Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kamionem zpět do Česka. Reportér iDNES.cz popisoval život řidičů on-line

  7:00aktualizováno  7:00
Téměř celé úterý strávil mezi běženci z Afriky a Blízkého východu, kteří čekají v táboře na periferii francouzského Calais. Ve středu se reportér iDNES.cz Michal Bělka bude vracet do Česka opět v kabině kamionu. Jeho cestu můžete opět sledovat on-line.

Tahač, kterým tento týden jedeme, patří na příštích pár let jen Martinovi. „Akorát když mám dovolenou, jezdí s ním někdo jiný,“ vysvětluje. Nestává se ani to, že by musel na cestu vyrazit v jiném autě. | foto: iDNES.cz

Cesta do francouzského Calais trvala i s povinnými přestávkami víc než 24 hodin. Reportér v jejím závěru mohl zprostředkovat, jaký je průjezd koridorem k trajektu do anglického Doveru, kolem kterého se téměř každý den pohybují stovky uprchlíků.

Kamionem přes Evropu

„Nejdřív tušíte, že ve tmě u silnice někdo postává. Pak začínají skupinky houstnout. A v našem případě začaly létat na kamiony i kameny. Mělo to donutit řidiče, aby aspoň přibrzdili,“ říká Michal Bělka. Kamion, ve kterém seděl, projížděl úsekem brzy ráno, přes den se počet čekajících uprchlíků většinou ještě zvyšuje (více o cestě zde).

Během přejezdu tak mohl zprostředkovat, jak se řidiči kamionů cítí i během běžné cesty Evropou. To čtenáře iDNES.cz zaujalo a pokládali řidičům zprostředkovaně i otázky.

Některé ale zůstaly kvůli nedostatku času nezodpovězeny, redakce se proto rozhodla on-line opět spustit, aby se lidé v diskuzi mohli ptát, co je ještě na práci řidičů kamionu zajímá. Čtenáři se například ptali, jak je to s předjížděním jiných kamionů, což řadě řidičů osobních aut vadí.

„Pokud v místě není zákaz předjíždění, předjíždět se může. Řidič kamionu nic neporušuje, protože nikde není psáno, že předjížděcí manévr má trvat třeba minutu,“ řekl řidič Martin Matoušek, se kterým reportér iDNES.cz jel. Další odpovědi najdete v on-line reportáži.

Reportér iDNES.cz se do Česka vrací trochu jinou cestou, než jakou absolvoval směrem do Francie. Řidič kamionu firmy Zdemar ho vyzvedl opět v Calais, pak pokračovali směrem na Paříž, kde naložili prázdný vůz. A pak přes Francii a Německo vyrazili směr Chabařovice u Ústí nad Labem, kde má společnost sídlo.

Průjezd koridorem k přístavu v Calais.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kanadské úřady nestíhají vyřizovat žádosti o azyl. Do země letos přišly...
Kanada slíbila pomoc uprchlíkům, teď nestíhá vyřizovat žádosti o azyl

Kanada platí za jednu z nejvstřícnějších zemí k uprchlíkům. Ochota pomoct však vládě pomalu začíná přerůstat přes hlavu. Úřady nestíhají vyřizovat žádosti o...  celý článek

Ostrov Olchon, jezero Bajkal
Bajkal umírá. Mizí ryby i korýši, peníze na ochranu se rozkradly

Nejhlubší jezero světa čelí jedné z nejvážnějších ekologických krizí ve své dlouhé historii. V Bajkalu se šíří řasy a vodu znečišťují fosfáty. Ryby, korýši a...  celý článek

Kresba Empire State Building, kterou v 90. letech stvořil Donald Trump
Donald Trump, umělec. Prezidentovy malůvky se prodávají za statisíce

Jednoduchá kresba Empire State Building, kterou před lety černou fixou nakreslil Donald Trump, se ve čtvrtek v Los Angeles vydražila za 16 000 dolarů, tedy asi...  celý článek

Kočárky, které přežijí i dva raubíře.
Kočárky, které přežijí i dva raubíře.

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.