"V reportáži nebyly zmíněny argumenty proti rušení reklamy na České televizi a zejména nebyla blíže vysvětlena povinnost příspěvků z reklamních příjmů České televize do Státního fondu ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie," uvedla RRTV k reportáži odvysílané 8. června.
Podle rady tak příspěvek komerčních televizí do fondu vyzněl jako jednoznačně prospěšný faktor.
"Reportáž byla zpracována předpojatě s cílem vnutit divákům názor, že zrušení reklamy ve vysílání České televize je jediné správné řešení," dodala RRTV. Podobné námitky měla i k reportáži odvysílané o den později.
Nova zatím nechtěla věc komentovat, protože od RRTV ještě neobdržela písemné upozornění. Poslanci odsouhlasili konec reklamy na ČT1 a ČT24 v půli července. Místo veřejnoprávní televize budou na výrobu filmů do Státního fondu na podporu a rozvoj kinematografie přispívat komerční televize Nova, Prima a Barrandov, a to dvěma procenty svých reklamních příjmů.