Na možnost koupit si reklamní předměty láká ODS delegáty i hosty kongresu sloganem "Modrá sluší" a zároveň také ke koupi vybízí upozorněním, že to podpoří modré konzervativce.
"Jako politická strana z prodeje nemůžeme mít zisk a tomu odpovídají i ceny, které jsou režijní a pouze pokrývají náklady," vysvětluje Kupka.
Kongres ODS sledujeme on-line |
Trička v bílé či modré verzi tak lze koupit za 120 korun, mikiny za čtyři stovky, čepici za 90 korun a náramky na ruce s nápisem "Go right" za desetikorunu. V nabídce jsou i šňůrky na klíče či USB flash disky.
"Ve světě je to úplně běžné, dělá to například německá CDU," prozradil mluvčí ODS, kde strana nalezla inspiraci.
U stánku propagujícího nový e-shop ODS se na kongresu dá získat i perníkové srdce s modrým ptákem a heslem Praha volí rozumem.
Perník ale občanští demokraté zatím na webu nenabízejí. Jen jim zůstal z volební kampaně, která nakonec v říjnu ani v listopadu nevyvrcholila předčasnými volbami, jak politici plánovali.
ODS není jediná strana, která rozjíždí prodej propagačních předmětu na internetu. Obchod pro "fanoušky" plánuje také TOP 09.
Chce prodávat třeba trika s obrázky pražského volebního lídra Karla Schwarzenberga – vytištěnými v různých barvách ve stylu výtvarníka Andyho Warhola.
"Počítáme s tím, že budeme prodávat propisky, hrnky, pánské kabely. Vybíráme i deštníky," prozradil minulý týden manažer TOP 09 Jaroslav Poláček. - čtěte TOP 09 otevře "fan shop" a la FC Barcelona, prodávat bude trička i propisky
Možnost otevřít internetový obchod pro své příznivce připouští i ČSSD. "Není vyloučeno, že nám vyzbyde čas i na tyto prázdné a falešné blbůstky, které patří spíš do fotbalu, než do politiky," řekl iDNES.cz šéf PR a marketingu sociální demokracie Petr Dimun.
"My se spíš orientujeme na projekty typu www.20letsvobody.cz," dodal. Na těchto internetových stránkách informují sociální demokraté o své historii. Vtip spočívá v tom, že heslo "Dvacet let svobody" je i jedním ze sloganů právě probíhajícího kongresu ODS.