Airbus letěl ze Singapuru do Perthu v západní Austrálii. Na palubě bylo 303 cestujících a desetičlenná posádka.
Většina zranění byla lehká. Nejméně deset lidí ale utrpělo zlomeniny a řezné rány, mezi zraněnými byli cestující i členové posádky.
Zatím není jasné, co způsobilo propad letové výšky. Možným vysvětlením je podle agentury Reuters turbulence.
Společnost Qantas stíhají v posledních měsících podobné incidenty, připomněla ČTK. Například v červenci muselo jedno její letadlo nouzově přistát na Filipínách, když na jeho palubě vybuchla kyslíková bomba a vyrazila v trupu letadla díru. - čtěte Trup letadla prorazila exploze kyslíku, potvrdilo vyšetřování
Jen několik dní poté muselo nouzově přistát další letadlo této společnosti. Při letu z Adelaide do Melbourne se stroji údajně otevřely dveře. Podle deníku Herald Sun se navíc letounu Boeing 737-800 nezavřel jeden podvozek. - přečtěte si Dopravnímu letadlu se za letu otevřely dveře
Ilustrační video
Silné turbulence zasáhly minulý týden také letadlo společnosti China Airlines na cestě z Hongkongu do thajského Bangkoku. Zranilo se při nich nejméně 32 lidí, dva si vážně poranili krční páteř. - čtěte V turbulencích se zranilo 32 pasažérů tchajwanského boeingu
. Co je turbulence- Turbulence je meteorologický jev, který je v atmosféře velmi častý. U země působí nejčastější mechanická turbulence, která vzniká kvůli nerovnostem terénu a způsobuje ji velmi silný boční vítr, který se opírá do letadla a vychyluje ho ze směru letu.Termická turbulence vzniká zejména při přechodu studené fronty, kdy se ve vzduchu tvoří stoupavé proudy. - Létání během turbulencí může u pasažérů vyvolávat nevolnost. Velké nároky klade ale i na pilota, který v tu chvíli musí neustále korigovat výchylky letadla. |