, natož aby sis ještě přidával.

je nehorázný co něčí mozek vyplodí (Y)

0/0
25.4.2008 14:36

Forrrest

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

Hele, ty chytraku, on si nepridava - on je realista. Je sice fajn, ze priznal chybu a jeji mozne nasledky... ale nevidim v tom zadne hrdinstvi - proste, racionalni mysleni - opravdu tu chybu udelal a soud mu na vyber asi neda;) Nehlede na to, ze kdyby svou vinu nejak arogantne popiral, snazil se z toho vykroutit, lide (a media) ho (receno s nadsazkou) ukrizuji! O tom, co by by, kdyby... je trosku hloupe polemizovat, ne? Neco takoveho se absolutne neda posoudit, aniz se to cloveku stane.

0/0
26.4.2008 9:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.