Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Reklama z jedničky na ČT zmizí, na filmy přispějí komerční televize

  19:13aktualizováno  19:13
Diváci prvního programu České televize se už nebudou muset dívat na reklamu a nebude ani na zpravodajské čtyřiadvacítce. Místo veřejnoprávní televize budou na výrobu filmů do Státního fondu na podporu a rozvoj kinematografie přispívat komerční televize Nova, Prima a Barrandov, a to dvěma procenty svých reklamních příjmů.

Z prvního programu ČT a ze zpravodajské čtyřiadvacítky zmizí definitivně reklama. V mizivé míře zůstane jen na dvojce a na sportovním kanálu ČT4. | foto: Profimedia.cz

Na omezení reklamy ve veřejnoprávní televizi kývla většina poslanců. Pro hlasovalo 92 ze 148 přítomných - ze stran vládní koalice, tři sociální demokraté a nezařazený Jaroslav Škárka. O zákonu ještě bude hlasovat Senát a potvrdit ho musí i prezident Václav Klaus.

Komunistka Ivana Levá neúspěšně usilovala o to, aby poslanci zákon zatím neschvalovali a znovu se jím zabývaly parlamentní výbory. Podpořili ji jen její straničtí kolegové a menší část poslanců ČSSD.

V mizivé míře zůstane reklama zachována na ČT2 a na sportovním kanálu ČT4. Půjde ale jen o půl procenta denního vysílacího času. Zcela má zmizet teleshopping.

"Tak jak to bylo schváleno, znamená, že alespoň nějaká reklama v České televizi zůstane, měla totiž zcela zmizet," řekl iDNES.cz ministr kultury Jiří Besser. Zákon podle něj také fakticky zlegalizuje internetové vysílání ČT, i když reklama na internetových stránkách veřejnoprávní televize také zmizí. 

Příjmy z reklamy na čtyřce by televize měla použít na výrobu pořadů se sportovní tématikou, peníze z reklamy na druhém programu bude ČT odvádět fondu kultury.

Nova a Prima souhlasí, protestuje televize Barrandov

Česká televize dosud do Státního fondu na podporu a rozvoj kinematografie dávala 150 milionů korun ročně. Její příjmy z reklamy byly okolo půl miliardy za rok.

S tím, že by ji v tom měly nahradit, nemají problém Nova s Primou, které spolknou hlavní část reklamy ČT, ale brání se televize Barrandov. "Je rozdíl být na trhu osmnáct let, nebo tři roky v čase krize," řekla generální ředitelka nejmenší celoplošné stanice Janka Vozárová. Návrh jí připadá vůči TV Barrandov diskriminační.

S omezením reklamy v České televizi nesouhlasí také Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace. Podle ní se naruší konkurenční prostředí, posílí postavení Novy a Primy, reklama zdraží a v důsledku to zaplatí spotřebitelé.

Pokud by v ČT zůstalo víc reklamy, hrozila další arbitráž

Zachování většího objemu reklamy ve veřejnoprávní televizi by ale s velkou pravděpodobností znamenalo arbitráž proti státu ze strany vlastníků Novy, společnosti CME Američana Ronalda Laudera.

Komerční televize totiž několik let počítaly s tím, že vysílání reklamy v ČT skončí letos v souvislosti s koncem digitalizace.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Politici přicházejí na povolební vyjednávání do Poslanecké sněmovny (22. října...
Babiš oťukává partnery. Přijal komunisty, Gazdíka i sociální demokraty

Zástupci hnutí ANO mají za sebou první schůzky o povolebním uspořádání Sněmovny. V průhonické Sokolovně se již ukázal předseda komunistů Vojtěch Filip či...  celý článek

Lubomír Zaorálek a Andrej Babiš při volební superdebatě iDNES.cz a MF DNES v...
Vláda řešila zajišťovací příkazy, šéfa Finanční správy zve kvůli vysvětlení

Šéf Finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6. listopadu kabinetu vysvětlovat okolnosti...  celý článek

Andrej Babiš líbá marketingového stratéga Marka Prchala na tiskové konferenci...
Volební humor: Okamura jako vekslák nebo Babiš na líbací kameře

Již během volební kampaně zamořila sociální sítě dávka lidové tvořivosti s politickou tematikou. A po volbách je tomu nejinak. Uživatelé sociálních sítí se tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.