Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČT změnila názor, film o Hučínovi nasadí v prosinci

  18:07aktualizováno  15. listopadu 16:50
Česká televize přece jen odvysílá dokument o antikomunistovi Hučínovi. V úterý ho vyřadila z programu s tím, že ho musí posoudit Etický panel ČT. O den později oznámila, že se na obrazovku dostane 5. prosince. Etický panel přitom snímek ještě neviděl.
Sporný snímek se objeví na obrazovce České televize na Mikuláše.

Sporný snímek se objeví na obrazovce České televize na Mikuláše. | foto: MF DNES

Půlhodinový snímek režiséra Martina Vadase s názvem Pravdě podobný příběh Vladimíra Hučína měla Česká televize vysílat v úterý večer na programu ČT2. Na poslední chvíli ho ale už podruhé stáhla.

"Nezávislý Etický panel ČT musí posoudit jeho vyváženost," vysvětlil v úterý mluvčí ČT. Televizi podle něj vadí, že se Vadas podílel na Hučínově kampani před volbami do Senátu. - více zde

Neuplynulo však ještě ani 24 hodin a všechno je jinak. "Jak dnes odpoledne oznámil generální ředitel ČT na jednání Rady ČT, televize dokument odvysílá 5. prosince od 20:00 na ČT2," sdělil Krafl iDNES.cz ve středu odpoledne.

Etický panel ČT přitom ještě dokument neviděl. "Etický panel nerozhoduje jestli vysílat nebo nevysílat, ten se má jenom vyjádřit k obsahu a k tomu, jestli může dokumentarista tomu, o kom točí, zároveň dělat předvolební kampaň. Rozhodnutí, jestli vysílat nebo ne, je jedině na generálním řediteli," vysvětlil Krafl.

Ředitel ČT Jiří Janeček si podle něj pouze přál mít v ruce stanovisko speciální komise před tím, než půjde snímek do vysílání. "Je to precedentní případ, takže generální ředitel očekává, že dostane od etického panelu jakýsi metodický návod, jak v těchto případech postupovat do budoucna," upřesnil mluvčí České televize.

Janeček cenzuru odmítl
Režisér kontroverzního dokumentu Martin Vadas se domnívá, že televize změnila názor na základě protestu Rady České televize. "Byl tam poprask. Jak by taky ne, vždyť to ohrožuje nezávislost ČT, když generální ředitel udělá na nátlak někoho takový zásah do programu," řekl Vadas iDNES.cz.

Podle tajemnice Rady ČT Jany Kamicové se o žádném poprasku hovořit nedá. "Bývají tu větší poprasky. Člen rady Voráč pouze vznesl dotaz, proč byl dokument stažen a pan Janeček mu odpověděl, že bude odvysílán 5. prosince," popsala průběh jednání kontrolního orgánu.

"Nedovedu si představit, aby lidé pracující pro kandidáty v kampaních točili o nich dokumenty, které pak odvysílá ČT. Nechci, aby se ČT stala nástrojem jakékoliv politické propagandy," řekl podle ČTK členům rady Janeček.

"Zároveň kategoricky vylučuji, že bychom kdykoliv chtěli využít etický panel jako nástroj předběžné cenzury," dodal generální ředitel veřejnoprávní televize.

ČT film pustí na Mikuláše

Etický panel ČT se už nebude zabývat dokumentem o disidentu Hučínovi. Televize jeho vysílání dvakrát odložila, panel měl posoudit jeho vyváženost. ČT ho zařadila do svého programu na 5.prosince.
Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Ke zdravotním údajům Čechů se dostane kdokoliv ze zahraničí, varují Piráti

Legislativním procesem v tichosti prošla novela zákona, která zpřístupní zdravotní dokumentaci všech pacientů v České republice ze zahraničí. Upozornil na to...  celý článek

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Programátoři Ivan Buchta a Martin Pezlar. Řecký soud začal po letech znovu...
Čeští programátoři unikli řeckému vězení, chtějí se však soudit dál

V Řecku hrozilo dvěma Čechům dvacet let za špionáž, vybojovali podmínku. Teď chtějí čistý trestní rejstřík. Fotili prý jen to, co ostatní turisté na ostrově.  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.