Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Babiš zadá audity svých příjmů, za urážky novinářů ČT se neomluví

  6:14aktualizováno  6:14
Ministr financí Andrej Babiš si nechá udělat dva audity svých příjmů a jejich výsledek zveřejní. Za svá předchozí slova o zkorumpovaných novinářích se České televizi omlouvat nehodlá. Nejasnosti kolem majetku šéfa ANO se vynořily v souvislosti s tím, že v roce 2013 nakoupil dluhopisy svého holdingu Agrofert za 1,5 miliardy korun.

Ministr financí Andrej Babiš | foto: ČTK

Pochybnosti o svých příjmech hodlá Babiš rozptýlit auditem. „Já jsem oslovil dva renomované auditory z první čtyřky a požádal jsem je, aby udělali nezávislý audit,“ řekl v úterý večer v ČT. Výsledky auditů Babiš podle svých slov zveřejní. „Ale nechť to udělají všichni, kteří mě kritizují,“ dodal ministr.

KOMENTÁŘ: Babišův příjem je už věc veřejná, musí se svléct donaha

O nejasnostech kolem nákupu dluhopisů dříve informovaly mimo jiné pořady veřejnoprávní televize 168 hodin a Reportéři ČT. Babiš v úterý oznámil, že se kvůli tomu hodlá obrátit se stížností na Radu ČT a Radu pro rozhlasové a televizní vysílání. Podle Babiše byly pořady účelové a jejich autoři zkorumpovaní.

Vedení ČT na ministrova slova reagovalo vyzvou, aby ministr svá obvinění doložil, nebo se omluvil. Babiš ale podle svých slov omluvu neplánuje. „Já se určitě neomluvím,“ řekl v ČT. „Umožňujete, aby se z publicistického pořadu skrytou formou stával nástroj politického boje, a vyvoláváte nepravdivý a falešný dojem,“ vytkl televizi ministr. Svá slova o manipulaci hodlá doložit analýzou reportáží.

Od vstupu do politiky Babiš vydělal na dluhopisech 166 milionů

S pochybami o Babišově majetku přišel server Echo24. Podle něj Babiš nakoupil v roce 2013 dluhopisy Agrofertu za 1,482 miliardy korun. Vicepremiér pro Deník uvedl, že jeho čisté příjmy do roku 2015 činily 1,526 miliardy, Echo24 ale na základě majetkových přiznání podávaných do Sněmovny dospělo k závěru, že do roku 2013 Babiš vydělal 1,11 miliardy, což by na nákup dluhopisů nestačilo.

Babiš poté oznámil, že kromě dříve uvedených příjmů, které podléhaly zdanění, měl i nedaněné příjmy 650 milionů korun z prodeje firem, akcií a dřívějšího podnikání, takže prostředky na nákup dluhopisů měl.

Premiér Bohuslav Sobotka vyzval v úterý Andreje Babiše, aby své příjmy vysvětlil. Šéf ANO reagoval slovy, že jako jediný politik všechny své příjmy od roku 1993 zveřejnil, a vyzval premiéra k tomu samému (psali jsme zde).

Babiš, jenž vlastí vydavatelství MAFRA, do kterého patří i server iDNES.cz, kvůli nákupu dluhopisů čelí i trestnímu oznámení. Považuje ho ale za účelový krok, veškerou kritiku odmítá, je podle něj součástí politického boje.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zástupci rodiny Salm si ve Valticích prohlédli korunu, která byla vystavená
Historička se musí omluvit za srovnání hraběte s Hitlerem, řekl Ústavní soud

Ústavní soud nevyhověl stížnosti historičky a někdejší šéfky Muzea Blanska Evy Nečasové. Bránila se proti nařízení omluvit se dcerám hraběte Hugo Salma za...  celý článek

Šéf Cermatu Jiří Zíka (vlevo) s konzultantem organizace EDUin Tomášem Feřtkem...
Jednotné přijímačky by se měly zrušit, řekl expert z EDUin v Rozstřelu

Letos proběhlo 1. kolo plošného jednotného testování školáků. Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (Cermat) teď pracuje na podobě dalšího kola. O tom,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Někdy nám ani pět tisíc měsíčně na telefony nestačí, hájí se poslanci

Cena, za kterou se v roce 2016 dal pořídit neomezený tarif na volání, neomezené SMS a 1,5 gigabytů dat na připojení k internetu, byla kolem 750 korun. Přesto...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.