Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kamionem zpět do Česka. Reportér iDNES.cz popisoval život řidičů on-line

  7:00aktualizováno  7:00
Téměř celé úterý strávil mezi běženci z Afriky a Blízkého východu, kteří čekají v táboře na periferii francouzského Calais. Ve středu se reportér iDNES.cz Michal Bělka bude vracet do Česka opět v kabině kamionu. Jeho cestu můžete opět sledovat on-line.

Tahač, kterým tento týden jedeme, patří na příštích pár let jen Martinovi. „Akorát když mám dovolenou, jezdí s ním někdo jiný,“ vysvětluje. Nestává se ani to, že by musel na cestu vyrazit v jiném autě. | foto: iDNES.cz

Cesta do francouzského Calais trvala i s povinnými přestávkami víc než 24 hodin. Reportér v jejím závěru mohl zprostředkovat, jaký je průjezd koridorem k trajektu do anglického Doveru, kolem kterého se téměř každý den pohybují stovky uprchlíků.

Kamionem přes Evropu

„Nejdřív tušíte, že ve tmě u silnice někdo postává. Pak začínají skupinky houstnout. A v našem případě začaly létat na kamiony i kameny. Mělo to donutit řidiče, aby aspoň přibrzdili,“ říká Michal Bělka. Kamion, ve kterém seděl, projížděl úsekem brzy ráno, přes den se počet čekajících uprchlíků většinou ještě zvyšuje (více o cestě zde).

Během přejezdu tak mohl zprostředkovat, jak se řidiči kamionů cítí i během běžné cesty Evropou. To čtenáře iDNES.cz zaujalo a pokládali řidičům zprostředkovaně i otázky.

Některé ale zůstaly kvůli nedostatku času nezodpovězeny, redakce se proto rozhodla on-line opět spustit, aby se lidé v diskuzi mohli ptát, co je ještě na práci řidičů kamionu zajímá. Čtenáři se například ptali, jak je to s předjížděním jiných kamionů, což řadě řidičů osobních aut vadí.

„Pokud v místě není zákaz předjíždění, předjíždět se může. Řidič kamionu nic neporušuje, protože nikde není psáno, že předjížděcí manévr má trvat třeba minutu,“ řekl řidič Martin Matoušek, se kterým reportér iDNES.cz jel. Další odpovědi najdete v on-line reportáži.

Reportér iDNES.cz se do Česka vrací trochu jinou cestou, než jakou absolvoval směrem do Francie. Řidič kamionu firmy Zdemar ho vyzvedl opět v Calais, pak pokračovali směrem na Paříž, kde naložili prázdný vůz. A pak přes Francii a Německo vyrazili směr Chabařovice u Ústí nad Labem, kde má společnost sídlo.

Průjezd koridorem k přístavu v Calais.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

třesoucí se letadlo
VIDEO: Airbus se musel vrátit do Austrálie, třásl se jako stará pračka

Nedělní let společnosti AirAsia do Kuala Lumpur se musel kvůli technickým problémům vrátit zpět do Austrálie. Kapitán se rozhodl stroj otočit nad Indickým...  celý článek

Nejvyšší soud uzavřel případ z roku 2013, ve kterém čtrnáctiletý hoch zastřelil...
Američtí učitelé se chopili zbraní. Chceme chránit naše studenty, tvrdí

Ochrání ozbrojení učitelé děti ve školách? Skupina sedmnácti učitelů z Colorada je o tom přesvědčená a rozhodla se pro to něco udělat. Přihlásili se na kurz...  celý článek

Čínský disident Liou Siao-po
Čína propustila vězněného nobelistu, má finální stádium rakoviny jater

Čínský disident, básník a literární kritik Liou Siao-po, nositel Nobelovy ceny za mír, byl podmínečně propuštěn z vězení po diagnóze konečného stádia rakoviny...  celý článek

Domácí malinový sirup
Domácí malinový sirup

Vyrobte si vlastní sirup bez éček a konzervantů.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.