Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dávali jsme ODS peníze, říká Babiš na nově zveřejněné nahrávce

  10:34aktualizováno  14:01
Exministr financí Andrej Babiš na nahrávce, kterou ve středu zveřejnil server iRozhlas.cz, naznačuje, že v minulosti finančně podporoval ODS. Záznam pochází ze schůzky miliardáře s dvěma pražskými podnikateli, která se odehrála v roce 2012, tedy těsně před oficiálním vznikem hnutí ANO. „Vím jistě, že jsme žádné politické straně peníze nedávali,“ reagoval pro iDNES.cz Babiš.

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš | foto:  Petr Topič, MAFRA

Na záznam narazili reportéři Českého rozhlasu (ČRo) při zjišťování, kdo stojí za twitterovým účtem Šuman, který v květnu zveřejnil mimo jiné nahrávky hovorů Babiše s tehdejším redaktorem MF DNES Markem Přibilem (více jsme psali zde).

Schůzka s Babišem proběhla v roce 2012 a podnikatelé ho na ní žádali o podporu jejich nově vzniklé politické strany, která měla podle ČRo internetovou doménu „hnutí - ano“.

Na další tajné nahrávce Babiš vulgárně mluví o kšeftu za zvolení Havla

„Sobotka vyhrá volby, zvýší daně a my půjdeme do hajzlu. Copak Sobotka s Haškom může řídit tuto zemi? Co já dělám? Já jsem proti sociální demokracii. Odeeska, odeeska, dneska Nečas chodí a žádá o peníze, ale my jsme si spočítali, kolik jsme tam dali peněz a kolik jsme dostali,“ říká na nahrávce Babiš.

„Odmítám poslouchat různé pokoutně pořizované nahrávky, několik let staré, u kterých není vůbec jasná pravost ani autor. Ke všemu v době, kdy technika dovoluje sestříhat a upravit cokoli. Myslím, že každému normálně uvažujícímu člověku přijde už do úplně bijící od očí, že jsem jediný politik, na kterého se neustále objevuji nějaké tajné nahrávky a podávají anonymní trestní oznámení. Systém se prostě brání a chce mě vyštvat z politiky,“ napsal exministr financí iDNES.cz v SMS zprávě.

Autenticitu nahrávky potvrdil jeden z podnikatelů Filip Rajchart. „Ano, na té schůzce jsem byl, sešli jsme se dokonce dvakrát. Záznam z ní existuje,“ uvedl. Podle něj hovor nahrál na mobilní telefon druhý z podnikatelů (jeho identitu server nezveřejnil), který je nyní údajně nezvěstný. Podle Rajcharta zmizel z České republiky před několika lety.

Novináři Radiožurnálu prohledali výroční zprávy ODS z posledních let, žádné informace o daru od Babiše nebo jeho firem však nenašli. To po prověrce potvrdil i místopředseda strany Martin Kupka. „Nové vedení po svém nástupu prověřilo financování ODS. Žádné dary od Andreje Babiše ODS neobdržela,“ uvedl Kupka. „Otázky vzniklé z této nahrávky by měly směřovat spíše na pana Babiše, který kudy chodí, tudy vypráví o Palermu, Matrixu a korupci,“ dodal.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Karolínina huť v Jedlové-Zákoutí na dobové pohlednici ze soukromé sbírky.
Orlické hory bývaly plné skláren, poslední zanikla před světovou válkou

Nejen severní Čechy či Šumava byly v minulosti sídlem mnoha sklářských hutí. Významným centrem českého sklářství byly i Orlické hory. Zdejší tradice však...  celý článek

Luxusní vila v Černošicích u Prahy, ve které před svým útěkem žil Radovan...
Velká Krejčířova vila zůstane pustá, do dražby se nikdo nepřihlásil

Do první dražby vily ve středočeských Černošicích, ze které před dvanácti lety utekl Radovan Krejčíř, se nepřihlásil v úterý žádný zájemce. Exekutoři rezidenci...  celý článek

Martin Janeček, ředitel Generálního finančního ředitelství
Poslanci volají po pádu šéfa Finanční správy kvůli zajišťovacím příkazům

Po odvolání šéfa Generálního finančního ředitelství Martina Janečka kvůli využívání zajišťovacích příkazů a jejich likvidačnímu dopadu na firmy volají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.