Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Rada ČT prověří krácení Zemanova projevu, cenzuru v diskuzi odmítla

  15:23aktualizováno  15:23
Rada České televize na svém středečním jednání odmítla, že by se veřejnoprávní televize krácením projevu prezidenta Miloše Zemana dopustila cenzury. Podle radních byly reakce na reportáž, z níž zmizelo jméno podnikatele Zdeňka Bakaly, přehnané. Shodli se, že to byla chyba editora, oficiální stanovisko však přijmou až v lednu.
česká televize

česká televize | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Právě slova o cenzuře se objevila v některých médiích poté, co se ukázalo, že Česká televize (ČT) odvysílala v Událostech 13. listopadu upravený projev prezidenta (více o něm zde). O cenzuře také mluvil Zemanův mluvčí Jiří Ovčáček. Radní však ve středu v diskuzi jakékoli nařčení z cenzury odmítli.

„Střihový zásah do projevu prezidenta republiky je zcela nepřijatelný postup. ČT není Federální úřad pro tisk a informace, aby takto hrubě zasahovala do výroků kteréhokoliv politika,“ uvedl v reakci na upravený proslov prezidenta Ovčáček (více o reakci Hradu zde). Podle radních to však byla, stejně jako od dalších médií, jen nepřiměřená reakce. „Řeč mluvčího byla naštěstí tak profesionálně slabá, že to ČT pomáhá,“ uvedl mimo jiné místopředseda Rady ČT Jiří Závozda.

Radní navíc upozornili, že ČT vysílala projev v přímém přenosu a i opakovaně na ČT24 v nezkrácené podobě. Teprve večer v Událostech byla odvysílána verze krácená editorem. Ředitel veřejnoprávní televize nicméně chybu uznal a uvedl, že se obrátí na editoriální panel, který v televizi řeší stížnosti zaměstnanců. Ten uvedl, že na vině je editor. Podobně to vnímali i radní.

Jak však přiznal předseda rady Jaroslav Dědič, verdikt editoriálního panelu byl vydán krátce před zasedáním a ne všichni se s ním mohli detailně seznámit. I proto bylo oficiální vyjádření ke kauze posunuto na příští, lednové jednání.

Česká televize vystřihla z projevu Zemana Bakalu:

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.