Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Benátky chystají zákaz kufrů na kolečkách. Jsou příliš hlučné

  8:23aktualizováno  8:23
Jeden z nejoblíbenějších turistických cílů v Itálii se chystá zakázat zavazadla s plastovými a gumovými kolečky. Obyvatelům Benátek vadí neustávající hluk z chodníků. Do ulic budou moci jen tašky a kufry, jejichž kolečka mají pneumatiky. Za porušení zákazu bude od jara hrozit pokuta.

Kufr na kolečkách může turistu od května přijít draho, Benátčané dostanou výjimku. | foto: Profimedia.cz

Nové pravidlo by podle plánů radnice mělo platit od května, kdy v Miláně začíná světová výstava Expo 2015. Benátky kvůli tomu očekávají velký příliv turistů. Pokud některý z nich potáhne kufr s nevyhovujícími kolečky, hrozí mu pokuta v rozmezí 100 až 500 eur, píše agentura ANSA. V přepočtu tedy za porušení zákazu zaplatí zhruba tři až čtrnáct tisíc korun.

Návrh zakázat kolečka na kufrech reaguje na stížnosti obyvatel města. Mnozí se zlobí, že kvůli hluku nemohou v noci spát. Kolečka přeskakující po starobylé dlažbě chodníků a mostů jsou prý zkrátka příliš hlučná, obzvlášť ta bez pneumatik naplněných vzduchem.

Návrh z pera benátského zvláštního komisaře Vittora Zappalorta ještě musí schválit městské zastupitelstvo. Pokud zákaz projde, bude se týkat turistů i obchodníků, kteří v kufrech na kolečkách převážejí zboží. Místní obyvatelé dostanou výjimku.

Chystá se další zákaz velkých lodí. Ten první ztroskotal

Není to poprvé, kdy se město snaží bojovat s negativními dopady turistiky. V srpnu spustilo kampaň zaměřenou proti připevňování „zámků lásky“ na benátské mosty. Úředníci také jednají o možnosti zavedení vstupního poplatku a omezení počtu domácích i zahraničních turistů, kteří by mohli Benátky navštívit.

Předloňská havárie výletní lodi Costa Concordia u italského ostrova Giglio navíc zesílila volání Benátčanů, kteří chtěli z centra města vykázat gigantická plavidla. Jen pár metrů od slavného náměstí svatého Marka proplouvají každý den v průměru dvě takové lodi. Obyvatelé se bojí možné tragické nehody, ale také narušení ekosystému v laguně (více o obavách Benátčanů zde).

Úřady lodní dopravu v lednu skutečně omezily, do města nesměla největší plavidla nad 96 tisíc tun. Jen o několik měsíců později však nařízení přestalo platit. Zjistilo se totiž, že pro lodní giganty neexistuje žádná smysluplná náhradní trasa. Jak ovšem v létě napsal list Daily Telegraph, od roku 2015 by mohl zákaz platit definitivně. Částečně se dotkne i plavidel nad 40 tisíc tun, kterých v Benátkách výrazně ubude.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Manévry bojovníků Luhanské lidové republiky u vesnice Uspenka (26. dubna 2017)
Boje v Donbasu se vyostřily, Kyjev hlásí osm padlých vojáků

Čtyři ukrajinští vojáci ve čtvrtek přišli o život, jeden se dostal do zajetí a sedm utrpělo zranění vinou zostření bojů s proruskými separatisty v oblasti...  celý článek

O.J. Simpson během jednání o podmínečném propuštění (20. července 2017)
O. J. Simpson bude propuštěn z vězení, soud mu promine zbytek trestu

Orenthal James Simpson, bývalý hráč amerického fotbalu a herec, který byl v roce 2008 odsouzen k trestu 33 let vězení za loupežné přepadení, bude v říjnu po...  celý článek

Obyvatelé Istanbulu si připomínají první výročí nezdařeného puče proti režimu...
Němci trestají Turecko za zatčení aktivistů, míří na turistický ruch

Německá diplomacie oznámila „novou orientaci“ vůči Turecku a zpřísnila cestovní doporučení pro tuto zemi. Důvodem je zadržení šesti bojovníků za lidská práva v...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.