Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČT stáhla z webu poslance - termity

  14:17aktualizováno  14:17
Jen tři čtvrtě hodiny vydržela na webových stránkách České televize reportáž pořadu Fakta, která přirovnává poslance ke škodlivým termitům. "Dali jsme ji tam, protože byl velký zájem diváků," řekl jeden z reportérů, který nechtěl být jmenován. O stažení reportáže se postaral management ČT.

"Podle mých informací ta iniciativa vzešla od programové ředitelky Markéty Luhanové," dodává reportér.

"Ano. Dohodli jsme se se šéfredaktorem publicistiky, že tu reportáž na internetu nechceme. Já jsem přesvědčená, že tam vůbec nebyla," říká Luhanová.

Redaktoři považují počin vedení televize za autocenzuru. Poté, kdy se reportáž poprvé objevila na obrazovce, je před politiky nepodržel ani generální ředitel ČT Jiří Janeček.

"Zařazení takového žánru do pořadu reportážně-publicistického charakteru není z dramaturgického hlediska šťastným počinem," řekl minulý týden MF DNES generální ředitel.

Reportéři: Lidé chtěli reportáž vidět
V tom se ovšem mýlí. Podle informací reportéra ČT dávali reportáž o termitech na stránky v pátek odpoledne sami lidé z týmu pořadu Fakta.

"Dostávali jsme stovky dopisů, abychom reportáž reprízovali, proto jsme se rozhodli alespoň pro internet," říká.

Reportéři se  dohodli s vedoucí oddělení internetu České televize Štěpánkou Sunkovou. "Ta proti tomu nic neměla. Ještě jsme si reportáž zkusili sami přehrát a všechno fungovalo," říká reportér.

Doslovný přepis reportáže o poslancích - termitech

Šéf publicistiky: K reportáži se vrátíme
Po necelé hodině Sunková zavolala dramaturgovi Fakt Markovi Vítkovi, že pořad musela na příkaz vedení stáhnout.

Ředitelka programu Luhanová neupřesnila, proč stála o to, aby reportáž na webu nebyla. Neví to ani šéf publicitiky Čestmír Franěk, se kterým problém konzultovala.

"Paní ředitelka mi v pátek zavolala, zeptala se mě na názor a spolu jsme se shodli, že by reportáž na internetu nebyla vhodná," říká Franěk. Na otázku, proč to není vhodné, odpověděl, že se ČT v pořadu Fakta k reportáži o termitech ještě vrátí a bude v ní pokračovat.

"Kdo ovšem nařídil, aby se reportáž z internetu stáhla, to nevím. Tam mé kompetence nesahají."

Mluvčí: Termiti na webu není špatný nápad
Internet České televize má v kompetenci její mluvčí a vedoucí útvaru komunikace Richard Klatovský. Odmítá, že by šlo ze strany vedení o "nějakou cenzuru".

"To je nesmysl," tvrdí. "Pořad Fakta na webu nikdy nebyl. Dáváme tam jen to nejdůležitější, především zprávy. Kupovat autorská práva je totiž dost nákladné," dodává mluvčí.

Klatovský ale uznává, že dát reportáž na internet není v tomto případě špatný nápad. "Je pravda, že právě tato reportáž měla veliký ohlas u veřejnosti i v médiích. Možná to ještě přehodnotíme a na stránky ji vrátíme."

ČTĚTE TAKÉ:
ČT označila politiky ze termity

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Změny v inkluzi dětem pomohly, školám vadí byrokracie a informační šumy

Lepší přístup učitelů k dětem se speciálními potřebami, ale také zmatky způsobené nedostatkem informací a spousta papírování navíc. Česká školní inspekce...  celý článek

O půlnoci vypršela aktivistům smlouva, podle které mohli centrum Klinika obývat...
Na Klinice zůstáváme i po lhůtě pro vystěhování, vzkázali aktivisté

Aktivisté z centra Klinika na pražském Žižkově oznámili, že v budově i nadále zůstanou. Tvrdí, že pokud by odešli, z domu by zůstala prázdná chátrající ruina,...  celý článek

Pavla Dandová potřebuje každé tři týdny sehnat 96 tisíc korun, aby mohla...
Žena musí prodat byt. Pojišťovna jí odmítla proplatit lék na rakovinu

Zdravotní pojišťovna odmítla zaplatit matce dvou tříletých dětí cílenou biologickou léčbu, která by jí pomohla v boji s rakovinou. Léčbu doporučili i lékaři,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.