Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Svaz bojovníků rezignace nechystá, Rada ČT bude řešit protiútok

  17:14aktualizováno  17:14
Vedení Českého svazu bojovníků za svobodu nechystá žádné rezignace v souvislosti s informacemi, které se o poměrech ve spolku objevily na veřejnosti. Uvedl to předseda svazu Jaroslav Vodička. Jeho lidé navíc přešli do protiútoku, jedno členské sdružení si kvůli zprávám o ČSBS stěžuje u Rady ČT.

„Žádnou rezignaci nikdo nepožaduje a doufám, že ani nezvažuje,“ říká předseda svazu Jaroslav Vodička. | foto: ČTK

Ze svazu v posledních týdnech odešlo několik členů na protest proti praktikám vedení, které z ČSBS vyloučilo trojici kritiků a zrušilo dvě místní organizace. Média také informovala o vazbách čelních představitelů svazu na represivní aparát bývalého komunistického režimu (souhrn najdete v tomto článku).

Nejnověji ČT uvedla, že místopředseda svazu Milan Andres byl vyšším příslušníkem Vojenské kontrarozvědky, součásti tehdejší StB. „Jednalo se vlastně o politický dohled prostřednictvím komunistické tajné policie v armádě,“ řekl televizi historik Pavel Blažek.

Na tiskové konferenci v Praze nicméně vedení ČSBS dalo najevo, že informace pokládá za útoky proti sobě a že bude pokračovat ve stávajícím kurzu. „Žádnou rezignaci nikdo nepožaduje a doufám, že ani nezvažuje,“ řekl předseda svazu Jaroslav Vodička.

Vodička se rovněž vymezil proti článku serveru Euro.cz, podle kterého svaz pod cenou prodal část svého sídla v pražské Legerově ulici.

„Tato budova byla odprodána smlouvou o smlouvě budoucí ze 13. 3. 2003 tehdejší předsedkyní Andělou Dvořákovou a tehdejším vedením (Dvořáková zemřela v roce 2011, Vodička nastoupil po ní, pozn. red.). Hodnota domu byla odhadnuta na 13,5 milionu korun, prodáváme jej za 18 milionů,“ tvrdí Vodička, podle kterého už svaz pracuje na novém sídlu. Konkrétnější ale být nechtěl.

Server Euro.cz krom jiného napsal, že Vodičkovi v březnu 2013 zakázalo vedení svazu objekt prodat. Vodička na tiskové konferenci prohlásil, že 21. 10. 2014 svolení k prodeji objektu dostal. Informaci o tom, že si od podnikatele, jemuž nemovitost prodal, koupil luxusní vůz Škoda Superb, nekomentoval.

Anděla Dvořáková zemřela v roce 2011. Právě ji v čele svazu Vodička vystřídal. Když letos funkci obhajoval, neměl protikandidáta.

"Nebývalá urputnost" a "ohnisko nenávisti"

Rada České televize také v nejbližší době dostane na stůl stížnost, kterou kvůli informování ČT o dění v ČSBS podalo Sdružení československých zahraničních letců - Východ. To je tzv. kolektivním členem svazu (více o struktuře ČSBS zde).

Televize podle podnětu podepsaného předsedou svazu Janem Novákem a tajemníkem Květoslavem Mikulkou „nastolila proces jitřivého a rafinovaně negativního pohledu na činnost ČSBS. Koncentrace pozornosti redakce ČT na svaz podle podnětu vykazuje známky záměrně živeného útoku.

Dění ve svazu, jehož vedení nedávno bez možnosti diskuse vyloučilo šéfku kladenské organizace Gabrielu Havlůjovou a další dva členy kritické k vedení svazu (psali jsme zde), je podle Nováka „běžným střetem povah, rozdílných pohledů a názorové krystalizace v úzkém okruhu hrstky osob“, přičemž ČT celou záležitost „programově vyhrocuje v ohnisko nenávisti, a to s nebývalou urputností“.

Mluvčí ČT Alžběta Plívová iDNES.cz řekla, že televize zatím žádný podnět neobdržela, a tak se k němu nemůže ani vyjádřit.

Česká televize upozornila, že Jaroslav Vodička v minulosti tajil členství v normalizační KSČ (žádal v roce 1983, byl přijat v roce 1985). Odvysílala také nahrávku z jednání, na němž svaz vyloučil Gabrielu Havlůjovou.

Server Echo24 uvedl, že Vodička byl spolupracovníkem Veřejné bezpečnosti - někdejší komunistické policie. Svaz v reakci na to vydal zprávu, že jeho předseda je z pohledu lustračního zákona „čistý“, byla to ale kouřová clona - zákon se na tajné spolupracovníky VB nevztahuje.

Autor:






Hlavní zprávy

Palačinky z ovesných vloček
Palačinky z ovesných vloček

Sladká a zdravá rychlovka. :)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.