Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Napálená sestra údajně napsala dopis a oběsila se. Rádio odškodní rodinu

  13:37aktualizováno  20:43
Australská rozhlasová stanice, která fingovaným telefonátem zjišťovala stav hospitalizované vévodkyně z Cambridge, se snaží utišit rozhořčení britské veřejnosti. Rodině zemřelé zdravotnice nabídla půl milionu australských dolarů, tedy deset milionů korun. Saldanhaová podle médií zanechala rodině dopis na rozloučenou a oběsila se.

Dcera Jacinthy Saldanhaové Lisha Barbozaová a její otec Ben Barboza (10. prosince 2012) | foto: Reuters

Sestra Jacintha Saldanhaová minulý týden přijala žertovný telefonát, ve kterém se moderátoři rádia vydávali za Alžbětu II. a prince Charlese. Přepojila ho na patřičné oddělení, kde se Australané dověděli detaily o vévodkyni.

V pátek byla Saldanhaová nalezena mrtvá. Podle deníku The New York Times se Saldanhaová oběsila a rodině zanechala dopis na rozloučenou. Její rodina v Indii také uvedla, že zesnulá sestra byla "počestná" osobnost a vědomí, že ji moderátoři napálili, ji mohlo zostudit.

Smrt Saldanhaové

Stanice 2Day FM fingovaný telefonát pustila do éteru v přesvědčení, že jde o vydařený žert. Následná smrt Saldanhaové všechny zaskočila. V úterý rádio oznámilo, že chce všechny své letošní příjmy, tedy nejméně 500 tisíc australských dolarů, převést na fond určený rodině Saldanhaové.

"Velmi nás bolí to, co se stalo. Doufáme, že přispěním do fondu na památku (Saldanhaové) podpoříme rodinu v této těžké době," řekl Rhys Holleran ze společnosti Southern Cross Austereo, která stanici provozuje.

Šestačtyřicetiletá Saldanhaová má dvě děti a pohřbena má být v Indii, odkud její rodina před devíti lety do přijela Británie. Během úterka by měl být zveřejněn výsledek pitvy, která určí příčinu smrti. V Británii se hovoří o sebevraždě.

Austrálie řeší, zda rádio porušilo zákon

V Austrálii se řeší, zda rozhlasová stanice neporušila zákon, když si předem nevyžádala souhlas s účastníky telefonátu k jeho zveřejnění. Společnost Southern Cross Austereo tvrdí, že se rozhlas pokoušel před odvysíláním žertu s nemocnicí několikrát spojit, ale marně.

Fotogalerie

Za odvysílání soukromého rozhovoru bez vědomí účastníků může být zahájeno soudní stíhání. Podle profesorky práv Barbary McDonaldové z univerzity v Sydney není jasné, kdo konkrétně rozhodl o tom, že bude rozhovor odvysílán. Oba moderátoři zapojení do pořadu tvrdí, že rozhodnutí padlo mezi jejich nadřízenými.

McDonaldová řekla, že to, že se stanice snažila dovolat nemocnici, svědčí o tom, že o povinnosti dohodnout se před odvysíláním věděla. "Rozhodli se vysílat, i když neměli povolení," řekla.

V Novém Jižním Walesu, kde 2Day FM působí, se porušení zásady mít povolení účastníků soukromého rozhovoru před jeho zveřejněním trestá až pětiletým vězením a pokutou 55 tisíc australských dolarů (1,1 milionu korun).

S povinností získat souhlas počítají také předpisy pro provozování soukromých rozhlasových stanic. McDonaldová ale podotkla, že i když se zjistilo porušení, zatím neslyšela o případu, že by byla stanici odebrána licence.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Půda nedaleko Corleone, zabavená nechvalně proslulému sicilskému mafiánovi...
Chřadnoucí Cosa Nostra tyranizuje farmáře, neprovdané sestry nezastrašila

Sicilští mafiáni, kteří se hlásí k nechvalně proslulé značce Cosa Nostra, mění branži. Kvůli klesajícím ziskům ve stavebnictví se vracejí ke kořenům na venkov,...  celý článek

22. listopadu 1963, Dallas. Jacqueline Kennedyová se vrhá k tělu svého manžela,...
Kdo zabil Kennedyho? Tajný spis bude brzy odhalen, pokud nezasáhne Trump

Spojené státy netrpělivě očekávají zveřejnění posledních tajných materiálů o vraždě někdejšího prezidenta Johna F. Kennedyho v roce 1963. Odhalení posledního...  celý článek

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš na předvolebním mítinku v Praze (28. září 2017)
Američané si lámou hlavu: Vydá se Babiš po volbách Orbánovou cestou?

Andrej Babiš se nápadně podobá Donaldu Trumpovi a výsledek parlamentních voleb naznačí, jestli se Česko zařadí po bok Polska a Maďarska, čímž by se evropská...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.