Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČT potrestá editora, který vystřihl Zemanova slova o Bakalovi

  18:58aktualizováno  18:58
Česká televize potrestá editora, který je zodpovědný za vystřižení kritických slov prezidenta Miloše Zemana o podnikateli Zdeňku Bakalovi. Vedení svého zaměstnance dočasně převede na jinou pozici a sníží mu plat. Za pochybení se omluvil generální ředitel ČT Petr Dvořák.

Česká televize Zeman | foto: Česká televize

Dvořák se ve čtvrtek spolu s šéfem zpravodajství Zdeňkem Šámalem shodl na tom, že zásah editora byl chybou.

„Zpravodajství České televize pracuje čtyřiadvacet hodin denně a musí okamžitě reagovat na aktuální dění. A přestože redakci tvoří profesionální tým, je pochopitelné, že výjimečně může dojít k ojedinělým chybám. Naším úkolem je tyto situace minimalizovat a přijmout odpovědnost za to, když se stanou. Omlouvám se proto divákům České televize za naše pochybení,“ uvedl Dvořák v prohlášení, které má iDNES.cz k dispozici.

Stanovisko editoriálního panelu, kterým se ve středu zabývala Rada ČT, Dvořák ve čtvrtek projednal se Šámalem. Na základě stanoviska panelu, vlastního šetření ředitele zpravodajství i vyjádření editora, který krácení Zemanova výroku nařídil, se shodli, že zásah byl chybou.

Šámal rozhodl odpovědného editora dočasně převést na místo s nižším rozsahem rozhodovacích pravomocí a snížit mu plat. „Ředitel zpravodajství také požádal vedení redakce o návrh dalších systémových kroků, které by podobné chyby eliminovaly,“ řekla mluvčí televize Alžběta Plívová.

Zeman na konferenci k 25 letům svobodného podnikání zhodnotil dosavadní vývoj v zemi. „Jdeme po stoupající cestě, na které jsou některé zbytečné kameny. Tu Viktor Kožený, tu Zdeněk Bakala. Naše obce a města ‚krásní‘. Dokonce se můžeme vzájemně kritizovat. Přes všechny chyby zde sedíme jako svobodní lidé, kteří mohou vyjadřovat své názory bez obavy, že je někdo zavře. A to není málo,“ uvedl prezident (více o jeho projevu z 13. listopadu čtěte zde). Projev televize odvysílala na ČT24, ve večerní reportáži ale Bakalovo jméno ve výňatku Zemanova projevu chybělo.

Mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček v úterý uvedl, že za vystřižením mohlo být to, že Bakala doprovázel premiéra Bohuslava Sobotku na nedávné cestě po USA. Sobotka i mluvčí Bakaly Tomáš Pavlík to odmítli jako nesmysl (více čtěte zde).

Reportáži se ve středu zabývala Rada ČT, která ale žádné oficiální usnesení nevydala . Stanovisko by měla přijmout na příštím zasedání na začátku ledna. Předseda rady Jaroslav Dědič to odůvodnil tím, že vyjádření editoriálního panelu bylo zveřejněno krátce před zasedáním a ne všichni členové Rady se s ním mohli detailně seznámit (více zde).

Podívejte se, jak ČT upravila výrok prezidenta Zemana:

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.