Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

TOP 09 otevře „fan shop“ a la FC Barcelona, prodávat bude trička i propisky

  3:17aktualizováno  3:17
Strana TOP 09 se vydává cestou fotbalových klubů a rockových kapel. Otevře na internetu "fanouškovský obchod" plný suvenýrů se stranickými logem, aby si přivydělala na kampaň. Na české politické scéně je to zatím neobvyklý tah, ale v zahraničí i v politice celkem běžný druh sebepropagace.

Reklamní trička ozdobí tvář Karla Schwarzenberga ve stylu Andyho Warhola.

Na internetové stránce TOP 09 si budou moci její příznivci už na konci roku koupit například již známé triko s obrázky Karla Schwarzenberga – vytištěnými v různých barvách ve stylu výtvarníka Andyho Warhola – plus dalších osm produktů s logem strany.

"Počítáme, že budeme prodávat propisky, hrnky, pánské kabely. Vybíráme i deštníky," řekl manažer TOP 09 Jaroslav Poláček.

Jeho strana má výhodu, že Schwarzenberg patří k nejpopulárnějším politikům v zemi a vede i aktuální žebříček agentury STEM. Proto může s obchodem uspět. "Ptali jsme se registrovaných příznivců, zda by byl o suvenýry zájem, a měli jsme dobrý ohlas," dodal Poláček.

Reklamní předměty s Karlem Schwarzenbergem nebudou úplně levné. TOP 09 uvažuje o ceně kolem 250 korun za triko, aby mohla z výtěžku získat peníze na kampaň i na charitu.

Inspirace v Německu v USA

Jiří Mikeš, který přednáší o reklamě na Vysoké škole ekonomické, nápad TOP 09 chválí. "Lidé si rádi koupí triko, aby se odlišili a dali najevo, že se za volbu TOP 09 nestydí," míní Mikeš.

Zatím si voliči mohli podobné věci koupit tu a tam na mítincích politických stran, ale nešlo o žádné velké, na zisk zaměřené akce. Zelení třeba nabízeli triko se sloganem "Změňme klima v české politice". "Přišlo nám to lepší než prodávat partajní oblečení," vysvětlil mluvčí strany René Kubášek.

Česká konzervativní strana TOP 09 se podle Poláčka přímo inspirovala u německé Křesťanské demokratické unie (CDU), která na internetu provozuje doslova "supermarket" se suvenýry. Její příznivci si mohou koupit plyšového medvídka, bonbony "gumové medvídky", pastelky či kopací míč.

Podobně i ve Spojených státech se na mítincích běžně za dva dolary prodávají samolepky s Barackem Obamou a k mání jsou i další obamovské reklamní předměty. Část zisku jde do stranické pokladny. Trika s portrétem prezidenta se prodávala i u Hradčanského náměstí při Obamově pražském projevu.

Celý nápad má však jeden háček. Mohl by to být i způsob, jak snadno ukrýt sponzora. Když si třeba někdo koupí tisíc triček najednou, strana ho nikde nemusí vykazovat a těžko by se i dohledával.

"Děláme to kvůli lidem, ne kvůli sponzorům. Na internetu budeme mít počítadlo, kolik předmětů se prodalo a kolik se vybralo peněz. Kdyby vybraná částka výrazně poskočila, přijde se na to," slibuje manažer TOP 09 Poláček.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lubomír Zaorálek a Andrej Babiš při volební superdebatě iDNES.cz a MF DNES v...
Babiš pomocí státu ničil oponenty, tvrdí Zaorálek. Výmysl, opáčil šéf ANO

Podle volebního lídra ČSSD Lubomíra Zaorálka jsou v Česku pomocí zajišťovacích příkazů likvidovány firmy, které jsou konkurencí pro podnikatelské aktivity...  celý článek

Nová kniha vychází z cyklu iDNES.cz 100 pohledů na Česko.
Portál iDNES.cz má první publikaci. Projekt 100 pohledů vychází knižně

Server iDNES.cz má první knihu. Vznikla z unikátního projektu 100 pohledů na Česko, který si během dvou let, kdy je publikován na stránkách iDNES.cz, našel...  celý článek

Jiří Kučera jako první vyfotil divoké vlky na Šumavě.
První snímky divokých vlků ze Šumavy ulovil fotograf poblíž Modravy

Byli čtyři, před zimou vypadali v dobré kondici a s vlky, kteří před nedávnem utekli z výběhu v Bavorsku, neměli nic společného. Nedaleko Modravy se o víkendu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.